Jag har som många här på forumet råkat illa ut när jag beställde hos Botaniska världen som tydligen går under många namn - Easyplant/Rosenlust/Zimtrade/Botaniska världen.
Hade jag läst här på forumet först hade jag aldrig beställt där.
Jag beställde cannor i början av april. Efter en dryg vecka ringde jag för att kontrollera om plantorna skickats då jag fått ordern från ett annat ställe där jag beställt samtidigt.
Jag fick då besked att knölarna packas i Norge under helgen och körs till Sverige för att postas där. Det var helt omöjligt att få iväg dem innan nästkommande helg. Jag ringde igen 14 april, en dryg vecka senare, då inga varor kommit trots att jag blivit lovad att de skulle skickas på helgen.
Nu informerade man om att man detta året inte längre packade under helgerna. Men eftersom jag inte visste namnet på den jag pratat med så fick jag veta att jag inte hade pratat med någon av dem som jobbade där. De mailade minsann direkt under samtalet så att plantorna gick iväg så fort som möjligt om kunden bad om det. Med andra ord anklagades jag för att hitta på...
De kunde inte heller få iväg plantorna då det kostade 500 kronor att skicka paket från Norge - vilket är mycket högt tilltaget. Hade de varit serviceminded hade de fixat det för att behålla kunden. De lovade att skicka v 17 eller senast v18 då det var stängt en vecka i Norge runt påsken.
Nu är det 4/5, v 18, och jag har fortfarande inte fått mina knölar. Vid samtal igår till dem - efter cirka 30 minuter i kö - fick jag veta att de fortfarande inte var skickade. Jag inhiberade då ordern och lyckades få personen som inhiberade den att bekräfta via mail. Idag fick jag mail från dem att min order skickas v19. Har nu skickat ett långt mail där jag informerar om att ordern är inhiberad. Hoppas det räcker så jag slipper ha mer med dem att göra...
Jag hoppas med denna varning nå ut till er som liksom jag missat de tidigare inläggen om detta företag!