Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Auberginundran
          Jennyn
          Inlägg 28-10-2003, 18:05
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 151
          Medlem sedan:
          04-11-2002
          Medlem nr: 125



          Den enda fördelen med den här säsongen är att man kan läsa på och ställa frågor.

          Jag brukar få en rätt god skörd av aubergin i mitt växthus, men varje år angrips plantorna av något som hämmar skörden och till slut tar död på plantan.

          Jag provar att infoga en bild. Nej det gick inte men den finns i mitt album.

          Vad kan det vara? Jag tror själv på spinn. Om så är fallet, vad gör man för att slippa eländet. Jag vet att det finns rovkvalster men fungerar de på alla typer av spinn? Är de effektiva och hur är priset? Kan man även använda dem för att bekämpa spinn på citrus inomhus?

          /Jennyn vill ha mer moussaka
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 30-10-2003, 07:34
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 20



          Provado(utan plus) är egentligen inget annat än tredje generationens nikotingift. De som använder fimpar hemma tar till något som är extremt dunderaktigt och mkt farligare än själv Provado. Det som är så bra med Provado är att man kan använda den samtidigt med rovkvalster d v skombinera predatorer och bekämpning. Botaniska i Göteborg (växthusen) använder/har använt det ( lite osäker på hur det är i år).

          Däremot så håller jagmed om att giftbekämpning på ätligt bör hållas så låg som detbara går -> helst helt inget alls. Det jag skrev om spinnbekämpning ( utan gift) fiungerar faktiskt riktigt hyfsat bra :-)

          Hälsar Ingrid
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 30-05-2024, 13:54
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon