Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Rabatt på/i sandlager?
          nyfkengrön
          Inlägg 03-11-2022, 21:33
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 18
          Medlem sedan:
          23-08-2022
          Medlem nr: 96 963



          Vi har tagit bort en gammal parkeringsplats, dvs lyft bort plattorna, och lagt på ett lager planteringsjord (20 cm kanske). Parkeringsplatsen var ful och tanken var att det skulle bli rabatt, men nu när jag gräver lite inser jag att där förstås är ett (tjockt!) lager sand under, minst 30-40cm, och fortsätter man längre så gissar jag att där skulle kunna finnas småsten/grus också. Helt plötsligt blev den här rabatten ett jättejobb, OM man behöver få bort all sand alltså - men behöver man det?

          Jag vill plantera vildvin, perenner och en buske. Platsen ligger i huvudsak i skugga. Skulle det räcka att tex gräva ut en stor grop där man vill planera busken och fylla den med planteringsjord, medan perennerna, som sitter ytligare, kanske klarar sig tack vare topplagret med planteringsjord? Eller kommer jag bara få en massa problem när allt växer sig större?

          Vet inte hur jag ska göra, har inte råd att köra hit typ ett lass med planteringsjord heller…Alla råd mottas tacksamt!!!!
           
          Citera

          Inlägg i den här tråden


          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 29-05-2024, 23:00
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon