Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Risig bambu?, Försöker odla bambu i kruka inomhus
          Mrpalmer
          Inlägg 26-12-2016, 18:55
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem sedan:
          26-12-2016
          Medlem nr: 84 850



          Någon som kan hjälpa mig med tips om hur jag får min bambu (inte helt säker på sort, köpte på plantagen och tror den kallades gulbambu?) att må lite bättre? Jag försöker odla den i kruka inomhus och jag vet att luften förmodligen är lite för torr så jag duschar den med blomspruta nästan varje dag. Den står väldränerad och jag vattnar den inte jätteofta men jorden är ändå fuktig, absolut inte genomblöt, och den har aldrig torkat ut. Kanske det som är felet? Jag har även gett den extra belysning, en enkel LED för växter och ett litet varmvitt lysrör. Den växer och försöker trivas, skjuter nya blad men även de nya som kommer har bruna toppar. Någon som kan svara på varför den ser ut så här:


          2016-12-26





          Redigerat av Mrpalmer: 26-12-2016, 21:57
           
          Citera
          Gunilla T
          Inlägg 27-12-2016, 09:10
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 090
          Medlem sedan:
          02-10-2015
          Medlem nr: 82 744



          Det är nog så att miljön är fel för din bambu så det spelar förmodligen ingen roll vad du gör, en bambu mår dåligt av värmen och den torra luften inomhus. Även bambu behöver en vintervila och det kan den inte få i den inomhusmiljön och den kommer förmodligen att avlida långsamt men säkert. Lever den i vår kan du ställa ut den och hoppas på att den kan återhämta sig.
           
          Citera
          Mrpalmer
          Inlägg 27-12-2016, 14:59
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem sedan:
          26-12-2016
          Medlem nr: 84 850



          ok tack för svar! Lite det jag misstänkt men inte hoppas på. Än så länge så skjuter den nya rör från jorden ochde flesta stammarna är gröna så jag kämpar på och hoppas att den överlever till i vår!
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 24-04-2024, 02:24
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon