Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > växthus från pityuse el 24Home?, köpa växthus
          buffy
          Inlägg 14-05-2014, 12:47
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 380
          Medlem sedan:
          04-08-2006
          Medlem nr: 8 323



          Jag har hittat några växtus på tradera som säljs av pityuse resp 24 Home. De verkar nästan misstänkt billiga. Någon som har någon erfarenhet av dessa firmor? De får goda omdömen på Tradera men sånt kan ju vara fusk.

          Blir vldigt tacksam för alla svar!
           
          Citera
          Bockstensmannen
          Inlägg 15-05-2014, 13:57
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 129
          Medlem sedan:
          11-12-2013
          Medlem nr: 79 276



          Det är som med det mesta annat, men just växthus gäller detta väldigt bra, man får vad man betalar för.
          Köpte nå skit på Blocket, det var helt värdelöst en webb butik som hette VidaXL klenaste skitprofiler jag nånsin sett, hopplös bruksanvisning, "kanalplasten" på typ 4mm var så tunnväggig att det var som blöt kartong. Ren och skär skit :-)
          Köpte sedan från Willab garden och det var mer som ett hus än ett, tält i trädgården sedan.

          Redigerat av Bockstensmannen: 15-05-2014, 13:57
           
          Citera
          EJoy
          Inlägg 03-06-2014, 20:39
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem sedan:
          26-02-2009
          Medlem nr: 21 354



          Men vad har ni för tankar ang företaget HobbyVäxthus då? Står inför beställing av ett ca 15m2 ´s växthus. Gämför man tex Willab så kostar ju deras hus 23 499:- gämfört med Hobby som kostar 14 700.

          Ska ha ett med 6mm kanalplast... biggrin.gif
           
          Citera
          _Alex
          Inlägg 04-06-2014, 18:37
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 16
          Medlem sedan:
          09-09-2008
          Medlem nr: 18 814



          Ejoy: Jag köpte ett Bellis 98 från hobbyväxthus för 4 år sedan, även det 6 mm kanalplast.
          Riktigt bra och stabilt växthus! Har klarat av att blivit ihopsatt och nerplockat 2 ggr pga flytt också. Stod stabilt under alla stormar för 2 år sedan också. Är det ett avena du kollar på?

          Buffy: Dom billigare växthusen du har tittat på är SKIT! Jag köpte ett 13,2 m2 förra året, det höll i 4 månader sedan brakade det ihop. Det är alldeles för klena profiler och kanalplasten är vek. Jag hade förväntat mig att kanalplast skivorna skulle skjutas in i profilerna men de sätts fast med klipps. Tur att vi har snälla grannar som plockade upp dem åt oss när de hade blåst iväg var och varannan dag. Tillslut så skruvade jag fast dem i profilerna. Jag skulle inte lägga pengar på ett lite dyrare, du kommer ha igen det i längden smile.gif


           
          Citera
          EJoy
          Inlägg 04-06-2014, 20:46
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem sedan:
          26-02-2009
          Medlem nr: 21 354



          Alex: Ja, det låter ju lovande!!! smile.gif Det är ett Bellis-148G jag tittar på. Kostar inte så värst mycket (17 795:-) med tanke på att jag får det lackerat. Hur är transporten då? Min svägerska köpte ett, iof ifrån Willab men ändå, i glas och när det kom fram visade det sig att näst-in-till alla glasskivor var spruckna. Hon fick stånga sig blodig för att få dem att ens ta skivorna tillbaka och bli ersatta. :/
           
          Citera
          Bockstensmannen
          Inlägg 05-06-2014, 10:08
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 129
          Medlem sedan:
          11-12-2013
          Medlem nr: 79 276



          Tråkiga med Billis 148g är ju takfotshöjden på bara 140, på den jag har (Euro-Serre Maxi 4 11,7) är det 181cm Takfotshöjd+sockel. Det blir klart rymligare då om man vill kunna stå och använda det som tex ett uterum också om man inte är uppmot 2m lång då...det fanns iofs +20cm ytterligare takfotshöjd som tillval om man ville men jag tyckte det räckte. finns ett maxi 4 som är lite mindre och billigare 9.5?
          Tror mitt hamnade på 19.500 inkl allt, automatisk fönsteröppnare, monteringskit etc.
          Fast utan lackerat då, den kostar flis på Willab.
          Willab har även varit kanonbra tillmötesgående och hjälpsamma så där blir det full pott också.
          mitt ser ut såhär, har numera dragit ut bergvärme så det kan hållas frostfritt på vintern med. santa.gif



          Redigerat av Bockstensmannen: 05-06-2014, 10:11
           
          Citera
          _Alex
          Inlägg 05-06-2014, 12:55
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 16
          Medlem sedan:
          09-09-2008
          Medlem nr: 18 814



          För mig var transporten inga problem. Generellt ska man vara mycket petig och inspektera och påpeka skador direkt till transportbolaget när de levererar godset. Då har man "ryggen fri" så att säga om det är något som gått sönder.

          Det där blir schysst smile.gif skönt att ha värmen indragen och kunna nyttja det på vintern.
           
          Citera
          EJoy
          Inlägg 05-06-2014, 20:01
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem sedan:
          26-02-2009
          Medlem nr: 21 354



          Bockstensmannen: Fasen vad det blev svårt nudå?!! Jo iof en takfotshöjd på 140 är ju lite klent kanske..... ä jag som nästan bestämt mig..... sad.gif


          Alex Va bra. ett plus iaf. funderade på att ställa det är en ring av lecablock för att få lite höjd på det. men finns det någon för-, ncackdel med det? Om man ställer det på lecablock, vad behöver man göra för speciellt med underlaget då?

          Jag hade tänkt att ställa det på ett laget sten/grus....behöver man ngt mer än så?
           
          Citera
          Bockstensmannen
          Inlägg 06-06-2014, 12:05
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 129
          Medlem sedan:
          11-12-2013
          Medlem nr: 79 276



          Vad är det för glas i hobbyväxthuset? I Euroserre maxi4 är det 4mm säkerhetsglas, bra grejer som inte går sönder så lätt. Sen sockel, installationen i marken är ju lite beroende på hur den är. Leccablock i all ära, använde det själv, mest för att få grundens sidor på samma höjd. Men dom kostar pengar med om du skall ha runt under hela, räkna på det, med bruk målarfärg osv.
          Enklast är att gräva hål sedan brukar det vara plintar man fäster i sockeln, i med plintbetong i hålen , i med plintar gör fast sockel sedan klart.
          Jag valde 0,5m mursand som botten istället för jord. Sen stensatte jag. Går mao att plocka bort ett par sten och plantera i sanden, ev blir det så med vinrankan.

          Redigerat av Bockstensmannen: 06-06-2014, 12:06
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 23-04-2024, 08:10
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon