Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Dåligt med chilifrukter i år varför?, Inte tillräckligt varmt för att odla chili i år
          verdeverde
          Inlägg 27-08-2019, 14:22
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 59
          Medlem sedan:
          21-02-2007
          Medlem nr: 9 130



          Hej odlare!
          Är det nån mer än jag som inte har lyckats så värst bra med chilifrukter utomhus, i år?
          Har lyckats nästan alltid men är det inte så att det egentligen inte varit tillräckligr varmt och att värmen kom rätt sent denna somnar?
          Testade med hönsgödsel i år men har alltid använt kogödsel. På balkongen har de stått i fina krukor men bara stampat, typ en chilifrukt...
          På kolonin med kogödsel mycket bättre...vill gärna höra era teorier🤗
           
          Citera
          Mjärden
          Inlägg 29-08-2019, 21:46
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          Jag har haft mina chiliplantor i ett miniväxthus på balkongen. Fick två tidiga plantor av en granne och där har jag fått 4 chili på en och 3 på den andra. Sen har jag två sena krukor med chili och där finns det flera ännu små chili, återstår att se hur stora de blir. Jag vattnar varje dag och dessutom sprayar jag på väggarna, så att det blir fuktigt i miniväxthuset.
          I år är den bästa säsongen för mina chiliplantor. Har inte gödslat med något, bara satta i speciell plantjord utom en kruka, som jag vattnade med växtnäring när plantorna precis kommit upp och nästa alla dog.
          Utomhus odlar jag ej chili, vet dock att en del odlar utomhus i odlingstunnel.

          Redigerat av Mjärden: 29-08-2019, 21:48
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 20:26
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon