Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Vad är sämst med ditt växthus ?, Vilken detalj i växthuset irriterar dig mest?
          Greenroomer
          Inlägg 29-11-2011, 11:44
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 53
          Medlem sedan:
          15-07-2011
          Medlem nr: 64 300



          Just det -vad är sämst eller mest pinsamt med ditt växthus ? Regnar det in eller slår du huvudet i dörrkarmen varje gång du passerar ? Berätta gärna om era växthuserfarenheter så lär vi oss av varandra och kanske får oss ett gott skratt (förlåt) -ja mena medlidande rolleyes.gif Sätt gärna med ett foto av ditt växthus, om du har, och en kort kommentar.

          Jag börjar med mitt växthus. Växthuset färdigställdes inför odlingssäsongen 2011 och har nu varit i användning en hel säsong. Hittills har jag irriterat mig på följande detaljer:
          • dörren skevar något fruktansvärt, såpass att katten slinker in (vems e katten förresten?)
          • växthuset saknar hyllor längs väggarna
          • grannarna hälsar nyfiket på i växthuset precis när man har slumrat till bakom tomatplantorna
          • avsaknad av automatisk bevattning
          • vädringsluckorna borde vara större och effektivare

          Bifogad fil  v_xthus1.jpg ( 411.34k ) Antal nedladdningar: 68


          Mitt lilla växthus som ännu vid fototidpunkten inte var färdigställd. Vill minnas att denna bild togs i maj i år. Växthuset är byggt av gamla fönster och taket av 10 mm cellplast. Hängrännan (vattenrännan) är återanvänd liksom droppbleckena ovanför gavelfönstrena (upp-och-ner-svängd vattenränna). Man tager vad man haver och kanske det blir nåt av det till sist.
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          Malin_S
          Inlägg 05-07-2020, 12:10
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          05-07-2020
          Medlem nr: 92 276



          Kanske vi kan få lite liv i tråden igen 😊
          Största nackdelen med mitt växthus är att DET REGNAR IN!😱
          Jag har ett ganska stort, helt nytt, växthus på nästan 18m2 och 6 st vädringsluckor👍
          Men nackdelen med dessa luckor är att de läcker som såll! Varenda en.
          Enligt instruktionerna skall det inte vara några gummilister över huvudtaget i taket, bara väggarna. Vet inte om det är för att taket är av plast och väggarna av glas 🤔
          Hur som helst så har jag skickat till företaget som sålt det och frågat om det är meningen att det skall regna in.
          Hoppas de har en lösning då jag även vill kunna sitta där ute och dricka kaffe och filosofera lite, även när det regnar...Bifogad fil  73DE996C_2C6A_4C80_96B1_086042F9853B.jpeg ( 46.08k ) Antal nedladdningar: 2
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 27-04-2024, 07:59
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon