Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          30 sidor V  « < 17 18 19 20 21 > »   
          LåstNytt inlägg
          > Forumister försvinner
          Rihane
          Inlägg 29-08-2009, 08:53
          Länk hit: #361


          Gäster






          CITAT (andersen @ 29-08-2009, 09:38) *
          Har inte alls med saken att göra, utan mera privata funderingar känner en Pia i sundsvall och undrar om det kan vara samma person.


          Tror inte det är tillåtet. Du försöker identifiera någon som har rätt att vara anonym.


          Hejda er lite.

           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 29-08-2009, 08:55
          Länk hit: #362


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          CITAT (Grå @ 29-08-2009, 09:50) *
          Låt för fan Pia vara ifred nu, för nu när ni har tröttnat på att älta historien så glider ni över till hetsjakt och personangrepp. Ett ord till om Pias irl-liv så kommer jag att anmäla er till admin.
          Nu får det fanimej vara nog.


          Håller med. Någon gång får man förlåta och gå vidare. Låt henne vara ifred nu och låt den här saken dö. Jag tror nog att hon har mått sämre av det här än alla förorättade stackare som gråtit ut i den här tråden och tidigare.
           
          Citera
          Ralf
          Inlägg 29-08-2009, 09:00
          Länk hit: #363


          Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 36



          CITAT (Huggorm @ 29-08-2009, 09:55) *
          Håller med. Någon gång får man förlåta och gå vidare. Låt henne vara ifred nu och låt den här saken dö. Jag tror nog att hon har mått sämre av det här än alla förorättade stackare som gråtit ut i den här tråden och tidigare.

          det skulle vara lättare att gå vidare om inte lögnerna fortsätter. Kolla tex i Pia L s profil.....


          --------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)


          Mitt andra liv.
           
          Citera
          Grå
          Inlägg 29-08-2009, 09:03
          Länk hit: #364


          Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem sedan:
          14-07-2007
          Medlem nr: 11 526



          CITAT (Ralf @ 29-08-2009, 10:00) *
          det skulle vara lättare att gå vidare om inte lögnerna fortsätter. Kolla tex i Pia L s profil.....


          Eller strunta i det?
          Vad stör dig mest med texten i hennes profil? Är det du som är den onanerande blottaren Ralf? Det har jag svårt att tro, men uppenbarligen så kan man aldrig så noga veta, eller?
          Lägg ner nu.
           
          Citera
          ängsvädd
          Inlägg 29-08-2009, 09:08
          Länk hit: #365


          Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem sedan:
          20-06-2007
          Medlem nr: 11 124



          CITAT (Anma @ 28-08-2009, 22:51) *
          Här håller jag inte med dig.
          Människor som reggar om sig och talar om vilken nick de tidigare haft är ok, alla kan ju ångra sig eller (som i nethas fall) komma på något som de tycker är så pass viktigt att de gör sig besväret att regga om sig.
          Att hitta på och ha flera nick och till och med argumenterar med sig själv är förkastligt och en helt annan sak.

          Håller helt med smile.gif


          --------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3
           
          Citera
          Diabolique
          Inlägg 29-08-2009, 09:10
          Länk hit: #366


          Medlem
          Antal inlägg: 664
          Medlem sedan:
          16-12-2004
          Medlem nr: 4 787



          CITAT (tepa @ 29-08-2009, 09:40) *
          Denhär tråden är som en roman man egentligen inte gillar, men som man ändå måste läsa till slut.


          Ja, verkligen! Eftersom jag inte känner mig personligt inblandad blev jag inte riktigt lika illa till mods som många andra. Men det var verkligen spännande läsning! Lite Agata Chritie-känsla... "Tio små negerpojkar" (forumsmedlemmar som försvinner) samt en kuslig historia om lögner, påhittade identiteter, vänskap, sorg och medlidande för den "skyldiga", som offren själva velat skydda tills nu när historien nästan är slut... Men bara nästan slut...

          Reserv är trots allt inte död, och inte oskadliggjord. H*n finns här någonstans bland oss likt en sorgsen vålnad, läser våra inlägg och kanske skriver något sympatiskt... kanske rent av självhatiskt under en annan identitet.
          Kanske är det du? Kanske är det din vän?

          Fick inte många timmars sömn inatt...

          I ett annat forum saknar jag faktiskt ett troll. Tro det eller ej! Jag fick aldrig veta vem det var, men personen hade alltid massa intressanta saker att skriva. Det var någon jag känner, men jag vet inte vem... än idag undrar jag... För mig spelar det ingen roll, jag mest saknar att personen vågade skriva saker under det smeknamnet, som faktiskt gynnade HELA forumets debatter och diskussioner i allmänhet.

          CITAT (Markus_H @ 29-08-2009, 06:14) *
          ...Reserv skrev ofta väldigt empatiskt om andra, kanske var det därför som många blev extra besvikna för då var det ju inte äkta omtanke utan falsk inställsamhet för att snärja människor... Hade Reserv varit en genuin skitstövel i alla lägen så hade nog inte många brytt sig om en "troll".

          Kul att du är tillbaka på odla förresten! tummenupp.gif


          Men vi vet faktiskt inte att det verkligen var på grund av "falsk inställsamhet" och med en utsuderad önskan att "snärja människor" som Reserv agerade som h*n gjorde... Eller?

          Man måste inte ha onda avsikter för att man har flera användarkonton. Och att man blir vän med folk från båda behöver inte vara en strategi från början. Om personen sedan blir insnärjd i det hela kanske det blir en sport att försöka klara av att hålla skenet uppe. Och ja, till slut kommer sanningen fram, och då känner folk sig lurade.

          Värre än så behöver det inte vara, men skadan sker hos de som känner sig drabbade och svikna.
          Jag associerar till psykiskt sjuka, men känner till friska människor som råkat i liknande situationer. Jag har avslöjat troll i andra forum. Det finns en människa bakom, och den är inte ond i grunden.


          --------------------
          Stå på dig, annars gör någon annan det!
          /Hanna
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 29-08-2009, 09:37
          Länk hit: #367


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Hoppas att ingen tar illa upp men det känns som om soppan är uppäten och utskiten och nu är det dags att spola.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Gillan
          Inlägg 29-08-2009, 09:50
          Länk hit: #368


          Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem sedan:
          19-07-2005
          Medlem nr: 6 203



          CITAT (*Stintan* @ 29-08-2009, 10:37) *
          Hoppas att ingen tar illa upp men det känns som om soppan är uppäten och utskiten och nu är det dags att spola.



          Jag håller faktiskt med dig. Nu när saker och ting äntligen kommit i dagen kan vi kanske lägga detta bakom oss och gå vidare mot nya "såtider"...........................för det är väl det som är meningen med livet i alla fall? Att så nya fröer alltså giggle.gif


          Aj, aj, aj, så fel det kunde tolkas ser jag, men jag menade inte ett dugg annat än verkliga fröer som man själv plockat eller köpt eftersom det är ett av mina största intressen i livet förutom mina nära och kära förstårs blush.gif


          --------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
           
          Citera
          Grå
          Inlägg 29-08-2009, 09:54
          Länk hit: #369


          Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem sedan:
          14-07-2007
          Medlem nr: 11 526



          CITAT (Gillan @ 29-08-2009, 10:50) *
          Jag håller faktiskt med dig. Nu när saker och ting äntligen kommit i dagen kan vi kanske lägga detta bakom oss och gå vidare mot nya "såtider"...........................för det är väl det som är meningen med livet i alla fall? Att så nya fröer alltså giggle.gif
          Aj, aj, aj, så fel det kunde tolkas ser jag, men jag menade inte ett dugg annat än verkliga fröer som man själv plockat eller köpt eftersom det är ett av mina största intressen i livet förutom mina nära och kära förstårs blush.gif


          Japp, hur det än är så är det ju faktiskt redan på hösten som den nya odlingssäsongen börjar! Nu ska Allan fräsas upp ett par gånger och så läggas i träda för att förberedas inför våren. För att inte tala om vintergrönsaker som man sås (tips från Trädgårdsfredag) och nästa års perenner. smile.gif
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 29-08-2009, 09:55
          Länk hit: #370


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Gillan @ 29-08-2009, 10:50) *
          Jag håller faktiskt med dig. Nu när saker och ting äntligen kommit i dagen kan vi kanske lägga detta bakom oss och gå vidare mot nya "såtider"...........................för det är väl det som är meningen med livet i alla fall? Att så nya fröer alltså giggle.gif


          Aj, aj, aj, så fel det kunde tolkas ser jag, men jag menade inte ett dugg annat än verkliga fröer som man själv plockat eller köpt eftersom det är ett av mina största intressen i livet förutom mina nära och kära förstårs blush.gif


          Men var det rätt fyndigt rotfl.gif


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          tepa
          Inlägg 29-08-2009, 10:12
          Länk hit: #371


          Medlem
          Antal inlägg: 2 670
          Medlem sedan:
          31-12-2007
          Medlem nr: 13 427



          Stintan, soppan uppäten och utskiten... giggle.gif

          Dags att spola... rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

          Hur ska denna roman sluta ! Och kommer den att göra det?

          Tepa
           
          Citera
          silos
          Inlägg 29-08-2009, 10:18
          Länk hit: #372


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Nu har jag läst genom allt här och kan bra skriva:OJ OJ OJ !!!! ohmy.gif rotfl.gif sick.gif
           
          Citera
          Amaryllis
          Inlägg 29-08-2009, 10:20
          Länk hit: #373


          Medlem
          Antal inlägg: 185
          Medlem sedan:
          02-10-2008
          Medlem nr: 19 230



          CITAT (pejori @ 28-08-2009, 23:21) *
          Rapchic dyker upp ibland när hon mår bra och orkar. hon var inloggad i juli, så hon finns kvar. tummenupp.gif

          Trevligt att höra!

          Och hej Silos, välkommen "tillbaka"!
           
          Citera
          silos
          Inlägg 29-08-2009, 10:22
          Länk hit: #374


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          CITAT (Amaryllis @ 29-08-2009, 11:20) *
          Trevligt att höra!

          Och hej Silos, välkommen "tillbaka"!



          Tack så mycket! smiley_small_hug.gif
          Numera skriver jag på Netlog som Maramoll,men man måste vara medlem på Netlog för att kunna läsa på min sida.
           
          Citera
          Magdis
          Inlägg 29-08-2009, 12:23
          Länk hit: #375


          Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem sedan:
          05-07-2004
          Medlem nr: 4 012



          Något ältande tar jag inte åt mig äran för, jag har hållit tyst om den här historien i flera år men valde nu att berätta det jag vet eftersom det tydligen fortfarande ligger och pyr och folk mår dåligt för att inte alla korten ligger på bordet. Vissa är förbannade över att de inget får veta och vissa blir förbannade för att det "ältas", det går inte att göra alla nöjda.
           
          Citera
          Cathis
          Inlägg 29-08-2009, 13:18
          Länk hit: #376


          Medlem
          Antal inlägg: 3 545
          Medlem sedan:
          06-03-2007
          Medlem nr: 9 230



          CITAT (tepa @ 29-08-2009, 09:40) *
          Hej

          Denhär tråden är som en roman man egentligen inte gillar, men som man ändå måste läsa till slut.
          Tycker

          Tepa


          Precis min tanke


          --------------------




           
          Citera
          herkules
          Inlägg 29-08-2009, 13:30
          Länk hit: #377


          Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem sedan:
          14-03-2006
          Medlem nr: 7 219



          CITAT (Aqvakul @ 26-08-2009, 08:45) *
          Det som är sorgligt i denna historia är att "Reserv" fegt lurat människor och sen inte stått upp för detta. (När någon tror att jag är "Reserv", så känns det inte alls bra.)
          Tyvärr kan vi nog inte göra något åt det hela längre. Alltså känns det bäst att begrava "Reserv" och att vi som finns kvar försöker vara så trevliga och ärliga vi förmår....



          hur kan du veta det, är det något du fått berättat för dig?
          jag säger som jag sagt förut, bryr mig inte ett skvatt om vem reserv var/är, han(?) skrev kul och det var fart på forumet då. utan reklam wink.gif
          skrattet kanske fastnar i halsen på de som blev "lurade" (om de nu blev det) men så himla mycket kan man väl ändå inte investera i en okänd människa som skriver på ett forum så det smakar galla i truten flera år efteråt?
          trams.


          --------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺
           
          Citera
          silos
          Inlägg 29-08-2009, 13:39
          Länk hit: #378


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          CITAT (herkules @ 29-08-2009, 14:30) *
          hur kan du veta det, är det något du fått berättat för dig?
          jag säger som jag sagt förut, bryr mig inte ett skvatt om vem reserv var/är, han(?) skrev kul och det var fart på forumet då. utan reklam wink.gif
          skrattet kanske fastnar i halsen på de som blev "lurade" (om de nu blev det) men så himla mycket kan man väl ändå inte investera i en okänd människa som skriver på ett forum så det smakar galla i truten flera år efteråt?
          trams.



          Jag håller med dig!!!
           
          Citera
          herkules
          Inlägg 29-08-2009, 13:49
          Länk hit: #379


          Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem sedan:
          14-03-2006
          Medlem nr: 7 219



          CITAT (Grå @ 28-08-2009, 18:21) *
          ... och egentligen handlar det bara om att alla forumister som kallas "Grå" borde stängas av, för att de känns som en liten böld i röven oavsett vad de skriver. Men det vågar inte du skriva rakt ut Gita, trots din sällsynta rättframhet, så därför lindar du in det i en halv roman på ditt alldeles egna karaktäristiska lilla skitvis. Ha en trevlig fredagkväll.

          Red. typos


          vad är ditt problem?


          --------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺
           
          Citera
          pejori
          Inlägg 29-08-2009, 14:01
          Länk hit: #380


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          CITAT (herkules @ 29-08-2009, 14:30) *
          hur kan du veta det, är det något du fått berättat för dig?
          jag säger som jag sagt förut, bryr mig inte ett skvatt om vem reserv var/är, han(?) skrev kul och det var fart på forumet då. utan reklam wink.gif
          skrattet kanske fastnar i halsen på de som blev "lurade" (om de nu blev det) men så himla mycket kan man väl ändå inte investera i en okänd människa som skriver på ett forum så det smakar galla i truten flera år efteråt?
          trams.


          Hur vet du, hur mycket någon eller några "investerade" i mäniskan? confused.gif
          Försök åtminstånde förstå, att flera personer verkligen "investerade" en hel del om sitt liv, till en person som utgav sig för att vara någon den inte var.


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera

          30 sidor V  « < 17 18 19 20 21 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 27-04-2024, 02:04
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon