Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ljusgröna o fina syrenkvistar i snön, Hur kommer det sig o hur mår syrenen eg?
          Katarina H
          Inlägg 04-12-2002, 19:16
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 209
          Medlem sedan:
          04-11-2002
          Medlem nr: 119



          Mina ädelsyrener som jag satte i våras tog sig riktigt bra. Några av dem fortsatte att växa långt in på hösten och sköt fina nya skott med vackert ljusgröna blad. Löven på dessa grenar har trots snö och minusgrader inte fallit av eller ens blivit bruna. Hur kommer det sig och är det verkligen bra för växten? En undran mest eftersom ju syrener för övrigt är tåliga av sig. unsure.gif


          --------------------
          Katarina
           
          Citera
          Cilla
          Inlägg 05-12-2002, 02:00
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem sedan:
          04-11-2002
          Medlem nr: 126



          Jag har sett detsamma med nyflyttade syrener. De hinner inte riktigt avmogna. Året därpå hade delar av årsskotten frostskadats i en häck jag flyttade, men en hel del klarade sig.

          Mest kraft och näring går ut till årsskotten, så jag gissar att det där kan vara aktivitet längre. Gissar också att en nyköpt planta kan ha en annan tidsinställning i sig, efter att den kommit från växthusmiljö. Tids nog lär den sig nog att livet är lite bistrare (men också mer spännande) utanför det trygga 'barnhemmet'.

          Cilla


          --------------------
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 22:40
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon