Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > hur hög är egentligen arbetslösheten?, jag söker folk men inga finns.
          malarmaster
          Inlägg 19-06-2013, 20:24
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          jag började söka en målare inför sommarsäsongen redan i april,kom i kontakt med en kille som var villig att börja men då han var halvtidssjukskriven ville arbetsförmedling o fack ha ett ord med i leken.
          efter en massa frustration o pappersexercis fick jag IDAG 19 juni besked att det nog inte var läge att anställa min utvalde trots att han var rekommenderad av arbetsförmedlingen från början. Orsak? hemligt enl. arbetsförmedlingen. killen förkrossad men tar han mitt erbjudna jobb mister han sin halvtidssjukskrivning o full tid funkar inte för honom. jobbet gäller dessutom bara över sommaren.
          arbetsförmedlingen erbjöd 4 nya kandidater. villkor från mig att de skall vara utbildade målare.
          fick 4 namn som jag i kväll ringt runt till. samtliga hade redan jobb sedan flera månader tillbaks.
          samtidigt står de som arbetssökande hos arbetsförmedlingen,de är alltså inte avförda.
          jag förstår att hitta en arbetslös målare i juni är som att hitta en isbit i helvetet och jag sitter i skiten då jag överbokat. varför fick jag inget besked från arbetsförmedlingen i april eller maj? då hade chansen kanske varit större att hitta någon annan.
          den betydligt större och intressantare frågan är ohmy.gifm inte arbetsförmedlingens listor stämmer (och arbetslöshetsstatistiken bygger på den) hur hög är arbetslösheten egentligen? om samtliga kandidater man ringer till inte står till förfogande är den ju lägre än i statistiken.
          nu blir det att jaga några polacker till grovarbete o inrikta mig själv på målningen. surt sa räven.... Ulf

          ps. att ha kontakt med arbetsförmedlingen är ytterst frustrerande,nåbarheten är lika med noll,kurser,tjänstledighet,vård av sjukt barn m.m gör handläggningstiderna låååånga.
          att någon annan ev skulle kunna ta hand om löpande ärenden går tydligen inte heller "jag är tyvärr inte insatt så du får dröja tills ordinarie handläggare kommer". Ds
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 19-06-2013, 20:53
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          CITAT (malarmaster @ 19-06-2013, 21:24) *
          jag började söka en målare inför sommarsäsongen redan i april,kom i kontakt med en kille som var villig att börja men då han var halvtidssjukskriven ville arbetsförmedling o fack ha ett ord med i leken.
          efter en massa frustration o pappersexercis fick jag IDAG 19 juni besked att det nog inte var läge att anställa min utvalde trots att han var rekommenderad av arbetsförmedlingen från början. Orsak? hemligt enl. arbetsförmedlingen. killen förkrossad men tar han mitt erbjudna jobb mister han sin halvtidssjukskrivning o full tid funkar inte för honom. jobbet gäller dessutom bara över sommaren.
          arbetsförmedlingen erbjöd 4 nya kandidater. villkor från mig att de skall vara utbildade målare.
          fick 4 namn som jag i kväll ringt runt till. samtliga hade redan jobb sedan flera månader tillbaks.
          samtidigt står de som arbetssökande hos arbetsförmedlingen,de är alltså inte avförda.
          jag förstår att hitta en arbetslös målare i juni är som att hitta en isbit i helvetet och jag sitter i skiten då jag överbokat. varför fick jag inget besked från arbetsförmedlingen i april eller maj? då hade chansen kanske varit större att hitta någon annan.
          den betydligt större och intressantare frågan är ohmy.gifm inte arbetsförmedlingens listor stämmer (och arbetslöshetsstatistiken bygger på den) hur hög är arbetslösheten egentligen? om samtliga kandidater man ringer till inte står till förfogande är den ju lägre än i statistiken.
          nu blir det att jaga några polacker till grovarbete o inrikta mig själv på målningen. surt sa räven.... Ulf

          ps. att ha kontakt med arbetsförmedlingen är ytterst frustrerande,nåbarheten är lika med noll,kurser,tjänstledighet,vård av sjukt barn m.m gör handläggningstiderna låååånga.
          att någon annan ev skulle kunna ta hand om löpande ärenden går tydligen inte heller "jag är tyvärr inte insatt så du får dröja tills ordinarie handläggare kommer". Ds

          Arbetslösheten är nog svår att beräkna exakt eftersom varje regering brukar siffertrixa för bättre siffror. Sedan är AF en koloss från fornstora dagar som behöver reformeras. Dom flesta jobb tillsätts väl utan AF medverkan. Varför inte sätta in en annons i lokalblaskan. ger säkert bättre utdelning än att gå via AF.


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          Peztis
          Inlägg 19-06-2013, 21:00
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem sedan:
          18-01-2009
          Medlem nr: 20 608



          Ja, arbetsförmedlingen ska man ha så lite att göra med som man bara kan! Rätt hopplösa att ha att göra med på olika sätt.

          När jag blev arbetslös så fick jag lägga upp mitt CV i deras register och då kunde de matcha med arbetsgivare som inte ville annonsera öppet med att de sökte folk (rädda för att bli överösta med ansökningar, kanske). Denna matchning fanns även kvar även om jag fått jobb, det kan ju faktiskt komma något som är bättre. Så även om man finns med i databasen innebär det inte att man inte har ett jobb, har jag för mig, för jag tror man kunde fylla i vilken status man hade (arbetslös eller inte) men jag kan minnas fel.

          För att man ska ligga kvar i databasen måste man logga in en gång i kvartalet och det har inte jag gjort nu så nu är jag inte med där längre.

          Och trist att du inte hittar någon som kan hjälpa dig. Hoppas det löser sig.


          --------------------


          * ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 19-06-2013, 21:06
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          Jag fick mitt jobb tackvare att jag matchades. Annars skulle jag fortfarande harva runt med timanställning och osäker framtid.
          Men jag håller med om att AF bör reformeras. Dessa jobbcoacher till exempel ska väck. Jag fick propsat på en, jättetrevlig tjej, men vad gjorde hon för mig? Talade om saker jag redan visste, stressade runt och hjälpte inte till med det jag bad om hjälp med, min CV tex. För det har staten fått betala ett stort antal tusenlappar.
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 19-06-2013, 21:14
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          CITAT (gnon49 @ 19-06-2013, 21:53) *
          Arbetslösheten är nog svår att beräkna exakt eftersom varje regering brukar siffertrixa för bättre siffror. Sedan är AF en koloss från fornstora dagar som behöver reformeras. Dom flesta jobb tillsätts väl utan AF medverkan. Varför inte sätta in en annons i lokalblaskan. ger säkert bättre utdelning än att gå via AF.

          kanske,men då byggförmedlingen inte hade några arbetslösa målare(förutom de 4 som de facto visade sig ha jobb) tror jag knappast att det skulle finnas någon arbetslös målare då de är tvungna att vara anmälda hos arbetsförmedlingen för sin ersättnings skull.
          att någon annan skulle hoppa av sin anställning för att börja en tidsbegränsad anställning hos mig är också osannolik särskilt som de flesta har en uppsägningstid.säsongen är dessutom i full gång o sommaren går fort.jag behöver en kille i förgår,inte om en månad.
          ev. kan det finnas någon lärling men det är inte någon outbildad jag behöver,det måste vara någon med vana och rutin särskilt som jag enbart använder gamla färgsorter. (linoljefärger).det lärs inte ut nuförtiden till lärlingar.det är svårt nog att lära en redan van målare att måla med linoljefärgsteknik.
          då man då hittat en kille som har vana vid oljefärger och i princip bara väntar på vissa formaliteter (enl. arbetsförmedlingen) har jag ju inte brytt mig om att jaga flera.Pytt.... kanske dags att även privatisera arbetsförmedlingen så det blir mer effektivt,skyddade verkstäder brukar funka skitdåligt.
          bidrag m.m kan föras över till försäkringskassan istället,likaså att införa en obligatorisk a-kassa som också den kan administreras av f-kassan.(alla pengar på ett ställe) ulf
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-06-2013, 21:15
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Jag har en känsla av att de flesta söker jobb på egen hand, att Af förmedlar väldigt få jobb. Man måste ju vara inskriven hos Af för att kunna få A-kassa eller annan typ av ersättning men söka jobb får man göra själv. Sen kan man ju fråga sig hur många utbildade målare du tror går arbetslösa i dina trakter. En del kanske blir egna företagare nu när det är sån efterfrågan på rot-jobb. Dessutom är det kanske inte så lätt att få tag i någon utbildad för jobb bara över sommaren.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Cacki
          Inlägg 19-06-2013, 21:16
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem sedan:
          04-11-2005
          Medlem nr: 6 755



          Ja nog kan man vara registrerad hos AF som arbetssökande trots att man redan har ett jobb. Hur skulle det annars se ut? Vänta med att söka nytt jobb tills man redan sagt upp sej om man av någon anledning tröttnat på sin arbetsgivare?? De flesta som byter jobb vill väl gå från ett jobb till ett annat direkt?

          Det behöver väl inte vara något fel i statistiken, de där killarna/tjejerna du pratade med kanske helt enkelt inte var intresserade av enbart sommarjobb utan var ute efter något långvarigare??

          Att det sedan är lika rörigt hos AF som på alla andra arbetsplatser i semestertider är väl inte konstigt? Tillsvidaretjänster hit och visstidsanställningar dit och ovanpå det alla semestervikarier...
          Se bara hur du har det själv förresten, du har ju överbokat utan att ha personal och det kan du väl knappast vara arg på AF för?


          --------------------
          **Cacki z 3**
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 19-06-2013, 21:22
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          Ja, när man hoppar i tunnan själv, och skyller på, att andra hällt vatten i den, så är det inte långt till skrattet...Beträffande privat arbetsförmedling, så har det funnits i många Herrans år! Var befinner du dig i nyhetsflödet, ulf?
           
          Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 19-06-2013, 21:31
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 18 592
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 31



          Kanske nån seniorpool kan funka de brukar kunna ta jobb med kort varsel, funkar ta ett jobb som inte varar så många månader, man behöver inte betala så mycket arbetsgivaravgifter. +De har ju erfarenhet.

          +AF verkar mest vara en kontrollorganisation som prickar i hur många de kollat ifall de sökt jobb så mycket mer verkar de inte hinna med. +De omorganiserar, blir sjukskrivna mm. och inte informerar de de arbetssökande om viktiga saker, själv visste jag inte att min arbetsförmedlare var långtidssjukskriven och att de inte satt in nån vikarie var ju jag som ringde och undrade eftersom jag aldrig blev kallad till möten, fick nån ny handlingsplan etc.


          --------------------
          Mvh Åsa


          Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 20-06-2013, 05:16
          Länk hit: #10


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Min arbetsgivare söker också nytt folk hela tiden, jag får pengar om jag kan rekrytera någon men jag känner inga arbetslösa elektriker. Jag tror faktiskt inte jag känner någon arbetssökande över huvud taget, alla som vill ha jobb har jobb.
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 20-06-2013, 06:06
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          CITAT (Bengalow @ 19-06-2013, 22:22) *
          Ja, när man hoppar i tunnan själv, och skyller på, att andra hällt vatten i den, så är det inte långt till skrattet...Beträffande privat arbetsförmedling, så har det funnits i många Herrans år! Var befinner du dig i nyhetsflödet, ulf?

          beträffande de nuvarande privata arbetsförmedlingarna så funkar de inte som myndigheten arbetsförmedlingen.
          de är oftast bara ett annonstorg och har inte de befogenheter o möjligheter som myndigheten har till ex. stöd till svåranställbara och hjälp till olika utbildningsinsatser.
          ang. överbokning så planerade jag mitt arbete som vanligt med undantag att jag i år tog på mig ett stort kulturbyggnadsobjekt.
          det bokades redan i vintras och då började också letandet efter folk.jag visste med andra ord att jag då jag tittade på objektet skulle anställa.jag jobbar så att jag skaffar jobb o därefter söker folk,inte tvärtom och så funkar de flesta företag.
          med det följde också att jag uppgraderat mitt företag till AB för att med ekonomisk säkerhet kunna ha en anställd.arbetsförmedlingen hjälpte mig att hitta en lämplig kandidat och jag i min dumhet trodde att jag förutom att hitta en kunnig kollega också kunde hjälpa honom ut ur sitt dilemma.
          han var halvt sjukskriven och i desperat behov av en anställning.
          förutom att få tag på en kollega skulle jag också kunna göra en social insats.det var bara positivt från AF i mars -maj.
          det skulle bara fixas div. intyg och läkarutlåtande. men handläggningen blev tydligen aldrig klar och då jag igår den 19:de ville ha ett slutgiltigt besked när han kunde börja fick jag plötsligt beskedet att han nog inte var lämplig och handläggningen upphör.
          är det inte jag som avgör det?är det AF eller företaget som har avgörandet i anställningar?vad gick fel eller vad talades det inte sanning om?
          nu är det ju så att säsongen är i full fart,det finns inga tillgängliga målare.hade AF lämnat ett riktigt besked redan i april då det fanns många målare lediga hade jag haft en redan i maj.så felet i detta fall skyller jag på AF som invaggade mig i tron att det bara var vissa formalier som skulle lösas.
          en lärdom är ju också att inte involvera sig i sociala aspekter avseende sina medmänniskor, något jag normalt brinner för.
          bättre att samhället tar hand om de svaga och låter de gå sysslolösa med en tröstlös ekonomisk framtid?
          det skall också tilläggas att det i detta fallet inte var fråga om några ekonomiska subventioner,killen skulle jobba mot en riktig lön(kollektivavtal) utan några stöd utifrån.
          avseende måleribranschen så är det så att många målare endast är säsongsanställda,dvs sommaren.
          på vinterhalvåret finns det gott om arbetslösa målare men då har också de flesta firmor lågsäsong och ont om jobb. i växjö har den största firman 37 anställda över sommaren,på vintern 13.
          nu har det nog löst sig i mitt fall,fick tag på en pensionerad kollega som jag tidigare jobbat med o känner väl och han har lovat hoppa in någon månad.
          men min tilltro till AF är nu i botten och kommer i framtiden undvika kontakt med dem. ulf
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 20-06-2013, 06:19
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          CITAT (Huggorm @ 20-06-2013, 06:16) *
          Min arbetsgivare söker också nytt folk hela tiden, jag får pengar om jag kan rekrytera någon men jag känner inga arbetslösa elektriker. Jag tror faktiskt inte jag känner någon arbetssökande över huvud taget, alla som vill ha jobb har jobb.

          jag känner heller inga arbetslösa frånsett de fall jag ser som har försörjningsstöd och invandrargrupper.
          där är ju oftast språk o kompetens svårigheten .i "svenskens" fall finns det oftast också ett missbruksproblem eller en sjukdomshistoria vilket gör dem mindre attraktiva på jobbmarknaden.
          i min bekanskapskrets o släkt finns inga arbetslösa,konstigt?statistiken säger ju något annat men samtidigt har de lokala företagen stora problem med rekrytering.
          tror inte heller,huggis att de som vill ha jobb har jobb.men var är de då,de arbetslösa?
          inte på AF, inte i byn.Kronoberg har i statistiken en hög arbetslöshet.men ser verkligheten så ut?
          det är ju det som jag är frågande inför.
          och är man arbetssökande och samtidigt har jobb (i väntan på något annat?) var hamnar man då i statistiken? ulf
           
          Citera
          Rebecca
          Inlägg 20-06-2013, 06:36
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem sedan:
          16-03-2010
          Medlem nr: 28 483



          CITAT (malarmaster @ 20-06-2013, 07:19) *
          jag känner heller inga arbetslösa frånsett de fall jag ser som har försörjningsstöd och invandrargrupper.


          Fattar inte vad du menar - räknas man inte som arbetslös i dina ögon om man får försörjningsstöd? Det får man ju för att man inte har något jobb att tjäna pengar på!


          --------------------
           
          Citera
          Cacki
          Inlägg 20-06-2013, 06:41
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem sedan:
          04-11-2005
          Medlem nr: 6 755



          Malarmaster, det du fick erfara nu kanske rent av är baksidan av medaljen med den politik du själv förespråkar. Hotet om utförsäkring för sjukskrivna gör dem desperata och risken finns att de "lovar mer än de kan hålla". Sedan kan det ju faktiskt vara så att den person du hade i åtanke fått bakslag i sin sjukdom eller att man insett att vederbörande inte "kvicknade till" så snabbt som hen förväntades. "Vilja men inte kunna", om du hört talas om det...
          Ingetdera har ju knappast du med att göra så om det är det du syftar på när du nämner att det undanhålls "sanningen" för dej så tycker jag att du ska ta och tänka ett varv till.

          Nej låt folk bli friska av sej själva istället för att några idioter till politiker har fått för sej att en myndighet ska bestämma hur länge man får lov att vara sjuk.

          Redigerat av Cacki: 20-06-2013, 06:43


          --------------------
          **Cacki z 3**
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-06-2013, 08:23
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (malarmaster @ 20-06-2013, 07:19) *
          jag känner heller inga arbetslösa frånsett de fall jag ser som har försörjningsstöd och invandrargrupper.
          där är ju oftast språk o kompetens svårigheten .i "svenskens" fall finns det oftast också ett missbruksproblem eller en sjukdomshistoria vilket gör dem mindre attraktiva på jobbmarknaden.
          i min bekanskapskrets o släkt finns inga arbetslösa,konstigt?statistiken säger ju något annat men samtidigt har de lokala företagen stora problem med rekrytering.
          tror inte heller,huggis att de som vill ha jobb har jobb.men var är de då,de arbetslösa?
          inte på AF, inte i byn.Kronoberg har i statistiken en hög arbetslöshet.men ser verkligheten så ut?
          det är ju det som jag är frågande inför.
          och är man arbetssökande och samtidigt har jobb (i väntan på något annat?) var hamnar man då i statistiken? ulf


          Och du ska låtsas vara politiker när du verkar ha sån brist på förankring i verkligheten och hur den fungerar för många. Tyvärr verkar det vara en smittsam sjukdom bland alliansanhängare men förhoppningsvis en anledning till deras fall i nästa val.

          Gud ske lov att Af i alla fall höll på sekretessen!


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 20-06-2013, 09:30
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (Huggorm @ 20-06-2013, 06:16) *
          Min arbetsgivare söker också nytt folk hela tiden, jag får pengar om jag kan rekrytera någon men jag känner inga arbetslösa elektriker. Jag tror faktiskt inte jag känner någon arbetssökande över huvud taget, alla som vill ha jobb har jobb.

          Så du menar att jag under 6 månader inte ville ha jobb, det var därför jag var arbetslös? Att jag sökt och fått nej (om jag nu ens fått svar) på mellan 3-5 jobb i veckan under denna tid. Det har inte hänt? För min tid som arbetslös bara var en illusion. Overklighet i verkligheten som inte finns.
           
          Citera
          Cacki
          Inlägg 20-06-2013, 10:57
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem sedan:
          04-11-2005
          Medlem nr: 6 755



          AF:s fel??? Hur jag än vänder och vrider på det så förstår jag inte vad du (malarmaster) grundar en sådan åsikt på.
          De som arbetar där är för det första handläggare (inte handpåläggare) som fått ett omöjligt uppdrag av regeringen. De är heller inget bemanningsföretag som i första hand ska förse företag med arbetskraft. Det är väl snarare så att deras mål är att inte ha en massa "Manpowernissar" på lager...eller??? Dom har väl skött sin uppgift alldeles utmärkt efter de förutsättningar de har.

          Sjukdom är inte alltid förutsägbart (snarare sällan) och det är ju knappast du som är offer i det här läget.
          Nu lyckades du ju visserligen ragga upp en som kunde ställa upp och jobba, men även om du inte hade gjort det så hade det väl ändå inte varit någon fara på taket. Det hade väl bara varit att lämna uppdraget åt någon annan och eftersom du tydligen överbokat så har du ju jobb så du klarar dej ändå. I värsta fall hade väl uppdragsgivaren fått skjuta på planerna tills efter sommaren (om inte det finns en överhängande risk att kåken rasar innan dess vill säga).

          Du säger att du brinner för sociala frågor och vill ställa upp och hjälpa till om du kan, men slocknar lågan så fort du själv inte kan få någon egen vinning ur det så ger jag faktiskt inte mycket för det påståendet.

          (Jo, jag hade haft mer empati för dej och beklagat knipan du hamnat i men inte när du passar på att göra politik av det för att föra fram dina ifrågasättande argument gällande arbetslöshetsstatistiken. Då tycker jag mest att det inte skadar att du själv får ta en liten tugga av det sura äpplet och gilla läget, målar´n...)


          --------------------
          **Cacki z 3**
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 20-06-2013, 13:10
          Länk hit: #18


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          CITAT (Anma @ 20-06-2013, 10:30) *
          Så du menar att jag under 6 månader inte ville ha jobb, det var därför jag var arbetslös? Att jag sökt och fått nej (om jag nu ens fått svar) på mellan 3-5 jobb i veckan under denna tid. Det har inte hänt? För min tid som arbetslös bara var en illusion. Overklighet i verkligheten som inte finns.
          Jag tänkte inte på dig när jag skrev "jag tror faktiskt inte att jag känner någon...". Jag tänkte då bara på min bekantskapskrets ute i verkliga livet. Skall jag ta med alla jag mer eller mindre känner över internet finns det nog en och annan arbetssökande.

          Men du hittade ju trots allt jobb efter bara sex månader trots att du tidigare varit sjukskriven en längre tid. Skall man tro vissa svartmålande tidningsrubriker är det en omöjlig bedrift. Det känns lite som en självuppfyllande agenda i media, man skriver om arbetslöshet och då tappar folk modet och slutar söka arbete på allvar och då får de inget jobb. Däremot är det nog svårt för folk inom just media att hitta jobb eftersom alla stora tidningar har fått massavskeda medarbetare, så det kanske är sig själv de skriver om.
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-06-2013, 13:53
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Jösses vilket svammel. Som om din värld och din bekantskapskrets skulle vara ett mått på hur det förhåller för alla arbetslösa. unsure.gif


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 20-06-2013, 14:08
          Länk hit: #20


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          CITAT (*Stintan* @ 20-06-2013, 14:53) *
          Jösses vilket svammel. Som om din värld och din bekantskapskrets skulle vara ett mått på hur det förhåller för alla arbetslösa. unsure.gif

          Det skrev jag inte. Läser man inte riktigt är det inte konstigt om det uppfattas som svammel.
           
          Citera

          2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 24-04-2024, 01:35
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon