Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Klematis som vissnar!
          jossen
          Inlägg 30-05-2020, 07:13
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 18
          Medlem sedan:
          21-06-2013
          Medlem nr: 78 446



          Bifogad fil  20200529_163623.jpg ( 295.3k ) Antal nedladdningar: 28


          Köpte en klematis nu i vår och satte i en kruka på balkongen. Den har sett ut att trivas så bra till nu de senaste dagarna då den börjat se mer och mer vissen ut... Börjar tro att hoppet är ute nu. Vad kan det bero på? Vad har jag gjort för fel?
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          Gunilla T
          Inlägg 05-06-2020, 14:07
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 091
          Medlem sedan:
          02-10-2015
          Medlem nr: 82 744



          Nu är ju plantan död - tyvärr men det handlar inte om vissnesjuka. Bara i denna tråd har vissnesjuka definierats som virusangrepp, svampangrepp och obalans mellan det ovan jord och det som finns under jord.

          Alla tre kan inte vara sanna, det finns inget vetenskapligt belägg för det och det här är myter som lever vidare i all oändlighet. Så fort en Clematis vissnar/får skador så skylls det på vissnesjuka och ryktet lever vidare.

          Självklart kan allt detta inträffa någon gång någonstans men vad jag vet så är allt prat om vissnesjuka och Clematis historier som numera lever sitt eget liv.

          Jag är villig att ändra åsikt om någon kan hänvisa till en vetenskaplig undersökning som klart redovisar om vissnesjuka existerar och i så fall vad som orsakar den.
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 25-04-2024, 01:29
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon