Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur sent kan jag sätta sparris?, normalt ska sparris ner i april-maj
          Kattugglan
          Inlägg 15-05-2021, 20:33
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem sedan:
          28-11-2020
          Medlem nr: 93 206



          Jag håller på att anlägga en ny köksträdgård men har hundra andra saker att göra också, så jag måste inse att jag inte hinner med allt... Men jag skulle gärna i sommar plantera sparris-plantor, i slutet av juni eller i juli. Är det försent då? Det kanske inte ens är möjligt att köpa plantorna så sent..?

          Sedan undrar jag om någon har erfarenhet av olika sorter, vilka gillar ni bäst? Vilka sorter ska jag undvika? Bor på södra Öland där klimatet är soligt och torrt.


          --------------------
          Odlingszon 1 - södra Öland
           
          Citera
          inglan
          Inlägg 02-06-2021, 22:17
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 292
          Medlem sedan:
          01-03-2005
          Medlem nr: 5 092



          Hej!
          Det borde väl gå bra att plantera hela sommaren, men kanske köpa så snart som möjligt om du inte redan gjort. Kanske svårt att få tag på senare sommar. Krukodlade är väl bara att ta hand om tills du har tid att plantera, barrotade kronor måste nog däremot sättas tidigt på våren tror jag.
          Jag har Mary Washington, o vet inte hur andra sorter är. De brukar självså sig o jag tar hand om självsådderna o sätter i kruka i ett år eller mer o planterar ofta ut sent på sommaren när jag hunnit skörda nåt som vuxit på den platsen.
          Hälsningar Inglan


          --------------------

          odlar i zon 3
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 19-04-2024, 14:11
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon