Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad är det bästa med forumet på Odla.nu?
          Katarina Odla.nu
          Inlägg 12-01-2012, 09:46
          Länk hit: #1


          Gäster






          Hej alla trädgårds- och odlingsglada!

          Jag har precis lagt ut en blänkare på sajten (Prat om fröer!) som bland annat tipsar om att göra ett besök här i forumet!

          Ni i forumet är en oerhört viktig del av Odla.nu! Här är det liv och rörelse hela tiden, året runt! När naturen är grå och vissen utanför frodas det fortfarande härinne.

          g.gifMin fråga!
          Om ni skulle rekommendera någon som inte är med i forumet att prova på, vad skulle ert främsta argument vara då?

          Tack på förhand!
          från Katarina på redaktionen

           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 12-01-2012, 09:51
          Länk hit: #2


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Argumentet är att man känner sig VÄLKOMMEN med allehanda frågor och här finns en enorm kunskap!
          Har varit på andra forum tidigare men här finns det hur många svar som helst om allt som rör inte bara Trädgård och odling utan så mycket annat också!
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 12-01-2012, 10:01
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Här finns goda möjligheter att ställa frågor kring stort och smått om odling och trädgård. Det finns många att bolla frågorna med, man får svar från olika synvinklar och det gör det lättare att bilda sig en egen uppfattning. Forumet innehåller en stor samling kunskap och intresse. Med tips och idéer kan man lättare ta sig över de motgångar man ibland möter i sitt trädgårdsarbete.


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 12-01-2012, 10:05
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Här finns inte bara en stor kunskapsbank vad et gäller växter utan också en himla massa goa människor som ställer upp om någon har det svårt, det har jag märkt av flera gånger och rent praktiskt så sent som igår.
           
          Citera
          Iren
          Inlägg 12-01-2012, 10:24
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 981
          Medlem sedan:
          08-11-2010
          Medlem nr: 35 230



          Håller med ovanstående inlägg och vill nämna att när jag hittade hit var att då man googlar på någon växtfråga så kommer alltid forumet upp som förslag. Då man är medlem kan man alltid kolla på "Nya inlägg" och då får man väldigt varierade inlägg och tips, ofta aktuella med sånt som rör säsongen just nu!

          Redigerat av Iren: 12-01-2012, 10:37


          --------------------
          Irene zon 3 :-)
           
          Citera
          Östh
          Inlägg 12-01-2012, 18:09
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 203
          Medlem sedan:
          25-05-2005
          Medlem nr: 5 872



          Håller också med om allt ovanstående. Vill bara än en gång framhålla just den trevliga och generösa inställningen/attityden från alla forum medlemmar. Frågor som av vissa kanske uppfattas som enkla och banala besvaras alltid med stor respekt. Inga divalater här inte bravo.gif Att dessutom frökedjorna finns här på odla är ju bara ytterligare en bonus just nu.
           
          Citera
          smuleborg
          Inlägg 12-01-2012, 19:28
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem sedan:
          31-05-2007
          Medlem nr: 10 799



          Håller också med ovanstående. Och vill understryka, här finns en enorm kunskap. Och denna generositet att dela med sig. Frågor om växter/odling till natur och kryp (och annat). För att nämna något: Det har hänt att jag har skickat en suddig bild på en insekt, får tämligen direkt svar; latinskt och svenskt namn! När vi - sambon och jag - sitter och diskuterar vid köksbordet, vi kommer ingen vart och säger båda - Vi frågar på Odla.

          Tipsar vänner, bekanta och kollegor (om odla.nu/forumet) när det är på sin plats.

          Kunniga och generösa människor här.

          Tillägg: Men jag kan inte till vänner, bekanta och kollegor rekommendera (mamma) Odlas utbud av fröer och växter eftersom jag tycker det är ointressant. Sorry.

          Redigerat av smuleborg: 12-01-2012, 19:34


          --------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

           
          Citera
          Monarda
          Inlägg 12-01-2012, 19:41
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem sedan:
          06-03-2005
          Medlem nr: 5 125



          Jag gillar variationen här på forumet med dom olika avdelningarna som täcker det mesta för en trädgårdssjäl. Vänligheten mellan människor som kanske inte känner varandra, men som har ett förenande intresse och gärna delar med sig av sina kunskaper. Det gillar jag.
           
          Citera
          Peztis
          Inlägg 12-01-2012, 19:49
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem sedan:
          18-01-2009
          Medlem nr: 20 608



          Jag trivs enormt här på Odla och spenderar alldeles för mycket tid här!!!

          Odlaiterna är generösa med funderingar och tankar, kunskap och kluriga ideer, med- och motargument, fröer och - framför allt - vänskap!

          Redigerat av Peztis: 12-01-2012, 19:50


          --------------------


          * ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *
           
          Citera
          Wilmer
          Inlägg 12-01-2012, 20:27
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem sedan:
          04-11-2003
          Medlem nr: 2 529



          Överrensstämmer med det mesta ovan, men även att det går att ordna träffar IRL som flera gjort på olika ställen under många år, en chans att byta växter, fröer, kunskap och tjöta.


          --------------------

          Killerq Mini Wrigg.jpg

           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 13-01-2012, 00:16
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Stämningen brukar vara god mestandels iaf unsure.gif och det brukar nästan alltid finnas någon som kan ge goda råd om man behöver. Det är okej att ställa frågor utan att behöva känna sig "dum", de som kan ett område är oftast mycket snälla och hjälpsamma och jag har fått många goda råd om odling, stratifiering, växtval mm.
          För fem år sedan lärde jag känna en numera mycket kär väninna genom odlas köp och sälj. Vi ska förresten ta en fika hos mig imorgon och kommer säkert att prata en hel del växter ocksåsmile.gif. Det visade sig att hon bor endast några hundra meter ifrån mig. Odla.nu sammanför folk, jag hade kanske aldrig lärt känna min väninna utan denna sajt tummenupp.gif
           
          Citera
          Katarina Odla.nu
          Inlägg 13-01-2012, 09:39
          Länk hit: #12


          Gäster






          Hej!
          Detta är kul läsning! Är inte också en häftig grej med ett trädgårdsforum att det lever året runt. Trädgårdssäsongen är tolv månader lång på ett forum! Det gillar jag.

          Trevlig helg!
          önskar Katarina på redaktionen

          CITAT (smuleborg @ 12-01-2012, 19:28) *
          Håller också med ovanstående. Och vill understryka, här finns en enorm kunskap. Och denna generositet att dela med sig. Frågor om växter/odling till natur och kryp (och annat). För att nämna något: Det har hänt att jag har skickat en suddig bild på en insekt, får tämligen direkt svar; latinskt och svenskt namn! När vi - sambon och jag - sitter och diskuterar vid köksbordet, vi kommer ingen vart och säger båda - Vi frågar på Odla.

          Tipsar vänner, bekanta och kollegor (om odla.nu/forumet) när det är på sin plats.

          Kunniga och generösa människor här.

          Tillägg: Men jag kan inte till vänner, bekanta och kollegor rekommendera (mamma) Odlas utbud av fröer och växter eftersom jag tycker det är ointressant. Sorry.



          Hej! Du behöver inte be om ursäkt för ditt tillägg - alla kan inte tilltalas av allt. Däremot blir jag nyfiken, för vi vill så klart kunna förbättra oss hela tiden. Är utbudet ointressant för att urvalet av växter inte tilltalar dig eller för att du inte gillar grejen med att handla växter på nätet?
          undrar Katarina på reaktionen och önskar dig samtidigt en trevlig helg!
           
          Citera
          Ulla i Blekinge
          Inlägg 13-01-2012, 10:58
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 18
          Medlem sedan:
          01-08-2010
          Medlem nr: 32 637



          Här finns mycket samlad kunskap. Man får ett svar ganska omgående när man undrar något. Stor generositet! Det är väl vad jag skulle framhålla om jag vill rekommendera forumet. Vill man fördriva tiden kan man utan vidare tillbringa en timme eller två med att läsa olika inlägg. Man har trevligt och lär sig en del på kuppen!
           
          Citera
          Helen i Piteå Zo...
          Inlägg 14-01-2012, 11:52
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 4 431
          Medlem sedan:
          02-11-2002
          Medlem nr: 72



          Odla var mitt första trädgårdsforum jag hittade och började skriva i för många, många år sedan.
          Upptäckte snabbt att det fanns kunniga och inspirerande människor här som man kunde 'prata' trädgård med.
          Tycker fortfarande att det är så yes.gif
          Dock tycker jag det är för många 'avdelningar' och hinner inte delta i alla utan håller mig uppdaterad till ett fåtal.

          Redigerat av Helen i Piteå Zon 5: 14-01-2012, 11:53


          --------------------
          Besök gärna min hemsida: helens-tradgard.se
          eller min Blogg: http://helenstrdgrd.blogspot.com
           
          Citera
          renate
          Inlägg 15-01-2012, 21:14
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem sedan:
          28-02-2003
          Medlem nr: 834



          Jag har varit med ett antal år på odla.Sedan FB läser jag kanske inte riktigt lika ofta här,men när det gäller trädgård kommer jag gärna hit och ta del av den enorma kundskap som finns här.Ibland kan ja dela med mig av mina kundskaper och erfarenheter om växter och trädgård.Jag har lärt känna många trädgårdsmänniskor här.Det har blivit en hel del växter jag har handlat på odla.Mitt intresse för fröer har tyvärr svalnat.


          --------------------
          MVH Renate zon 4
           
          Citera
          Dilara
          Inlägg 15-01-2012, 21:24
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 590
          Medlem sedan:
          11-12-2006
          Medlem nr: 8 879



          Det bästa med odlas forum är, förutom att det är igång 12 månader om året, det trevliga bemötandet som råder. I jämförelse med andra nätforum är odla trevligare och vänligare att befinna sig på. Det verkar inte finnas några dumma frågor här och det är många som kommer med tips, hjälp och förslag. Här kan man inte bara fråga, utan även hänga med när andra sår sina första frön och när det spirar och grönskar hos folk. Det är många som delar med sig.

          Dessutom är målgruppen i forumet för alla som gillar att odla eller vill börja odla!


          --------------------
          • I am the hibiscus witch! • Mälaren zon 2-3 •
           
          Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 16-01-2012, 08:49
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem sedan:
          31-07-2005
          Medlem nr: 6 274



          Kunskapen. Däremot håller jag inte med om att det skulle vara särskilt god stämning här, i synnerhet inte i avdelningen Småprat.


          --------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 16-01-2012, 12:17
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          CITAT (Whiskuchi @ 16-01-2012, 08:49) *
          Kunskapen. Däremot håller jag inte med om att det skulle vara särskilt god stämning här, i synnerhet inte i avdelningen Småprat.

          Håller inte riktigt med dig där, visst finns det orosmoment och sådana som gärna vill ställa till med bråk men dessa är i minoritet och vill man inte vara med och tjafsa så är det bara att hoppa över och gå vidare.
           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 16-01-2012, 12:37
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          Som flera andra redan sagt så är det ett forum där medlemmarna delar med sig av sin outsinliga kunskaper , oerhört mycket värt när man inte kan eller inte förstår varför man misslyckas .

          Alla delar med sig av sina erfarenheter eller vad de hittat på nätet , de vill verkligen hjälpa till och det är det som är det bästa med forumet.


          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          xlxl67
          Inlägg 16-01-2012, 17:09
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem sedan:
          12-08-2009
          Medlem nr: 25 446



          Ett fantastiskt forum det här. Jag har börjat fråga om allting här för här får man alltid bra , snabba o trevliga svar vad man än frågar smile.gif

          En varm klapp på axeln till alla här...inklusive mig själv wink.gif
           
          Citera

          2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 27-04-2024, 07:43
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon