Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Döda klematis?
          gräverogräver
          Inlägg 27-09-2017, 19:21
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 36
          Medlem sedan:
          15-05-2016
          Medlem nr: 83 693



          Hej.

          confused.gif flera av mina klematisar har lagt av i år, fattar ingenting wacko.gif .
          De är inte helt nya och vid plantering så är det gjort efter konstens alla regler, och står inte i gassande sol med underredet ohmy.gif
          Har en som sitter i ren skugga hela dagen och den blommar som attan fattar ingenting.
          Har ni nått tips på varför de har vissnat ner?? Nu vet jag ju att roten kan leva och komma igen kanske nästa år men tycker detta är skumt.
          Tacksam för tips.

          g.gif
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          eskil43
          Inlägg 01-10-2017, 19:32
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 152
          Medlem sedan:
          10-08-2011
          Medlem nr: 70 586



          CITAT (gräverogräver @ 27-09-2017, 20:21) *
          Hej.

          confused.gif flera av mina klematisar har lagt av i år, fattar ingenting wacko.gif .
          De är inte helt nya och vid plantering så är det gjort efter konstens alla regler, och står inte i gassande sol med underredet ohmy.gif
          Har en som sitter i ren skugga hela dagen och den blommar som attan fattar ingenting.
          Har ni nått tips på varför de har vissnat ner?? Nu vet jag ju att roten kan leva och komma igen kanske nästa år men tycker detta är skumt.
          Tacksam för tips.

          g.gif


          Skulle vara intressant och höra hur man planterar, när man planterar "efter konstens alla regler". Min erfarenhet av plantering ger i handen att sådana växter misslyckas nästan alltid.

          Eskil43
           
          Citera
          Finn Klematis
          Inlägg 02-10-2017, 07:43
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 1 302
          Medlem sedan:
          11-10-2007
          Medlem nr: 12 804



          CITAT (eskil43 @ 01-10-2017, 20:32) *
          Skulle vara intressant och höra hur man planterar, när man planterar "efter konstens alla regler". Min erfarenhet av plantering ger i handen att sådana växter misslyckas nästan alltid.

          Eskil43

          Hej

          Planterat efter konstens alla regler. Det var detta uttryck som var anledningen att jag bad Yvonne ringa mig.
          Du får gärna ringa på samma nummer.
          OBS. Jag hade över 150 olika klematis sorter i min trädgård. Jag misslyckades nästan aldrig
          med planteringen.

          Finn.

          Redigerat av Finn Klematis: 02-10-2017, 07:46
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 19-04-2024, 20:46
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon