Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Ta in tomaterna, Kan jag ta in tomaterna när det blir kallare
          Lejonelle
          Inlägg 29-08-2017, 22:49
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem sedan:
          23-08-2017
          Medlem nr: 86 308



          Jag har några tomatplantor ute i en stor gjutjärnsgryta. De sattes sent och blommar nu för fullt och har inte gett så mycket skörd än. Risken är att skörden fryser bort innan den är mogen. Är det någon vits med att plantera om dem i krukor och flytta in dem innan kylan kommer? Brukar det lyckas? Jag vill gärna ta sticklingar och fortsätta låta dem blomma och ge frukt så länge som möjligt i höst.
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 2)
          Mjärden
          Inlägg 31-08-2017, 18:37
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          Kan du inte flytta in hela krukan på en altan eller balkong med sol och hoppas på att det blir en varm höst. Jag har tomater både utomhus och på balkongen. De på balkongen har börjat mogna och vi tar in och äter successivt. De på landet utomhus är fortfarande grönvita och med det vädret som varit sista tiden har det inte hänt mycket. Jag tog in en tomat och lade på fönsterbrädan men den har inte mognat efter flera dagar.
          Jag har hört att man kan använda gröna tomater till något, nån som har tips på det ?
           
          Citera
          Lejonelle
          Inlägg 02-09-2017, 22:59
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem sedan:
          23-08-2017
          Medlem nr: 86 308



          CITAT (Mjärden @ 31-08-2017, 19:37) *
          Kan du inte flytta in hela krukan på en altan eller balkong med sol och hoppas på att det blir en varm höst.


          Nej, det blir svårt, den är alldeles för stor. Jag har den mot södervägg med en plastruta som skydd så än så länge mår tomaterna fint i krukan. Hoppas på en varm september.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 16-04-2024, 14:51
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon