Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hudvård, Enkla husmorsknep
          skånepåg
          Inlägg 11-11-2012, 06:00
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Växtriket har mycket nyttiga egenskaper, jag tvättar ansiktet med vanlig tvål om inte i duschen det öppnar porerna med ångan så det tar åt sig bättre annars ånga i en kastrull som den manliga förkylningen kuren (Som är bevisad är värre flirting.gif ) Men men, badda med citronsaft på huden direkt efter, de koncentrerade saft plast citronerna räcker gott och väl, skölj bara med varmt vatten efter 10 minuter upp till ett par timmar efter, bara huden tar upp vitaminerna och oljan.
          Citron behandlingen är bara bra att upprepas minst en gång om dagen, citronsyran dödar bakterier och är väldigt bra för huden.
          På kvällen om ni har ett par Aloe Vera plantor, knipsa av en liten bit av den och tryck ut saften och applicera och ha över natten och fortsätt med samma procedur 1-2ggr i veckan, har aldrig haft så mjuk och slät hud och helt dödar bakterierna wink.gif
          Skönhetsprodukter för upp till 1000:- kronor åstadkommer samma resultat, honung och mycket annat finns som är bra för både kroppen och hyn.

          Fyll på med era tips =)

          Redigerat av skånepåg: 11-11-2012, 06:03


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 20-11-2012, 10:44
          Länk hit: #2


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Honung på självsprickor fungerar utmärkt! Lägg lite honung på ett plåster och låt det sitta över natten! Upprepa vid behov!

          Olivolja istället för div annat att smörja in torra partier på kroppen!

          De flesta hudprodukter innehåller resterna efter diselframställning( Vaselin är en ren sån produkt) och på sikt torkar dessa ut huden!
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 20-11-2012, 12:33
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          Nu är du väl ute och reser, hattstugan! Torkar verkligen vaselin ut huden? Överdriven användning av alla slags hudvårdsmedel är väl alltid skadlig. Det du kallar "restprodukter från dieselframställning" är en naturlig produkt, framställd under årtusenden av växtmaterial - naturens egen kompostering...att vi sedan kan få motorer att fungera med produkten är en annan femma. Att folk smörjer på feta produkter på skinnet, är väl ett resultat av reklamen: "-Because you are worth it!". En liten del av mänskligheten har problem med torr hud, och då får man bättra på fettkörtlarnas förmåga att smörja. Fel?

          Till skånepåg! Jag har inte använt tvål för att tvätta ansiktet med på minst 20 år, eftersom det torkar ut huden. Använd bara vanligt ljummet vatten. Sedan jag slutade med tvål i ansiktet, så har alla hudproblem försvunnit. Jag kunde inte raka mig med hyvel, utan att skära av alla skäggblåsor (milsa hårsäcksinflammationer) och blödningar i hela fejset. Idag har jag inga som helst problem...

          Redigerat av Bengalow: 20-11-2012, 12:37
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 20-11-2012, 12:46
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Har tvål med honung i som mjukar upp huden wink.gif
          Olivbaserad tvål har jag med wink.gif

          Värmen som öppnar porerna så håren reser sig och vattnet som också mjukar upp och underlättar för behagligare rakning wink.gif


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 20-11-2012, 13:02
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          Tvål har som en av uppgifterna att lösa upp fett, och rengöra. Huden har en annan, effektivare metod: den genererar ett vattenlösligt fett, som samlar upp smutspartiklar och binder dessa i ett lager, som du sköljer bort med vatten. Tvål behövs inte.
          Om jag hade ett önskejobb, så vore det att upplysa kvinnor om, att de "mirakelmedel", som man betalar 10 000-tals kronor för, är i det närmaste fullständigt värdelösa! Men det lär nog inte gå, eftersom reklamens makt är mycket större...
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 20-11-2012, 13:15
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Beror vad för tvål man använder, finns som återfettar och tillför näring och massa till.
          Beror också på var man vistas hur mycket och vad för smuts som fastnar långt ner i porerna, då kan det behövas lite mer behandling, pormaskar uppkommer efter bara en dag om man inte sköljer ansiktet som du sa =)



          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 20-11-2012, 15:04
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          "Vad slags tvål" man använder är helt obegripligt, bara ett reklamtrick. Trivs man med löddringen och doften, så är den tvålen utan tvekan bäst, men sluta att använda tvål i ansiktet. Det finns inget "djuprengörande" medel, varken tvål eller annat. Huden har sina egna överlägsna egenskaper, att skydda både mot smuts och väta...Det finns inte en enda tillverkare av hudvårdsmedel som kan göra det på ett bättre sätt - snarare försämrar man för huden, att fungera fullt ut.
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 16-03-2013, 14:57
          Länk hit: #8


          Gäster






          Ja, hudvård -----
          Skulle fråga om någon av er känner till/vet något om eksem i ansiktet?
          Jag brukar få detta kliande, torra och ömma utslag i ansiktet, främst ihop med stress. Har blivit ordentligt undersökt på hudkliniken, men efter alla prover kunde de inte hitta en lösning och orsak vad det handlade om.

          Min husläkare brukar skriva ut lite kortisoncreme och lite lindrar den, men eländet finns kvar tills den passar sig självt att försvinna.
          Sminkar mig inte till vardags, använder fuktgivande ansiktscremer fr. apoteket. Får utslag även av Nivea?
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 16-03-2013, 15:10
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Jag har fått nässelutslag på grund av stress, efter en vecka får man panik av att bara klia och klia så tog en sista tur in akut för att få adrenalin spruta.
          Vet inte om det kan hjälpa men hör med olika läkare =/


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          Rebecca
          Inlägg 16-03-2013, 16:47
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem sedan:
          16-03-2010
          Medlem nr: 28 483



          CITAT (Ugglemormor @ 16-03-2013, 14:57) *
          Ja, hudvård -----
          Skulle fråga om någon av er känner till/vet något om eksem i ansiktet?
          Jag brukar få detta kliande, torra och ömma utslag i ansiktet, främst ihop med stress. Har blivit ordentligt undersökt på hudkliniken, men efter alla prover kunde de inte hitta en lösning och orsak vad det handlade om.

          Min husläkare brukar skriva ut lite kortisoncreme och lite lindrar den, men eländet finns kvar tills den passar sig självt att försvinna.
          Sminkar mig inte till vardags, använder fuktgivande ansiktscremer fr. apoteket. Får utslag även av Nivea?


          Smörj med lite olivolja, det har hjälpt mig mot stresseksem. Annars kan A-creme rekommenderas!


          --------------------
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 17-03-2013, 11:20
          Länk hit: #11


          Gäster






          Rebecca,
          Tack för svaret. Använder olivoljeprodukter både till rengöring och i dusch pga. vattengymn. och sluppit kliandet efter baden, men det funkar inte i ansiktet och vill inte använda kortison mer än i nödfall och den hjälper inte heller.
          Har provat t. Tavekyl till klådan, det fick jag då jag inte tålde bassängvattet, men vill inte stoppa i mig detta när jag inte får samma lättnad som jag fick till klådan i kroppen.

          Ren olivolja lindrar det värsta en stund, något mer kan jag intev komma på och hudkliniken har gett upp.

          Även i hårbotten ger stressen mig förhårdnader vilka jag river sönder under natten och vaknar med blod i händerna. Har dock hittat en bra schampo för känslig hårbotten, istället en annan kortisonlörning som läkaren ger mig.

          Jag är fullt medveten om det som oroar mig just nu och hoppas att det hela blir bättre efteråt när den irritationen är över.
          A-creme brukar svida, men har också den att ta till......
          När exemet i ansiktet släpper får jag en slät och mjuk hud efteråt, så någon nytta får man av eländet.....
           
          Citera
          Västkusten
          Inlägg 02-09-2013, 20:21
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          02-09-2013
          Medlem nr: 78 940



          Hej!

          Grymt bra tips det där med att badda citron på huden. Jag brukar använda lite citron i håret på sommaren för att få sådär naturliga solreflexer. Aloe Vera är också hur bra som helst, hjälpte mig mycket i somras när myggen var framme. En droppen på och det slutade klia nästan genast=)

          Jag älskar hudkrämer och är lite småtokig i just bodylotion. Hittade en jättebra från ClearLife som har mycket ekologiska/naturliga saker. Skulle köpa en till nu och hittade det här erbjudandet. http://www.collectiveshopping.se/deal/96e9...974a6e8ef3296ac

          Är det någon som har bra tips att ge för hemmakurer mot mörka ringar under ögonen? Isbitar såklart.....men det är lite småbökigt och jäkligt kallt:P
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):


           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 11:53
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon