Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tillföra dekorsten i befintlig rabatt?
          Chriso
          Inlägg 11-12-2018, 22:15
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem sedan:
          06-12-2018
          Medlem nr: 88 442



          Jag har 3 rabatter som jag funderar på att tillföra dekorsten till, dels för att det är snyggt och dels för att jag tror att växterna kommer att uppskatta det.

          Rabatt 1
          Denna rabatt är större och mäter ca 3,5 x 1,5 m. Den avskild med rostig cortenstål med oregelbundna linjer och står mot en stenmur i en svag sluttning.
          Dekorsten jag tänkte använda här är svart grythytteskiffer 20-40mm. Färgerna av växterna är mörkröd med två japanska lönnar, japanskt blodgräs, Coral Carpet som marktäckare och några vita liljor bl a. Till tidig sommar blommar vinröda tulpaner.

          Rabatt 2
          Denna rabatt är mindre, ca 2 x 1,2 m. Den är avskild med rabattkant i cortenstål i oregelbundna linjer och vätter mot en stenmur i en svag sluttning. Färgerna går främst i rosa.
          I ena kanten finns det ett stuprör som är täckt med en ställning där en rosa klematis klättrar uppför. Vidare är Candystripes marktäckare, två lila/rosa Astilbe bl a. Till tidig sommar finns det rosa/vita tulpaner Markstenen jag tänkte använda mig av är svart grythytteskiffer 20-40mm.

          Rabatt 3
          Denna rabatt är i två plan med en brant kort sluttning emellan. Avskiljer är stora granitstenar (tror jag). Färgerna här går primärt i blått med blåsningen Varna som en typ av semimarktäckare, Bolltistel, Kattmynta, lavendel, 2 st praktmagnolia i rosa, Alium i blå/lila bl a. Till tidig sommar finns det mörkt lila och vita tulpaner. Dekorsten jag tänkte använda här är gulmelerad sjösten 8-16mm.

          Personligen gillar jag sten och tycker det ser urläcker ut till växter.
          Runt om dessa rabatter är det gräsmatta med några stora oregelbundna stenplattor i marken.

          Vad tror ni om detta, bra eller anus?
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 19-03-2024, 07:18
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon