Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          4 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > En problematisk anställning, säga upp mig?
          MagisterJon
          Inlägg 08-08-2015, 18:44
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 60
          Medlem sedan:
          08-08-2015
          Medlem nr: 82 486



          Hej!

          Jag arbetar som magister på en högstadieskola, och ända sedan jag blev anställd i julas (alltså överlevt nu och har ledigt) har problemen bara avlöst varandra. Har ingen utbildning på området alls, vilket jag i CV:t var ärlig med men råkade visst (var tydligen full när det hände) skriva i mitt CV att jag har en kandidatexamen inom datateknik vilket har lett till att jag i lärarummet blivit efterfrågad till att lösa diverse tekniska problem.

          Själva undervisningen etc går bra, det är de här tekniska som minst sagt försätter mig i krångliga situationer.

          Fick t.ex. i uppdrag av en kollega att fixa hans laptop då det enligt honom själv var nåt virus på den som dirigerade om hans webbläsare. Detta fick jag alltså sitta med en hel helg, och efter mycket googlande och frågande på forum fick jag nog och använde Ccleaner för att städa upp datorn i kombination med att radera en massa med SpyBot Search and Destory. Problemen i Firefox "löste" jag genom att avinstallera webläsaren och instället installera Opera. När han sedan fick tillbaka den köpte han min lilla historia om att " Firefox har en del buggar och problem - kör på Opera i fortsättningen" Den här gången gick det tack och lov vägen, och jag fick mina välförtjänta hundralappar smile.gif