Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Tips på ev upphöjd rabatt, Önskar förslag på vad jag ska göra för typ av rabatt
          norrsken
          Inlägg 16-06-2014, 09:09
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 15
          Medlem sedan:
          02-07-2003
          Medlem nr: 1 820



          Hej!

          Jag har en plätt på 1,5x2 m där jag tidigare haft blommor och lite stenar! Alldeles på kanten stod en lien tall men den har nu vuxit så mycket att vi nu fått ta bort den! Tyvärr är det inget som riktigt har velat trivas i den rabatten då det alltid varit torrt och trist fast jag ofta fyllt på med ny jord och vattnat! Misstänker att tallen tjuvat allt vatten och näring då min gamla norska brudspirea som står intill också ser väldigt risig ut.

          Tallen är alltså nu borta och nu tänkte jag gräva upp hela rabatten och göra om den men skulle vilja göra nåt kul och snyggt där! Funderade på att göra nått upphöjt, möjligen med torvblock?!

          Tänkte höra om ni har några tips och idéer?
          Gärna också tips på vad jag kan plantera som blir snyggt! Det är sol fram till lunch och ligger i norr, efter kusten mellan Piteå och Luleå (zon 7 tror jag)

          Några förslag?


          --------------------
          Den som inte frågar får inga svar
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 19-03-2024, 08:17
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon