Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > träd /buskpion
          Salvia
          Inlägg 07-07-2017, 19:11
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 70
          Medlem sedan:
          23-02-2004
          Medlem nr: 2 875



          jag köpte en trädpion paeonia sufruticosa som jag planterade i min trädgård men den såg vissen ut redan dager efter. .jag tyckte att den hade väldigt lite rötter och hade jag bara använt huvudet så hade den fått stå kvar i sin kruka tills den hade växt till sig , men så blev det ju inte., Vad kan jag göra för att den ska piggna till, .den är inte helt vissen men bladen hänger ledset Det fanns inga planteringsanvisningar så jag vet inte hur djupt den ska ner och vad för jord . Nån som vet ?
           
          Citera
          Gunilla T
          Inlägg 08-07-2017, 07:26
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 090
          Medlem sedan:
          02-10-2015
          Medlem nr: 82 744



          Jag planterar buskpioner på samma djup som de stått i krukan, rätt eller fel men det har fungerat hos mig i alla fall. Det man brukar säga om örtartade pioner är att de inte får planteras för djupt, ca fem cm jord oven rötterna. Om detsamma gäller för buskpioner vet jag inte.

          Du har förstås vattnat vid planteringen så jag kan inte svara på varför plantan slokar. Annars är buskpioner riktigt tuffa växter så de brukar klara en hel del påfrestningar.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 20-04-2024, 04:05
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon