Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Övervintra jordgubb och hallon och lite andra frågor
          essne
          Inlägg 25-08-2014, 15:11
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          18-08-2014
          Medlem nr: 80 672



          Det är första sommaren som jag har provat på att odla lite på balkongen och det gick väll si så där, men man får väll lära sig av misstagen och försöka igen nästa sommar biggrin.gif

          Nu när sommarn har släppt taget och hösten tagit vid med full kraft har jag börjat tänka på det här med att övervintra mina små plantor. Jag har försökt att googla, men hittar men det står så olika så jag hoppas att ni orkar med en fråga till om övervintring.

          Jag har en jordgubbsplanta och en hallonbuske som jag skulle vilja övervintra. Ska jag låta dem stå kvar på balkongen (Bor i zon 5) och bara försöka isolera krukorna eller ska jag ta in dem? Jag kan ställa dem i en matkällare som är sval och mörk eller i förrådet som är ljusare och varmare.

          Undrar även om man ska klippa ner dem eller låta dom vara som dom är nu?

          Sen har jag en basilika, kan man övervintra den inne eller ska skeppa den och köpa ny nästa år?

          och sista frågan är om mina morötter, dom har bara fått blad än så länge. Finns det hopp, om jag tar in dem att de blir nån morot eller ska jag ge upp den tanken?

           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 26-04-2024, 11:32
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon