Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Diskbråck med nervskada?, Erfarenheter?
          skånepåg
          Inlägg 20-10-2013, 22:07
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Hej, bara en allmän undran med stor sannolikhet och förskräckelse.
          Jag drabbades av ryggskott för 3 månader sen och blev ordinerad alvedon och andra receptfria medel och träning som aldrig blev bättre snarare sämre många veckor som jag blev sängliggande av smärtorna.
          Efter flera besök på vårdcentralen hos flera olika läkare där jag beskrev hur ont och svårt det är att bara göra hushållssysslor som bara diska än mer träna så sa alla samma sak, sen i måndags har jag legat i otroliga smärtor i hela ryggen främst ländryggen ner i svanskotan och den värsta ischias så fick åka in akut i onsdags där jag tog 4 steg på en halvmeter innan de satte mig i rullstol och proppa mig full av morfin och benzo och hemskickad med oxycontin för väntan på röntgen, återbesök idag för dessa otroliga smärtor i ryggen och den värsta ischias jag haft där de nu räcker lyfta båda benen 20cm innan jag skriker har röntgen blivit frampriorterad som jag krävt i snart 3 månader för jag visste det var fel på ryggen.
          Nu ligger jag här hemma med oxynorm och oxycontin och Gabapentin och rätt mycket smärtor för ville inte läggas in för vidare utredning i ett rum med skrikande dementa personer men jag måste väl antagligen göra det i veckan sad.gif
          Jag har daglig telefonkontakt med min läkare för diskuteringar om medicinerna och tid för röntgen så ska försöka prata med henne om ett eget rum, vet ni om/hur man kan få det? Ska även fråga min mamma som är stamgäst på sjukan med Chrons sjukdom om jag kan få det sad.gif Är inskriven på smärt nu så man kanske får hjälp denna gången, bara vänta på röntgen och försöka hitta smärtlindring så man får svar och kan stå ut med detta lilla helvetet.
          Något som nån av er varit med om eller känner nån med nåt sånt här?


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 21-10-2013, 05:36
          Länk hit: #2


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          För mig låter det som ett rejält diskbråck!
          När jag var som sämst var det maxdos av allt vad värktabletter som fanns!
          Men det blev bättre når jag gjorde bara det som gick! Träna var inte att tänka på alls!
          Är det dessutom så att nerver skadats blir det en annan typ av medicinering för att lura hjärnan!
          Hoppas bara att du nu får snabb utredning!
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 21-10-2013, 06:06
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Ajajaj pågen trostar.gif Du som är så ung. Det låter skitjobbigt. Inget bra att behöva så mycket knark-piller för smärtorna. Hoppas du får hjälp riktigt snabbt!

          Jag har ingen erfarenhet eller råd att komma med. Vill bara säga krya på dig! kompiskram.gif
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 21-10-2013, 10:19
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Tack wub.gif
          Det är säkert ett diskbråck sa ett par av de senaste läkarna och det har jag själv trott som nu blivit så långtgående att det är ju nästan outhärdliga smärtor, gabapentin ska verka för nervsmärtor men får höja det så snart som möjligt och åka in så fort jag fått tag på ett gameboy i dagarna happy.gif
          3 veckors väntetid är det på röntgen men det blir ju mer akut nu och min nya läkare verkar förstå allvaret och försöker skynda på det blomma.gif

          Ja man kan ju knappt röra sig som en sengångare ens så det blir ligga ner så mycket som möjligt med massa piller som man nästan kan tro inte hjälper men vi ska arbeta fram en bättre smärtlindringsplan snart, tur jag köpte ett trådlöst tangentbord med inbyggd musplatta mm. i somras tummenupp.gif
          Man ska kunna låna ipads på sjukan numera har mamsen sagt så ska fråga läkaren om det när hon ringer och lite annat, så kan man göra lite annat än läsa böcker också smile.gif

          Tack för omtanke mm. och må väl med er rose.gif


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 21-10-2013, 11:42
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Krya på dig pågen


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          pejori
          Inlägg 21-10-2013, 11:59
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          Under den inledande akuta fasen, knapra pu lite piller och försök att GÅ.
          Det är det bästa du kan göra, gå.
          Vad du gör, sitt inte ner utan ligg eller använd "rumphäng" Stå och ät.
          Måste du sitta, tänk solstol, där du halvligger ner.

          Det läker till viss del så sakterliga, men kan behöva en op. för att minska på det värsta trycket.
          (Dom brukar vänta med det, om inte blåsan och tarmen påverkas)
          Det gäller att hitta metoder för, att klara vardagen.
          Krya på dig...


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 21-10-2013, 15:40
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Kan ändå inte sitta kan knappt ligga utan svåra smärtor och gå är nästan omöjligt även i slowmotion med 7 steg per meter, men jag läggs nog in imorgon läkaren vill ha in mig så fort som möjligt (idag) tills röntgen på måndag med lite utredningar och behandlingar med mer medicin och TENS mm. i värsta fall kan det bli operation men det tror jag för inget hjälper mot detta sad.gif
          Jag läste på allt om ryggskott så vet vilka positioner man ska ha och vilka varningssignaler man ska se sig för smile.gif
          Rum och läkare är förberedda så jag kommer direkt in, bara väntar på datorn jag köpte idag ska komma ikväll så har man nåt att göra där wink.gif


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 21-10-2013, 15:42
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Lycka till skånepåg, jag lider med dig och hoppas på snar lindring!
           
          Citera
          Klint
          Inlägg 21-10-2013, 15:59
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem sedan:
          06-08-2008
          Medlem nr: 18 069



          Jag hoppas det blir bra snart Skånis! smiley_small_hug.gif


          --------------------
          Blåklint

          Titta gärna in på bygg,

          http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-10-2013, 16:00
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Instämmer. God bättring önskar jag dig.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Ingela i Segersb...
          Inlägg 21-10-2013, 16:33
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 2 685
          Medlem sedan:
          25-01-2009
          Medlem nr: 20 750



          Hoppas du blir bättre snart, Skånepåg kompiskram.gif
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-10-2013, 16:57
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Hoppas du får hjälp så att du blir bra snart.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 21-10-2013, 17:20
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Jag lider med dig Pågen. En klen tröst är väl att det brukar klinga av, och om inte så tar sjukvården tag i det. En röntgen bruka väl avslöja vart det onda eller slitna sitter. Vi är ju olika så förhoppningsvis märker du i vilken ställning det gör minst ont. Pejero nämnde rak i ryggen och det funkar alltid på mig när det onda slår till.
          Du får säkert ett svar på orsaken så du slipper smärtan framledes.


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          CillaM
          Inlägg 21-10-2013, 17:43
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem sedan:
          21-01-2005
          Medlem nr: 4 901



          de flesta diskbråck med smärta har nervskador och jag hoppas verkligen att du får snabb, adekvat hjälp från sjukvården. För klingar av gör det knappast, har 2 själv o det har inte klingat av och jag har inte fått nån hjälp av sjukvården. Du har tur som bor i Skåne för där finns ypperlig sjukvård just gällande diskbråck, så fråga läkaren!!
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 21-10-2013, 18:24
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Det enda jag gjort de senaste månaderna är pratat med läkare det var inte föränns det blev såhär allvarligt de började ta det på allvar tummenupp.gif
          Det finns inga sköna positioner tyvärr, nu skulle det funnits rum med tyngdlöshet i det hade nog hjälpt många med ryggproblem smile.gif
          Men jag lägger in mig imorgon för det går inte att ligga här, det kommer inte bli bättre bara värre det vet jag tongue.gif
          No pain no gain, pain is pleasure är ren lögn flirting.gif

          smiley_small_hug.gif
          Bifogade miniatyrbild(er)
          Bifogad bild

           


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          CillaM
          Inlägg 21-10-2013, 19:08
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem sedan:
          21-01-2005
          Medlem nr: 4 901



          Se till att du har nån som sköter om lilla missen. Och du, sköt om dig och meddela oss hur det går. kram2.gif
           
          Citera
          pejori
          Inlägg 21-10-2013, 19:13
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          CITAT (skånepåg @ 21-10-2013, 19:24) *
          Det enda jag gjort de senaste månaderna är pratat med läkare det var inte föränns det blev såhär allvarligt de började ta det på allvar tummenupp.gif
          Det finns inga sköna positioner tyvärr, nu skulle det funnits rum med tyngdlöshet i det hade nog hjälpt många med ryggproblem smile.gif
          Men jag lägger in mig imorgon för det går inte att ligga här, det kommer inte bli bättre bara värre det vet jag tongue.gif
          No pain no gain, pain is pleasure är ren lögn flirting.gif

          smiley_small_hug.gif



          Låter som du är en op. kandidat.
          Hoppas det hjälper dig och att du kan bli såpas bra att du kan börja träna upp din ryggmuskulatur i framtiden.
          Håller tummar för att du får hjälp nu.


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          Peztis
          Inlägg 21-10-2013, 19:34
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem sedan:
          18-01-2009
          Medlem nr: 20 608



          Lycka till och krya på dig!

          Har en på jobbet som de inte ens röntgar, de skickar bara runt henne till olika instanser och det har hållt på i några månader nu. Det som hittills har hjälpt henne bäst är - hör och häpna - kinesologi!

          Huruvida det är rent hokuspokus och en häxdoktor...? Ja, om det funkar för henne så är det väl bra!


          --------------------


          * ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 21-10-2013, 20:58
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Sjukvården precis som allt annat har blivit väldigt mycket sämre, man bara slussar patienterna fram och tillbaks för att överlåta problemen åt nån annan som blir en själv till slut för de vill inte slösa tid eller pengar att hjälpa, man får kämpa och klaga och kräva så mycket så länge att man blir sjukare på kuppen.
          Jag har haft misstro på all form av vård i över 10 år för man får aldrig hjälp hur mycket man än kämpar, bara öppna vilken tidning som helst och läsa om senaste missvård. Men man kan inte klaga på läkarna egentligen det är ett politiskt problem som vi alla borde demonstrera för, skolor och allt, hela samhället är kaos sad.gif
          Jag skulle kunna anmäla detta men det blir en lång process på många år som jag aldrig vinner tongue.gif
          Min pappa är rätt överarbetad som sliter nästan hela dygnet och har stora nervskador som också gått till varenda läkare även med naturmedicin men skällde ut han senast att han måste till en neurolog och röntga kärler och allt som han inte gjort hittills som han faktiskt gick och gjorde, han förlorar ju känseln i halva kroppen ofta och mår nu mycket bättre tummenupp.gif
          Jag tror också det blir operation, men allt drar igång imorgon med assor av tester och behandlingar tills röntgen på måndag då de ser hur körd min rygg är, jag har frikort på all öppenvård nu så det får jag ju utnyttja med en hel del träning och så tummenupp.gif
          Jag får inte ha husdjur här så söta missen skuttar bland molnen angel_not.gif

          Redigerat av skånepåg: 21-10-2013, 21:01


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          CillaM
          Inlägg 21-10-2013, 21:01
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem sedan:
          21-01-2005
          Medlem nr: 4 901



          Va?? Menar du att hon är död??? NÄR? sad.gif Varför??
           
          Citera

          3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 23-04-2024, 14:56
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon