Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

          2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Funktion för att ta bort inlägg i Småprat ur Nya Inlägg, trädgårdsrelaterade inlägg drunknar i småpratet
          mamamaggan
          Inlägg 18-11-2012, 21:14
          Länk hit: #21


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          Nu dök det upp något nytt i den här tråden , rullgardiner där man ska kunna välja . Men det var ju inte det som den här tråden handlade om utan att utesluta Småprat ur Nya inlägg.

          Så nu ska vi ha en rullgardin för varje ämne så att alla ska kunna välja endast ett ämne ?


          Vad är det TS egentligen vill och varför ?


          quote name='Aqvakul' date='18-11-2012, 21:10' post='1592546']
          Jag kan inte riktigt förstå varför detta blivit en så stor fråga. Men visst om alla kan välja vad de vill se, så är det väl bra!
          [/quote]


          Tror inte det är en stor fråga om vi skulle göra en omröstning men för TS är det tydligen en viktig fråga . Vill man ha bort Småprat så vill man.

          Redigerat av mamamaggan: 18-11-2012, 21:16


          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 18-11-2012, 21:24
          Länk hit: #22


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          CITAT (RitRat @ 18-11-2012, 10:35) *
          Jaaa, exakt!
          Detta har pratats om förut, det finns en äldre tråd om detta, och som jag förstår, så jobbar redaktionen på det. Eller åtminstone undersöker om det tekniskt är möjligt.

          För att motverka dominansen av Småprat, så borde vi starta MÅNGA fler trädgårdstrådar, så att de kommer upp i antal och börjar dominera istället.

          Jag har försökt de senaste dagarna att starta en tråd per dag, men vi måste bli många fler! Berätta, fråga, och inte bara läs! :-)



          Träddgårdstrådarna dominerar redan helt klart. När jag har kollat så har det varit kring 30 - 35 procent Småprat och då på vintern när det är mycket mindre prat i trädgårdstrådarna än under odlingssäsong.

          Då skulle jag tro att andelen Småprat halveras och ligger på 15 - 17 procent .

          Men vill ni gå tillbaka till att det pratas annat än trädgård i trädgårdstrådarna så , bort med Småprat .


          Småprat kom just till för att det annars spårade ur i trädgårdstrådarna och det pratades om " allmänna " saker där och inte bara trädgård.

          Ni som nu har kommit nya och vill ha bort Småprat , varför söker ni er inte till en site där det bara pratas trädgård om det är det ni vill ha ?

          Varför förstöra för andra ?


          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          Anki V
          Inlägg 18-11-2012, 21:27
          Länk hit: #23


          Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem sedan:
          08-05-2005
          Medlem nr: 5 714



          CITAT (mamamaggan @ 18-11-2012, 21:14) *
          Nu dök det upp något nytt i den här tråden , rullgardiner där man ska kunna välja . Men det var ju inte det som den här tråden handlade om utan att utesluta Småprat ur Nya inlägg.

          Så nu ska vi ha en rullgardin för varje ämne så att alla ska kunna välja endast ett ämne ?
          Vad är det TS egentligen vill och varför ?
          quote name='Aqvakul' date='18-11-2012, 21:10' post='1592546']
          Jag kan inte riktigt förstå varför detta blivit en så stor fråga. Men visst om alla kan välja vad de vill se, så är det väl bra!
          Tror inte det är en stor fråga om vi skulle göra en omröstning men för TS är det tydligen en viktig fråga . Vill man ha bort Småprat så vill man.


          Hm.....Missade du att läsa sista meningen i TS inlägg g.gif ?

          Jag tror ingen vill att småprat ska försvinna.......

          Förra året så höjdes det röster för att "Busfrö-trådarna" dränkte mer seriösa inlägg. Visst vore det väl fint om tekniken skulle kunna ordna så alla kunde få bli nöjda.

          /Anki


          --------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

          "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 18-11-2012, 22:24
          Länk hit: #24


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          Ja jag missade det som står längst ner i TS första inlägg , såg det helt enkelt inte där nere.


          Men jag är iaf förvånad över detta " bråk " om att det är så svårt att undvika att gå in på Småprat med nuvarande funktion ?!


          De som bara går in på Småprat , de måste ju gå förbi alla andra inlägg som utgör 65 - 70 procent av alla inlägg.

          Busfrötrådarna ska ju försvinna nu med de tre moderatorerna , vad som gällde förra året är väl i och med det överspelat ?!






          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          Anki V
          Inlägg 18-11-2012, 22:38
          Länk hit: #25


          Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem sedan:
          08-05-2005
          Medlem nr: 5 714



          CITAT (mamamaggan @ 18-11-2012, 22:24) *
          Busfrötrådarna ska ju försvinna nu med de tre moderatorerna , vad som gällde förra året är väl i och med det överspelat ?!


          Det kommer att finnas minst 11 busfrötrådar i vinter/vår. I bästa fall blir vi 15.........och jag tror inte våra moderatorer kommer att ta bort dem eftersom de i allra högsta grad platsar i ett odlingsforum angel_not.gif

          /Anki


          --------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

          "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 18-11-2012, 22:54
          Länk hit: #26


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          Det var lääänge sedan jag var på en förskola, men detta låter som den gången jag var där. "-Jag vill inte ta på mig!", "-Titta, hon spottar!", "-Någon har tagit min mössa!", "_Den skon är inte min!", "-Jag vägrar att läsa småprat!"
          Vuxna människor som har ett val, skall väl inte klaga på ATT det finns ett val. Ge f-n i att läsa småprat, om ni inte gillar det!!! Enkelt eller hur!?

          Redigerat av Bengalow: 18-11-2012, 22:55
           
          Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 19-11-2012, 07:51
          Länk hit: #27


          Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 45



          Jag tycker det är bara en massa gnäll.

          När man sen läser personer som tycker småprat är störande men själv också skriver där, då kan man ju undra?????
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 20-11-2012, 14:58
          Länk hit: #28


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          Jag har fått svar nu och som jag misstänkte är det inte möjligt att genomföra sådan ändring i forumet i dagsläget.
          Det skulle innebära alldeles för stora förändringar i strukturen på hur forumet är uppbyggt och det är därför inte möjligt att tillgodose det önskemålet.
          Så tyvärr, mina vänner, ni får stå ut med att även småprat syns i funktionen nya inlägg.
          Vi moderatorer och forumledningen hoppas att ingen av er lämnar forumet på grund av detta. Jag hoppas att er behållning av forumet är större än förlusten av att inte kunna välja själva i nya inlägg och att ni stannar.

          Väl mött!

          /moderator
           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 20-11-2012, 19:34
          Länk hit: #29


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          CITAT (Anki V @ 18-11-2012, 22:38) *
          Det kommer att finnas minst 11 busfrötrådar i vinter/vår. I bästa fall blir vi 15.........och jag tror inte våra moderatorer kommer att ta bort dem eftersom de i allra högsta grad platsar i ett odlingsforum angel_not.gif

          /Anki



          I all välmening så pratar vi väl om olika salgs " busfrötrådar " ?!


          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          Anja Danmark
          Inlägg 20-11-2012, 22:21
          Länk hit: #30


          Gäster






          [quote name='Anma' date='20-11-2012, 14:58' post='1592835']
          Jag har fått svar nu och som jag misstänkte är det inte möjligt att genomföra sådan ändring i forumet i dagsläget.
          Det skulle innebära alldeles för stora förändringar i strukturen på hur forumet är uppbyggt och det är därför inte möjligt att tillgodose det önskemålet.
          Så tyvärr, mina vänner, ni får stå ut med att även småprat syns i funktionen nya inlägg.
          Vi moderatorer och forumledningen hoppas att ingen av er lämnar forumet på grund av detta. Jag hoppas att er behållning av forumet är större än förlusten av att inte kunna välja själva i nya inlägg och att ni stannar.

          Väl mött!

          /moderator
          [/quote

          Jeg er så en af dem, der forlader odla.nu - jeg synes simpelthen ikke, at det er interessant nok længere, og ikke haverelaterede ting fylder alt for meget efter min smag...

          Så nu venter jeg bare på svar fra odla.nu på, hvordan jeg sletter min profil.

          Tak for denne gang!

          Anja
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-11-2012, 22:27
          Länk hit: #31


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Så tråkigt, Anja! Jag hoppas att du ändrar dig.
          Konstaterar dock förvånat att du gjorde ett inlägg i en tråd i Småprat så sent som 7:59 i morse....
          Hur hittade du dit?
          /Anders

          Redigerat av Aqvakul: 20-11-2012, 22:28


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Anja Danmark
          Inlägg 20-11-2012, 22:38
          Länk hit: #32


          Gäster






          CITAT (Aqvakul @ 20-11-2012, 22:27) *
          Så tråkigt, Anja! Jag hoppas att du ändrar dig.
          Konstaterar dock förvånat att du gjorde ett inlägg i en tråd i Småprat så sent som 7:59 i morse....
          Hur hittade du dit?
          /Anders


          hæ hæ - det er vist den eneste Småprat-tråd jeg nogensinde har skrevet i...

          Og det bliver også den sidste smile.gif

          Nej - helt ærligt - jeg synes ikke, at Odla er så interessant nu, som da jeg startede for 4 år siden, så jeg vælger at koncentrere mig om de steder, der udelukkende handler om det, der interesserer mig - nemlig drivhus, have og især chilidyrkning, som jeg bruger en masse tid på.

          Jeg har overvejet det et stykke tid, og da jeg nu kan se, at der ikke er vilje til at gøre forum mere fleksibelt, har jeg besluttet, at det må være slut nu...

          Er der nogen af jer, der ved, hvordan jeg sletter min profil? Jeg har som sagt ikke fået svar på det endnu.

          Mvh
          Anja

           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-11-2012, 11:11
          Länk hit: #33


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Anja Danmark @ 20-11-2012, 22:38) *
          hæ hæ - det er vist den eneste Småprat-tråd jeg nogensinde har skrevet i...

          Og det bliver også den sidste smile.gif

          Nej - helt ærligt - jeg synes ikke, at Odla er så interessant nu, som da jeg startede for 4 år siden, så jeg vælger at koncentrere mig om de steder, der udelukkende handler om det, der interesserer mig - nemlig drivhus, have og især chilidyrkning, som jeg bruger en masse tid på.

          Jeg har overvejet det et stykke tid, og da jeg nu kan se, at der ikke er vilje til at gøre forum mere fleksibelt, har jeg besluttet, at det må være slut nu...

          Er der nogen af jer, der ved, hvordan jeg sletter min profil? Jeg har som sagt ikke fået svar på det endnu.

          Mvh
          Anja


          Synd att du inte vill vara kvar då jag tycker att du tillför massor i trädgårdsavdelningen!

          Tråkigt också att en sådan petitess som att inte orka skrolla förbi småpratstrådarna ska skapa avhopp från forumet.

          Du får skicka ett mail till Katarina så hjälper hon dig säkert att få bort din profil om det nu är så att du tycker det är nödvändigt....jag hoppas du ångrar dig och stannar kvar. smiley_small_hug.gif


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Anja Danmark
          Inlägg 21-11-2012, 18:24
          Länk hit: #34


          Gäster






          CITAT (*Stintan* @ 21-11-2012, 11:11) *
          Synd att du inte vill vara kvar då jag tycker att du tillför massor i trädgårdsavdelningen!

          Tråkigt också att en sådan petitess som att inte orka skrolla förbi småpratstrådarna ska skapa avhopp från forumet.

          Du får skicka ett mail till Katarina så hjälper hon dig säkert att få bort din profil om det nu är så att du tycker det är nödvändigt....jag hoppas du ångrar dig och stannar kvar. smiley_small_hug.gif


          Jeg har skrevet en mail - for to dage siden, men har intet hørt endnu...

          Jeg synes også, at det er trist, at der ikke er vilje til at tilpasse forum til glæde for brugerne - måske er det ikke en stor ting, men for mig har det været et irritationsmoment længe smile.gif Og da jeg nu kan se, at det ikke bliver ændret, orker jeg ikke at blive her længere sad.gif

          Og tak for de pæne ord - dem er jeg glad for!

          smile.gif
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 21-11-2012, 18:36
          Länk hit: #35


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (Anja Danmark @ 21-11-2012, 18:24) *
          Jeg har skrevet en mail - for to dage siden, men har intet hørt endnu...

          Jeg synes også, at det er trist, at der ikke er vilje til at tilpasse forum til glæde for brugerne - måske er det ikke en stor ting, men for mig har det været et irritationsmoment længe smile.gif Og da jeg nu kan se, at det ikke bliver ændret, orker jeg ikke at blive her længere sad.gif

          Og tak for de pæne ord - dem er jeg glad for!

          smile.gif

          Det är tråkigt att du vill lämna för en sak som tekniskt blir svårt att genomföra.
          Hoppas att du ändrar dig!
          Annars kan du kicka PM till Forumvärd, Heléne brukar vara snabb på att svara under dagtid, om hon inte är ledig.
           
          Citera

          2 sidor V  < 1 2
          SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):


           

          Enkel version Datum och tid: 29-03-2024, 02:46
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon