Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Börja bruka åkermark, Var ska jag börja med denna åker?
          Blommaren
          Inlägg 23-03-2020, 12:45
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem sedan:
          23-03-2020
          Medlem nr: 90 836



          Hej!
          Jag har en åker som det någon gång odlats på men jag vet inte när eller vad. Jag vill nu odla grönsaker här som potatis, morötter, broccoli och sånt. Men jag är lite av en nybörjare då jag bara haft balkong tidigare. 😊 Så jag undrar hur jag ska förbereda marken här för utplantering/sådd på bästa sätt. Jorden är lite åt det lerigare hållet men inte så extremt lerig. upplever att den är relativt väldränerad. Mycket mask finns det här. Min idé var att göra någon form av no dig lösning men jag vet inte om man kan göra det nu på våren för att sedan så någon månad senare. Snälla finns det någon som kan hjälpa mig? Tack på förhand isåfall.

          Vänliga hälsningar från Linnea
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  FFF7F557_9E10_4DCA_AE06_A66DD5780295.jpeg ( 494.3k ) Antal nedladdningar: 19
           
           
          Citera
          Gunilla T
          Inlägg 25-03-2020, 15:00
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 090
          Medlem sedan:
          02-10-2015
          Medlem nr: 82 744



          Du har inte fått något svar och det kanske beror på att det inte finns några enkla lösningar och att området för att det skall bli odlingsbart kräver stora arbetsinsatser och ännu större envishet.