Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Lämplig hög växt för skuggsida på kolonilott?
          Gitarrplonk
          Inlägg 07-03-2014, 22:22
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem sedan:
          07-03-2014
          Medlem nr: 79 535



          Hej!

          Jag har påbörjat ett vindskydd på min kolonilott, den kommer att bestå av runt 9 lastpallar.

          Då dessa är gratis (stort plus) men inte direkt vackra och jag av kostnadsskäl avvaktar med målning, så undrar jag om någon kan rekommendera en billig tålig skymmande växt?

          Jorden är riktigt lerig och läget blir skuggsida, jag hade tänkt avleda uppmärksamheten lite från vindskyddet...lol.

          Tack på förhand!

          Redigerat av Gitarrplonk: 07-03-2014, 22:35
           
          Citera
          Scout
          Inlägg 10-04-2014, 08:41
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 609
          Medlem sedan:
          26-04-2005
          Medlem nr: 5 591



          Jordärtskockor - två meter höga och rätt breda, sorten "Bianca" blommar med gula blommor på hösten. och ger rotknölar att äta till hösten. Trivs bra i leran hos mig.

          Störbönor och rosenbönor - om du har några höga pinnar de kan klättra på blir de lätt 2m höga och ganska yviga. Fast de kanske vill ha lite sol för att bli stora och yviga

          Pumpor - rankorna blir lätt flera meter långa, med stora blad på långa skaft och täcker upp rätt stor volym. Om de binds upp längs pinnar/spalje/armeringsgaller eller liknande kan man lätt få upp dem på höjden. Fast de vill nog också ha soligt och varmt läge.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):


           

          Enkel version Datum och tid: 19-03-2024, 11:25
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon