Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ny odlingslott, Har just fått en odlingslott mitt lite sent i säsongen.
          Marlonn
          Inlägg 06-07-2014, 20:48
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          06-07-2014
          Medlem nr: 80 402



          Hej!
          Har just fått en ny odlingslott kanske lite sent in på denna säsong. Jag går och funderar och läser på om nästa steg. Jag är uppvuxen med trädgård men har mest planterat på balkong själv. Min odlingslott har varit obrukad i 1 år. Jag har slagit gräset med lie vilket slutade med att jag enbart hittade lite vinbärsbuskar som jag tänkte var värt att spara. Har sedan trimmat den så nu är det ganska kort. Hittade naturligt vis några mindre trevligs sniglar. Min tanke är att dela av lite för sittplatser och runtbusande 4åringden. Den delen vill jag ha gräs på. Fanns även ett område med plattor men det låg ner i marken vilket känns som att det borde blivit fuktigt och blött där. Vill ha lite fokus på örter och grönsaker samtidigt som jag inte vill göra det för stort. Det kommer bli lite blandat. Jag har redan ställt in mig på att ska jag ha något i år lär jag få hitta färdiga plantor och använda pallkragar isåfall. Marken som sådan känns ojämn och fuktig. Jag utgår ifrån att jorden är rätt kompakt och behövs bearbetas. Fick rådet att spadvända hela lotten nu. Bitvis är marken obearbetad. Detta är vad jag skulle vilja komma en bit påväg är mer intresserad av att lära mig grundarbetet just nu. Har än så länge inte grävt så mycket. Har bara haft lotten ett par dagar.
           
          Citera
          Angerod
          Inlägg 11-07-2014, 22:42
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem sedan:
          21-06-2014
          Medlem nr: 80 298



          Hur stor är lotten?
          Som du säger så är det nog någon form av upphöjd odling som gäller iår. Försök planera grovt iaf var du ska placera saker och ting så slipper du gräva en massa i onödan.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):


           

          Enkel version Datum och tid: 19-03-2024, 09:51
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon