Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Trädgårdsbyxor, herr
          Plater
          Inlägg 02-01-2013, 18:49
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 148
          Medlem sedan:
          30-06-2010
          Medlem nr: 31 636



          Nu har jag tröttnat på att använda utslitna jeans till trädgårdsarbetet - det blir för blött om knäna! Ser att det finns en gardenmodell från blåkläder, är det nån som testat dem? Man blir lite less på att alla trädgårdskläder i butikerna annars är för kvinnor... Vad har ni på benen?
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 02-01-2013, 22:02
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Byggvaruhus som Bauhaus och Jula har arbetskläder för män.
           
          Citera
          Plater
          Inlägg 03-01-2013, 08:34
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 148
          Medlem sedan:
          30-06-2010
          Medlem nr: 31 636



          CITAT (malcolm @ 02-01-2013, 22:02) *
          Byggvaruhus som Bauhaus och Jula har arbetskläder för män.


          Ja, men sällan någon modell lämplig för trädgårdsarbete, än mindre något kvalitativt märke. Det verkar också som de bara tar in några storlekar i mitten och hoppas att de ska funka för alla, så jag kommer ändå att behöva beställa.
           
          Citera
          Sylvia
          Inlägg 03-01-2013, 09:58
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 24



          Kolla ställen som säljer kläder för jakt och fiske, som Vildmarksbutiken.
          Kolla även ställen som säljer arbetskläder för bönder, som Lantmannen. Kanske även Willab, Weibulls osv. stora trädgårdsvaruhus kan ha sådant. Tror nog det finns en hel del bara man hittar dem.


          --------------------
          Sylvia, zon 1

          Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page)
          I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer)
          There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)
           
          Citera
          Foxley
          Inlägg 10-02-2013, 19:34
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 48
          Medlem sedan:
          22-09-2012
          Medlem nr: 77 109



          CITAT (Plater @ 02-01-2013, 18:49) *
          Nu har jag tröttnat på att använda utslitna jeans till trädgårdsarbetet - det blir för blött om knäna! Ser att det finns en gardenmodell från blåkläder, är det nån som testat dem? Man blir lite less på att alla trädgårdskläder i butikerna annars är för kvinnor... Vad har ni på benen?


          Är det arbetsshorts eller långbyxor du är ute efter? Jag hade samma problem som dig i somras och hade sittdynor under mina knän när jag slet i trädgården. Jag köpte senare ett par "Piratbyxor" på Jula för 200-300 kr.
          http://www.jula.se/mediaarchive/6146294/zoom/900921-jpg.jpg

          De var visserligen billiga men väldigt obekväma. Det är ju en smaksak givetvis men det är inga byxor jag kommer använda mig av i sommar.

          Nu har jag istället vanliga arbetarkläder från Blåkläder. Ett tips kan ju vara att skaffa byxor med dragkedja under knäna om du vill kunna ha de korta under riktigt varma dagar och långa när det är blött och skitigt. Kanske även fickor för knäskydd, vilket är något jag föredrar.

          Kände inte till de byxor du nämnde men sökte lite och hittade dessa...
          http://www.blaklader.com/se/produkter/prod...gronsvart-4699/

          Det ser ju helt okej ut. Funderar själv på om jag kanske ska köpa ett par.

          Redigerat av Foxley: 10-02-2013, 19:47


          --------------------
          Zon II-III
           
          Citera
          Plater
          Inlägg 10-02-2013, 20:19
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 148
          Medlem sedan:
          30-06-2010
          Medlem nr: 31 636



          CITAT (Foxley @ 10-02-2013, 19:34) *
          Är det arbetsshorts eller långbyxor du är ute efter? Jag hade samma problem som dig i somras och hade sittdynor under mina knän när jag slet i trädgården. Jag köpte senare ett par "Piratbyxor" på Jula för 200-300 kr.
          http://www.jula.se/mediaarchive/6146294/zoom/900921-jpg.jpg

          De var visserligen billiga men väldigt obekväma. Det är ju en smaksak givetvis men det är inga byxor jag kommer använda mig av i sommar.


          Tack, äntligen ett givande svar! Det är just den sortens feedback jag vill ha innan jag springer och köper något skit från byggvaruhusen. Optimalt tror jag det vore att ha ett par långa och ett par shorts, men i första hand är det långbyxor som är knepiga. Jag har nog bestämt mig för att prova ett par från blåkläder, räknar dock kallt med att behöva sy upp dem ändå. Jag skall återkomma med recension längre fram, kanske hjälper det någon annan i framtiden smile.gif
           
          Citera
          Najsan
          Inlägg 10-02-2013, 21:33
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 173
          Medlem sedan:
          08-03-2009
          Medlem nr: 21 512



          De rena arbetsbyxorna blir för klumpiga att sitta på huk o rensa i rabatten tycker jag, och trädgårdskläderna passar mig inget vidare, eftersom mina ben är jättekorta.

          Jag har en kjol som jag gjort av ett par gamla blåkläderbrallor som det blev hål i grenen på. Den är fenomenal! Jag har sytt om och flyttat fickor precis som jag vill ha det så det passar mina behov och min sekatör. Kanske inget man gör i en handvändning, men väl värt ett försök att fixa till ett par arbetsbyxor menar jag.

          Förra året blev den inte använd eftersom jag var gravid som en flodhäst, men nu är det snart dags att damma av den igen...
           
          Citera
          Bassam
          Inlägg 11-02-2013, 00:21
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 7 985
          Medlem sedan:
          04-10-2007
          Medlem nr: 12 723



          Hej

          Jag har bara förslag:

          varför kan du skicka till dem brev eller kontakta dem med telefon, och ber tid för intervjua dem, och det är lätt just nu att skaffa någon telefon eller adressen med någon, eller du kan skicka blankett med några
          frågor.

          Obs

          jag försöker bara hjälpa dig, det är bra att tänker skriva bok men behöver jobba mera
          H.Bassam.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 18-04-2024, 04:35
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon