Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Motorgräsklippare - köpa med eller utan elstart?
          Motorgräsklippare - köpa med eller utan elstart?
          Skulle du köpa en motorgräsklippare med elstart?
          Ja, självklart [ 1 ] ** [20.00%]
          Nej, aldrig [ 3 ] ** [60.00%]
          Kanske [ 1 ] ** [20.00%]
          Totalt antal röster: 5
          Gäster kan inte rösta 
          Hasse_h
          Inlägg 04-01-2013, 10:35
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1 084
          Medlem sedan:
          17-03-2003
          Medlem nr: 933



          Har funderingar att inför våren skaffa en motorgräsklippare med elstart för att fler i familjen ska kunna starta maskinen och därmed slipper jag vara den ende som kan klippa gräset...

          Jag är dock lite fundersam på hur väl elstarten fungerar på sådana, framförallt kanske batteriets livslängd? Har den stått nedkyld över vintern antar jag att den behöver laddas med laddare innan man drar igång den på våren? Hur många års livslängd kan man räkna med på batteriet?
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 04-01-2013, 11:44
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          Vi köpte en ny gräsklippare förra året och trots att den inte hade elstart så lyckades jag starta den trots min whiplashskada. Den var mao väldigt lättstartad. Kanske blir den tjurigare med åren, men det spelar ingen roll för min skada är numera opererad och jag är frisk och på god väg att bli stark igen.
          Ta med familjen när ni ska köpa gräsklipparen och låt dem provstarta den ni funderar på är mitt tips.
           
          Citera
          Hasse_h
          Inlägg 06-01-2013, 02:25
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 1 084
          Medlem sedan:
          17-03-2003
          Medlem nr: 933



          Ok, det låter som en god idé. Senaste motorgräsklipparen jag hade för ca 9 år sedan var inte direkt lättstartad, men det har väl kanske hänt en del sedan dess.
           
          Citera
          Chili Linkan
          Inlägg 12-01-2013, 07:01
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 335
          Medlem sedan:
          20-01-2012
          Medlem nr: 75 393



          Låter som du tänkt köpa dig en ny maskin? Jag köpte en ny Husqvarna klippare förra året och den är nå så otroligt lätt startad att man inte ens behöver engagera sig nämnvärt. Jag skulle sattsa på en utan elstart med andra ord, billigare och mindre som kan strula. Många ställen kan nog låta dig provstarta en klippare innan du bestämmer dig också.
           
          Citera
          jaj-51
          Inlägg 12-01-2013, 11:05
          Länk hit: #5


          Gäster






          Kanske ne robotgräsklippare kude vara något nu när de har gåt ner lite i pris.
           
          Citera
          Hasse_h
          Inlägg 12-01-2013, 12:45
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 1 084
          Medlem sedan:
          17-03-2003
          Medlem nr: 933



          CITAT (Chili Linkan @ 12-01-2013, 07:01) *
          Låter som du tänkt köpa dig en ny maskin? Jag köpte en ny Husqvarna klippare förra året och den är nå så otroligt lätt startad att man inte ens behöver engagera sig nämnvärt. Jag skulle sattsa på en utan elstart med andra ord, billigare och mindre som kan strula. Många ställen kan nog låta dig provstarta en klippare innan du bestämmer dig också.


          Ja det blir troligtvis en ny maskin. Ska ta med familjen och provstarta maskiner inför säsongen...

          CITAT (jaj-51 @ 12-01-2013, 11:05) *
          Kanske ne robotgräsklippare kude vara något nu när de har gåt ner lite i pris.

          Har drygt 2000 kvm gräsmatta så då blir det dyrare om de ska klara det.
           
          Citera
          Chili Linkan
          Inlägg 12-01-2013, 18:05
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 335
          Medlem sedan:
          20-01-2012
          Medlem nr: 75 393



          Oj oj det var ingen liten gräsmatta, hur lång tid tar det att frisera en sådann egentligen?
           
          Citera
          Hasse_h
          Inlägg 12-01-2013, 21:24
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 1 084
          Medlem sedan:
          17-03-2003
          Medlem nr: 933



          Ja det återstår att se, flyttade in i november efter gräsklipparsäsongen...
           
          Citera
          beritskoloni
          Inlägg 23-01-2013, 16:16
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 41
          Medlem sedan:
          27-07-2009
          Medlem nr: 25 087



          Vi har en Klippo motorgräsklippare och första året, 2008, kunde bara min man starta den men sedan var jag själv och tog i ordentligt samtidigt som jag lutade bakåt på klipparen så att bensinen rann till och då startade den hur lätt som helst. Detta har funkat perfekt för mig i flera år nu. Man får testa sig fram, det bör funka även för kvinnor och tonåringar att starta.
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 23-01-2013, 21:08
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          CITAT (beritskoloni @ 23-01-2013, 16:16) *
          Vi har en Klippo motorgräsklippare och första året, 2008, kunde bara min man starta den men sedan var jag själv och tog i ordentligt samtidigt som jag lutade bakåt på klipparen så att bensinen rann till och då startade den hur lätt som helst. Detta har funkat perfekt för mig i flera år nu. Man får testa sig fram, det bör funka även för kvinnor och tonåringar att starta.

          Jag har också en Klippo som är dryga 20 år nu, den startar alltid på första rycket. Innan jag startar brukar jag dra lite sakta ett par gånger för att suga upp bensin till förgasaren innan jag gör själva startrycket och det har hittills alltid fungerat, tom. efter vinteruppehållet.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 20-04-2024, 03:52
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon