Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Mimosa hostilis, Hej
          Viktormalm
          Inlägg 22-11-2012, 11:25
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 23
          Medlem sedan:
          22-03-2010
          Medlem nr: 28 599



          Är det någon som har/vet var man kan köpa Mimosa hostilis levande växt? smiley_small_hug.gif
           
          Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 22-11-2012, 16:44
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem sedan:
          10-01-2003
          Medlem nr: 559



          Kanske vet någon på krukväxtforum.Frö kan ju finnas med så du kan så den-Varför vill du ha just den ?


          --------------------
          Kerstin

          Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)
           
          Citera
          Rebecca
          Inlägg 22-11-2012, 19:57
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem sedan:
          16-03-2010
          Medlem nr: 28 483



          Han har nog hittat hit via Flashback... Viktormalm, detta är ett odlar-forum, inte ett knarkforum.


          --------------------
           
          Citera
          Peyote
          Inlägg 22-11-2012, 20:48
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 75
          Medlem sedan:
          22-04-2012
          Medlem nr: 75 894



          Jag bryr mig inte om ifall vad du odlar eller vad du trycker i dig, men om du vill ha hjälp med drogodling här får du göra det lite snyggt i alla fall. Dina tre senaste trådar handlar om Profetsalvia, meskalinkaktusar och nu ett träd som innehåller mycket DMT. Förstår inte vad du gör här faktiskt, för drogodling finns det många andra forum för just detta, här diskuterar vi odling av krukväxter, grönsaker o.s.v.

          Ta inte illa upp, men det finns nog bättre forum för dig än detta. Simma lugnt! smile.gif
           
          Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 22-11-2012, 22:06
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem sedan:
          10-01-2003
          Medlem nr: 559



          Ja jag misstänkte det men var något mer subtil:)


          --------------------
          Kerstin

          Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 22-11-2012, 22:12
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Jag såg det direkt när jag googlade på mimosa hostilis - trodde först i min enfald att det var 'rör mig ej', när jag läste tråden smile.gif


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          Viktormalm
          Inlägg 23-11-2012, 16:43
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 23
          Medlem sedan:
          22-03-2010
          Medlem nr: 28 599



          Detta är inte en drog, eftersom den är laglig utan och innan i Sverige och får innehas och odlas av vem som helst utan några frågor, och för ni som inte verkar ha tillräckligt med info så är enbart DMT inte aktivt i kroppen utan förstörs direkt i levern, trodde dett var ett forum för växter men.. att man inte ska kunna ställa en fråga utan att bli utpekad som knarkare, skamligt.
           
          Citera
          Rebecca
          Inlägg 23-11-2012, 20:49
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem sedan:
          16-03-2010
          Medlem nr: 28 483



          Fast det är ganska uppenbart vad du är ute efter - du har skrivit mycket få inlägg och alla handlar om sådana växter...

          Du menar förresten att alkohol och cigaretter inte heller är droger då eftersom de är lagliga i Sverige?

          Redigerat av Rebecca: 23-11-2012, 20:50


          --------------------
           
          Citera
          Peyote
          Inlägg 23-11-2012, 22:18
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 75
          Medlem sedan:
          22-04-2012
          Medlem nr: 75 894



          CITAT (Viktormalm @ 23-11-2012, 16:43) *
          Detta är inte en drog, eftersom den är laglig utan och innan i Sverige och får innehas och odlas av vem som helst utan några frågor, och för ni som inte verkar ha tillräckligt med info så är enbart DMT inte aktivt i kroppen utan förstörs direkt i levern, trodde dett var ett forum för växter men.. att man inte ska kunna ställa en fråga utan att bli utpekad som knarkare, skamligt.

          Du tycker själv inte det är konstigt att dina tre senaste trådar bara har berört växter som innehåller sinnesförändrande ämnen? whistling.gif F.ö. kan du ju skippa snacket om lagliga/olagliga droger. Den enda skillnaden en klassning gör är vilket straff du kan få för att inneha substansen. Eller menar du om heroin inte var narkotikaklassat idag så skulle det upphöra att vara en drog? slap.gif

          Men för att vara svara på trådens fråga: En sökning på Google efter "mimosa hostilis seeds" ger 92 700 träffar, bara välja och vraka efter första bästa butik.
           
          Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 23-11-2012, 23:52
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem sedan:
          10-01-2003
          Medlem nr: 559



          jag är inte särskilt oroad över vad du tänker och tycker.Upprepade trådar om drogplantor ger vissa vibbar..Vi har sett dem förr.De flesta av oss deltar inte i hjälp för dessa.Inget konstigt alls.


          --------------------
          Kerstin

          Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)
           
          Citera
          Viktormalm
          Inlägg 27-11-2012, 13:52
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 23
          Medlem sedan:
          22-03-2010
          Medlem nr: 28 599



          Hur raderar man konto?

          Redigerat av Viktormalm: 27-11-2012, 14:05
           
          Citera
          ingaröbo
          Inlägg 27-11-2012, 15:56
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 303
          Medlem sedan:
          15-08-2009
          Medlem nr: 25 496



          CITAT (Viktormalm @ 27-11-2012, 13:52) *
          Hur raderar man konto?


          Varför vill du radera kontot?
           
          Citera
          Viktormalm
          Inlägg 28-11-2012, 09:20
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 23
          Medlem sedan:
          22-03-2010
          Medlem nr: 28 599



          CITAT (ingaröbo @ 27-11-2012, 15:56) *
          Varför vill du radera kontot?


          Därför att här blir man inte behandlad som en vanlig medborgare utan som en knarkare, och därför vill jag INTE vara kvar på detta forum!

          Så.. hur raderar jag kontot?
           
          Citera
          Rebecca
          Inlägg 28-11-2012, 10:19
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem sedan:
          16-03-2010
          Medlem nr: 28 483



          Det blev lite jobbigt nu kan jag tänka när saker och ting inte riktigt gick som det var tänkt. Tycker det är fint att du fortfarande försöker upprätthålla en snygg fasad dock.

          Det finns ingen funktion för avregistrering, du får isåfall kontakta forumansvarig och be dom plocka bort dig.

          Redigerat av Rebecca: 28-11-2012, 10:20


          --------------------
           
          Citera
          ingaröbo
          Inlägg 28-11-2012, 10:27
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 303
          Medlem sedan:
          15-08-2009
          Medlem nr: 25 496



          Eller att sluta skriva här, då "försvinner" du långsamt härifrån. Samtidigt kanske du vill fråga om andra saker som är trädgård/växtrelaterat eller vill hjälpa någon med tips och råd?

          Så du kanske behöver ha kvar ditt konto trots allt även om du inte har fått den hjälp du har sökt med dina specifika frågor.

          Redigerat av ingaröbo: 28-11-2012, 10:28
           
          Citera
          Viktormalm
          Inlägg 30-11-2012, 16:32
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 23
          Medlem sedan:
          22-03-2010
          Medlem nr: 28 599



          Ja, jag behåller nog kontot, helt bakom är man ju inte! Tack endå! smile.gif


          /B
           
          Citera
          RallePaLuffen
          Inlägg 03-05-2013, 14:05
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem sedan:
          03-05-2013
          Medlem nr: 78 021



          Hej!
          Förlåt för detta, men jag blir väldigt upprörd när ni människor dömmer ut folk för deras intressen. Denna person vill odla en växt som inehåller en olaglig substans, en substans som våra kroppar tillverkar själva och som finns i de flesta växter på denna planet. Denna substans har använts i tusentals år och i många länder är Mimosa Hostilis sädd som en väldigt viktig kulturel växt. Växten i sig är inte olaglig och detta borde respekteras. Om jag hade ställt en fråga hur man odlar växterna som behövs för att tillverka öl tex. hade varit helt accepterat här, fastän majoriteten av våldsbrott och våldtäkter begås av folk påverkade av denna drog. Hitta någon rapport om människor som skadat andra pga. DMT. Svårt att hitta!
          Tänk lite själva! Gillar ni inte att utforska era sinnen med substanser så är det helt okej och jag tror alla respekterar detta, och motsatsen borde också respekteras.
          han skriver på detta forum för att han vill ODLA en växt... en laglig växt! han frågar inte hur man tillverkar/extraherar en olaglig substans. Detta borde respekteras och hjälp borde ges om någon besitter kunskapen. Vill man inte ge hjälp pga av moraliska värderingar så håller man tyst och börjar inte dömma personen i fråga om hans intresse! Det är väll ett forum för folk som vill odla växter?

          här kan du köpa frön!
          http://www.botanicalspirit.com/mimosa-hostilis-seeds
           
          Citera
          addo
          Inlägg 03-05-2013, 14:51
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 599
          Medlem sedan:
          29-06-2009
          Medlem nr: 24 498



          Det är en väldigt vacker växt i alla fall smile.gif
           
          Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 03-05-2013, 16:17
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem sedan:
          10-01-2003
          Medlem nr: 559



          CITAT (MysR @ 03-05-2013, 15:05) *
          Hej!
          Förlåt för detta, men jag blir väldigt upprörd när ni människor dömmer ut folk för deras intressen. Denna person vill odla en växt som inehåller en olaglig substans, en substans som våra kroppar tillverkar själva och som finns i de flesta växter på denna planet. Denna substans har använts i tusentals år och i många länder är Mimosa Hostilis sädd som en väldigt viktig kulturel växt. Växten i sig är inte olaglig och detta borde respekteras. Om jag hade ställt en fråga hur man odlar växterna som behövs för att tillverka öl tex. hade varit helt accepterat här, fastän majoriteten av våldsbrott och våldtäkter begås av folk påverkade av denna drog. Hitta någon rapport om människor som skadat andra pga. DMT. Svårt att hitta!
          Tänk lite själva! Gillar ni inte att utforska era sinnen med substanser så är det helt okej och jag tror alla respekterar detta, och motsatsen borde också respekteras.
          han skriver på detta forum för att han vill ODLA en växt... en laglig växt! han frågar inte hur man tillverkar/extraherar en olaglig substans. Detta borde respekteras och hjälp borde ges om någon besitter kunskapen. Vill man inte ge hjälp pga av moraliska värderingar så håller man tyst och börjar inte dömma personen i fråga om hans intresse! Det är väll ett forum för folk som vill odla växter?

          här kan du köpa frön!
          http://www.botanicalspirit.com/mimosa-hostilis-seeds



          Eftersom du är helt ny här (5 min sedan) får du kanske ta dej lite mer tid att bedöma kvaliten på detta forum.


          --------------------
          Kerstin

          Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)
           
          Citera
          RallePaLuffen
          Inlägg 03-05-2013, 19:28
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem sedan:
          03-05-2013
          Medlem nr: 78 021



          CITAT (kerstin z5-6 @ 03-05-2013, 17:17) *
          Eftersom du är helt ny här (5 min sedan) får du kanske ta dej lite mer tid att bedöma kvaliten på detta forum.


          har släst på detta forum i många år och vet kvaliteten. Har dock inte skrivit något innan, därför har jag inte känt att jag behövt medlemskap. Men vad har kvaliteten med detta att göra? Känner du att ni är finare än någon som intreserar sig för sinnesförändrande substanser och uråldriga kulturella växter?
          Det är inte så att denna växt används som en festdrog eller som något substitut till någon tung syntetisk drog som heroin/anfetamin. Den här plantans bark är en av de 2 delar som blandas till en dryck som kallas Ayahuasca. Ayahuasca har använts i tusentals år av Shamaner i Sydamerika. Nu för tiden används den till att lösa psykiska besvär, bli av med drogberoenden(heroin alkohol) och till spirituella upplevelser.
          Ni får ursäkta, men jag bara tar illa upp att man asossierar denna planta till drogmissbruk och "lägre stående" grupper och direkt dömmer ut en människa som är intresserad att odla den här växten.
           
          Citera

          2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 23:10
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon