Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Låta Orkidè stå i vatten
          Backlundskan
          Inlägg 21-10-2017, 11:45
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          21-10-2017
          Medlem nr: 86 565



          Hej! Helt nytt intresse det här med blommor! Min svärmor har sina orkideer stående med vatten i krukan jämt och de blommar om och om igen. Jag har vattnat mina "enligt instruktion" och de såg trötta och glåmiga ut. Nu ställde jag dom i vatten för typ två veckor sedan och nu händer det grejjer! Nya blomstänglar och rötterna växer. Kommer de ta skada av detta?
           
          Citera
          sötnoss
          Inlägg 22-10-2017, 11:01
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem sedan:
          14-10-2017
          Medlem nr: 86 545



          Hej, jo jag har haft många orkidéer i många år, rötterna kommer så småningom att ruttna så du kommer att få färre rötter, de måste torka ut för att få ny rötter. Vattnet måste alltid rinna av. Det beror också på vilka orkideer du har, det finns flera tusen olika orkidéer, beroende också på vilket substrat du använder. Jag har använt mossa som håller fukten längre, och så är det ju också beroende på hur ofta du vattnar. För att bladen ska hålla sig fräscha bör de också duschas dagligen på morgonen. Det finns ett svenskt orkidéer forum som heter Neovita.

          Redigerat av sötnoss: 22-10-2017, 11:03
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 23-04-2024, 09:27
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon