Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

          9 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nyopererad och lycklig!, Min whiplashskada är botad
          hattstugan
          Inlägg 02-09-2012, 23:53
          Länk hit: #81


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Härligt Anma!!

          Håll ut nu så blir det bara bättre och bättre!

          Blir såå glad av läsa hur du mår!!! yes.gif
           
          Citera
          Skruttis
          Inlägg 03-09-2012, 08:23
          Länk hit: #82


          Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem sedan:
          28-03-2008
          Medlem nr: 14 868



          CITAT (Anma @ 02-09-2012, 16:58) *
          Denna, som de flesta andra studier, är ju väldigt specificerade. Denna koncentrerar sig främst på patienter med långvarig huvudvärk efter whiplashtrauma.
          Har du sett detta UR PLAY När det gör ont överallt ?
          Det är ungefär en halvtimme in i programmet som det blir riktigt intressant. Om Fibromyalgi och dess orsaker.
          Sen att ca 60% av de nackskadade även utvecklar fibromyalgi (tack och lov har jag sluppit) gör det knappast mindre intressant.
          Jag är övertygad om att den studien är helt rätt ute.
          "Kärringsjuka och inbillning". Pyttsan. Har man ont så är det nåt fel. Det enda stället det kan göra ont utan fysiska fel är själen. Punkt slut.

          Äntligen håller man på och finna orsaker till olika "oförklarliga" smärtsymptom. Det var på tiden...


          Tack för länken!
          Jag tittade/lyssnade nu på morgonen och den andra halvan var som du sa väldigt intressant.
          Om du ursäktar att jag kapar din tråd en aning, så vill jag bara tala om att jag känner igen allt som de pratade om, inte minst när det gäller kopplingen till ryggraden.
          Problemet med liggande undersökningar i samband med diskbuktningar t ex, har jag själv gått igenom.

          Nu tror jag att den här studien är för sen för att jag själv kommer att få någon nytta av den men jag är tacksam för att den görs och håller tummarna för att yngre människor ska bli hjälpta i framtiden och jag är intresserad av hur det kommer att fortskrida.

          När det gäller studien som du Anma fått hjälp av, så förstår jag att du var en perfekt patient när du inte utvecklat en massa annat skräp, tack och lov.
          Självklart så känns dina 10 år som en väldigt lång tid. Det ÄR en lång tid i en människas liv.

          Att jag fick avslag förstår jag också. Jag kan aldrig bli någon lämplig studiereferens för en enda smal studie, tyvärr. Jag har har långvarig huvudvärk efter whiplash (20 år) men har under de åren utvecklat för många andra ev bidragande orsaker till huvudvärken. Jag grep ett litet halmstrå bara, när jag ansökte.

          Nu ska jag inte sväva iväg mer för dig Anma.
          Jag är som sagt, jätteglad för din skull och för alla andra som får delta i aktuell studie.

          Tack återigen för länken.


          --------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
           
          Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 03-09-2012, 09:15
          Länk hit: #83


          Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 45



          Redan i slutet på åttiotalet var jag pa<tient hos en läkare som forskade om Fibromyalgi. Tyvärr lades den mittagningen ner efter några år, läkaren ägnade tydligen för mycket tid till det hela.

          Efter detta kom han till en whiplashmottagning. När jag träffade honom omkring 1995 så hade vi ett litet privat samtal (jag hade väldigt bra kontakt till honom).

          När jag berättade då för honom att min sambo nu också råkade ut för en bilolycka och svår whiplash så berättade han att han har sett att många med svår whiplash utvecklar Fibro med tiden

          Elisabeth
           
          Citera
          silos
          Inlägg 03-09-2012, 09:39
          Länk hit: #84


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Det är ju bara så underbart att du blivit av med värken! smiley_small_hug.gif
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 03-09-2012, 09:51
          Länk hit: #85


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (Skruttis @ 03-09-2012, 09:23) *
          Tack för länken!
          Jag tittade/lyssnade nu på morgonen och den andra halvan var som du sa väldigt intressant.
          Om du ursäktar att jag kapar din tråd en aning, så vill jag bara tala om att jag känner igen allt som de pratade om, inte minst när det gäller kopplingen till ryggraden.
          Problemet med liggande undersökningar i samband med diskbuktningar t ex, har jag själv gått igenom.

          Nu tror jag att den här studien är för sen för att jag själv kommer att få någon nytta av den men jag är tacksam för att den görs och håller tummarna för att yngre människor ska bli hjälpta i framtiden och jag är intresserad av hur det kommer att fortskrida.

          När det gäller studien som du Anma fått hjälp av, så förstår jag att du var en perfekt patient när du inte utvecklat en massa annat skräp, tack och lov.
          Självklart så känns dina 10 år som en väldigt lång tid. Det ÄR en lång tid i en människas liv.

          Att jag fick avslag förstår jag också. Jag kan aldrig bli någon lämplig studiereferens för en enda smal studie, tyvärr. Jag har har långvarig huvudvärk efter whiplash (20 år) men har under de åren utvecklat för många andra ev bidragande orsaker till huvudvärken. Jag grep ett litet halmstrå bara, när jag ansökte.

          Nu ska jag inte sväva iväg mer för dig Anma.
          Jag är som sagt, jätteglad för din skull och för alla andra som får delta i aktuell studie.

          Tack återigen för länken.


          Jag är helt säker på att även du och andra "gamla" patienter kommer att få hjälp på ett helt annat sätt än tidigare när studierna är utvärderade och metoderna finns i den vanliga vården. ♥ Då kommer det att finnas en helt annan förståelse för att man kan förklara (och förhoppningsvis avhjälpa) smärtan.
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 03-09-2012, 12:08
          Länk hit: #86


          Gäster






          Konstaterar bara att jag har haft en jädrans tur som inte har ens tillstymmelse av någon fibromyalgi........
          Alltid något att vara glag över........ tummenupp.gif
           
          Citera
          Christa
          Inlägg 04-09-2012, 06:41
          Länk hit: #87


          Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem sedan:
          02-01-2006
          Medlem nr: 6 894



          CITAT (Anma @ 02-09-2012, 10:08) *
          Jag tror inte att du menar så, men jag tolkar det som att du på något sätt anklagar oss skadade för att vi inte ser till att fullt friska människor kan köra som folk, att ansvaret på information på något sätt skulle ligga på oss.
          Jag tänker inte ta en större diskussion om det, men om du tar dig några minuter och tänker efter så hoppas jag att du förstår hur orimligt det är.


          Nej det var mer bristen på intresse för lösningar. Inga förslag om hur någon annan kan påverka så att färre blir skadade eller något intresse för prevention över huvud taget.

          Jag känner mig ganska uppgiven över utvecklingen i trafiken och som det nu verkar inte mycket göras från något håll.

          Även om du själv och andra skadade inte orkar göra något själva så kanske ni ändå kan tycka att det vore bra om fler slapp att råka ut för det ni har upplevt.

           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-09-2012, 07:09
          Länk hit: #88


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Christa @ 04-09-2012, 07:41) *
          Nej det var mer bristen på intresse för lösningar. Inga förslag om hur någon annan kan påverka så att färre blir skadade eller något intresse för prevention över huvud taget.

          Jag känner mig ganska uppgiven över utvecklingen i trafiken och som det nu verkar inte mycket göras från något håll.

          Även om du själv och andra skadade inte orkar göra något själva så kanske ni ändå kan tycka att det vore bra om fler slapp att råka ut för det ni har upplevt.


          Vad håller du på med? Det där var knappast mindre anklagande. thumbdown.gif
          Det är väl självklart att man önskar att andra slapp råka ut för samma sak!


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 04-09-2012, 09:00
          Länk hit: #89


          Gäster






          Jag tror att det är svårt att ta upp kampen ex. mot bilister när man ligger med sina smärtor. Man har nog av att klara sin dag utan att börja "fajtas" med orsaker som gjort att det blivit som det blev. Som jag nämnt tidigare, är det en välsignelse om man har en anhörig med sig som hjälper en mot all slags "påhitt" från sjukvården, när de inte tar tag i grundproblemet först., utan säger att det är "kärringsgnäll".

          Det har säkert fler råkat ut för ----- ge lite sjukgymn. so blir man reparerad i sin ryggskada ex. ex. eller massa piller så att man inte har vettet i behåll för att kunna klaga på det som orsakar allt elände.

          Jag kan inte sparka på mina föräldrar vad de gjorde mot mig ....... det hade varit helt lönlöst och inte de olyckstillfällen som försämrade en redan befintlig skada.........

          Trots mina olyckliga OT, har Anmas tråd i sin helhet gett mig en hel del positivt att tänka på........ kompiskram.gif

          Redigerat av Ugglemormor: 04-09-2012, 09:07
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 04-09-2012, 09:02
          Länk hit: #90


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (Christa @ 04-09-2012, 07:41) *
          Nej det var mer bristen på intresse för lösningar. Inga förslag om hur någon annan kan påverka så att färre blir skadade eller något intresse för prevention över huvud taget.

          Jag känner mig ganska uppgiven över utvecklingen i trafiken och som det nu verkar inte mycket göras från något håll.

          Även om du själv och andra skadade inte orkar göra något själva så kanske ni ändå kan tycka att det vore bra om fler slapp att råka ut för det ni har upplevt.

          Ok, jag har förstått att du anser att det är vi skadades skyldighet att lära folk att köra som folk.
          Jag har sagt vilka jag anser ska stå för den informationen. Räcker inte det???
          Om det inte räcker, varför gör du inget själv?
          Det är fritt fram att påverka människor. Be by guest.

          Jag har inte skapat denna tråd för att få ut information om hur man ska undvika trafikolyckor.
          Den här tråden har jag skapat för att jag vill delge skadade och skadades anhöriga hopp om att även Sverige kommer det inom en snar framtid att finnas hjälp för whiplashrelaterade skador.

          Dina inlägg gör mig uppriktigt ledsen när du anklagar oss för att inte göra något. Gör något själv.


           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 04-09-2012, 09:06
          Länk hit: #91


          Gäster






          Anma, ........ kompiskram.gif en sak i taget, man orkar inte hur mycket som helst och särskilt att "ta hand om trafiken" eller liknande .......... tummenupp.gif
           
          Citera
          Christa
          Inlägg 04-09-2012, 15:55
          Länk hit: #92


          Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem sedan:
          02-01-2006
          Medlem nr: 6 894



          CITAT (Anma @ 04-09-2012, 10:02) *
          Ok, jag har förstått att du anser att det är vi skadades skyldighet att lära folk att köra som folk.
          Jag har sagt vilka jag anser ska stå för den informationen. Räcker inte det???
          Om det inte räcker, varför gör du inget själv?
          Det är fritt fram att påverka människor. Be by guest.

          Jag har inte skapat denna tråd för att få ut information om hur man ska undvika trafikolyckor.
          Den här tråden har jag skapat för att jag vill delge skadade och skadades anhöriga hopp om att även Sverige kommer det inom en snar framtid att finnas hjälp för whiplashrelaterade skador.

          Dina inlägg gör mig uppriktigt ledsen när du anklagar oss för att inte göra något. Gör något själv.



          Vad tråkigt att du tar det så. Nu blir jag verkligen ledsen.

          CITAT (*Stintan* @ 04-09-2012, 08:09) *
          Vad håller du på med? Det där var knappast mindre anklagande. thumbdown.gif
          Det är väl självklart att man önskar att andra slapp råka ut för samma sak!


          Det verkar inte vara någon idé att försöka förklara mer. Jag blir ju bara misstolkad ändå.
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-09-2012, 16:12
          Länk hit: #93


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Christa @ 04-09-2012, 16:55) *
          Vad tråkigt att du tar det så. Nu blir jag verkligen ledsen.



          Det verkar inte vara någon idé att försöka förklara mer. Jag blir ju bara misstolkad ändå.


          Ditt inlägg går inte att misstolka. Läs vad du skrev!


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 04-09-2012, 16:16
          Länk hit: #94


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          allt fler nya bilar utrustas ju med varningssystem för att just undvika kollisioner bakifrån. Men vem har råd att köpa en ny bil idag. Tyvärr föryngras bilparken långsamt och många blir offer för olyckor som kanske kunde förhindrats eller lindrats med ny teknik. Men en mjuk människa mot en hård bil är nog svårt att bygga bort. Undrar hur mycket bilindustrin o sjukvården samarbetar när det gäller säkerheten i bilarna.


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 04-09-2012, 16:20
          Länk hit: #95


          Gäster






          Tycker inte heller att olika orsaker, samt att som drabbad ska få någon skuld att det finns bildårar/dåliga bilister ute i trafiken.
          Nu gäller det här att få följa Anmas resa till ett bättre liv utan att belasta henne ändå mer......hon är ju inte orsaken till sina skador, räcker mycket väl att hon äntligen kunna få det liv hon önskat sig ....... kompiskram.gif

          Förresten vad skulle man göra åt alla olyckor som ex. en älg orsakar? De kan väl inte trafikreglerna? ..... giggle.gif
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 04-09-2012, 20:15
          Länk hit: #96


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          Idag har jag
          1. Mailat och efterfrågat mer info om ett jobb jag gärna vill ha. Ringde först med de ville ta det per mail.
          2. Ringt min fd arbetsgivare för betyg. Blev aldrig av att jag bad om det då när det begav sig. Min chef har tänkt på mig "kanske inte varje dag men då och då" och undrat hur det gått för mig. Bra. Då har jag lämnat något slags avtryck där. smile.gif
          3. Börjat med en cv och ansökningshandlingar.

          Imorgon kontaktar jag arbetsförmedlingen för att se om det finns någon möjlighet att till att börja med anställa mig med lönebidrag av något slag. Jag vet ju inte alls hur min arbetsförmåga egentligen är så det är en viss trygghet för arbetsgivaren att den behöver stå för hela lönekostanden för mig till att börja med.

          Sen får vi se vad som händer.


          Ja, jag vet att jag är ivrig. Tålamod har aldrig varit min starka sida vad det gäller sådana här saker.

          Jag vill ut och jobba igen. Det har jag velat hela tiden, men under nästan 10 år var det en omöjlighet.

          Redigerat av Anma: 04-09-2012, 20:35
           
          Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 04-09-2012, 20:53
          Länk hit: #97


          Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem sedan:
          10-01-2003
          Medlem nr: 559



          Men så himla kul! Jag håller tummen för att du snart får ett jobb där de har vett att uppskatta dej, ett jobb där du trivs och vill stanna kan ju ibland ta ett tag :)men det fixar du smile.gif


          --------------------
          Kerstin

          Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)
           
          Citera
          Alba
          Inlägg 04-09-2012, 21:41
          Länk hit: #98


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          Anma - Så underbart det låter. Du är är så positiv så det kommer att lösa sig bra för dig med arbete.
          Det är viktigt att tro att det löser sig för då kommer allt att gå lättare.
           
          Citera
          silos
          Inlägg 05-09-2012, 10:36
          Länk hit: #99


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Jag önskar dig lycka till med allting!
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 10-09-2012, 14:08
          Länk hit: #100


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          Nu har jag sökt jobb. Spännande tider!
           
          Citera

          9 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):


           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 18:56
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon