Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Groasis Waterboxx, någon som har erfarenhet?
          Amarant
          Inlägg 12-03-2017, 10:39
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          02-03-2017
          Medlem nr: 85 086



          Hej!

          Jag hörde nyligen om ett hjälpmedel för att plantera träd med minimal vattenåtgång som kallas Groasis Waterboxx. Som jag förstår det planterar man helt enkelt en liten stickling och sätter sedan själva lådan över och fyller på med vatten. Plantan (som sticker upp genom en öppning i mitten av lådan), kommer få en liten dos vatten till rötterna varje dag, vilket stimulerar dem att gräva sig djupare ner på jakt efter mer fukt. När plantan är så djupt rotad att den klarar sig själv tar man bort lådan.

          Så min fråga är helt enkelt, är det någon på forumet som har provat detta? Och var får man tag på dem? Finns det återförsäljare i Sverige? Tacksam för svar!
           
          Citera
          Sne4
          Inlägg 17-03-2017, 09:27
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem sedan:
          16-04-2008
          Medlem nr: 15 352



          Hade jag bott i Oklahoma eller något annat torrt stölle så hade jag nog köpt ett gäng. När det är bevattningsförbud så är det nog en intressant produkt. Här är det nog en begränsad nischprodukt.

          -Vad har du tänkt ha den till?
          Ett par stycken kan jag köpa av dig om du tänker dra hem ett tiopack från tillverkaren.
          (Jag har en plats på ett hygge där jag tänkte sätta något annat än tall, noll ekonomi i det hela, men jag tänker inte gå dit för att vattna träden de första åren)
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 19-03-2024, 07:04
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon