Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          30 sidor V  « < 20 21 22 23 24 > »   
          LåstNytt inlägg
          > Forumister försvinner
          Berith
          Inlägg 30-08-2009, 16:15
          Länk hit: #421


          Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 18



          CITAT (andersen @ 29-08-2009, 20:43) *
          En massa skratt var det sista han var för mej... glömmer inte tramstrådarna om gungor mm, en översittare och mobbare var han/hon i mina ögon som var duktig på att skriva och göra narr av andra.

          Håller med dej, det var ingen rolig person. Varken Reserv eller Copycat. Usch vad mycket tråkigt det var då, många hårda och elaka ord.


          --------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
           
          Citera
          silos
          Inlägg 30-08-2009, 16:16
          Länk hit: #422


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          CITAT (Aqvakul @ 30-08-2009, 17:10) *
          Kramis Silo! kompiskram.gif


          thanks.gif smiley_small_hug.gif blomma.gif
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 30-08-2009, 18:22
          Länk hit: #423


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Det verkar ha lugnat ner sig här, det var bra. Många har skrivit bra saker också. Vad man man få ut av såna här saker är tyvärr detta: Lita aldrig på någon på nätet.

          I fallet reserv byggde h*n upp ett förtroligt förhållande med flera personer här och var faktiskt till stor hjälp för flera. Tyvärr på falska grunder. Det var kontakt via mail, MSN och liknande media. I efterhand förstår man ju varför det aldrig kunde gå till ett telefonsamtal. Andra till lärdom. Adios.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          blomkronan
          Inlägg 30-08-2009, 19:08
          Länk hit: #424


          Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem sedan:
          28-07-2008
          Medlem nr: 17 820



          CITAT (Motti @ 29-08-2009, 22:12) *
          Märkligt igentligen vad en del har lätt att ogilla en del fast de aldrig träffats confused.gif Att skriva på ett Forum innebär ju inte att man igentligen lärt känna NÅGON !på riktigt.Hade man träffats i "verkligheten kanske man hade gillat varan stenhårt !eller rolleyes.gif Har i alla fall träffat en genuint god människa här på Odla och det är "Blomkronan"som skickade en Tamarillo till mig av sitt hjärta plus att hon betalade frakten som jag erbjöd mig att själv betala men det ville hon inte höra talas om rolleyes.gif Där har man en ärlig och snäll människa wub.gif med ett gott hjärta rolleyes.gif

          Tack Motti smiley_small_hug.gif
          Det finns flera här på Odla, med hjärtat på rätt ställe wub.gif Det jag gjorde för dig... har andra gjort för mig wub.gif
          Så det var inte så svårt att dela med sig av planter som "blivit över" yes.gif
          För mig... är det vad odla står för... givmildhet och omtanke smiley_small_hug.gif till Grå, Lady Hammelton och MariaS som har skickat mig planter thanks.gif

          Jag har flera gånger tänkt skriva i denna tråd... men velat hålla mig utanför. Men jag vill tacka er allihop för att allt detta kom fram... nu förstår jag er misstänksamhet som man har upplevt/läst om i andra trådar under året.
          kompiskram.gif //Mari
           
          Citera
          Monaxe
          Inlägg 30-08-2009, 20:02
          Länk hit: #425


          Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem sedan:
          23-10-2007
          Medlem nr: 12 962



          Jag håller med dej Blomkronan, här finns många genuint goda och generösa människor som delar med sig av sin kunskap, vänskap och av sina växter. Jag skulle kunna räkna upp flera stycken, men är rädd att glömma någon blush.gif , ni vet vilka ni är!

          Att dessutom ha fått möjligheten att knyta nya vänskapsband IRL med odlaiter är ytterligere en stor bonus.

          Därför känns det skönt att just nämnda misstänksamhet har fått sin förklaring och förhoppningsvis kan Odla nu fortsätta vara det som det ska vara: ett toppenforum för alla som älskar att odla växter och trivs i naturen (och lite tramstrådar oxå)


          --------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 30-08-2009, 20:15
          Länk hit: #426


          Gäster






          Mycket bra formulerat Monaxe, du och Blomkronan är helt på min linje! tummenupp.gif
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 30-08-2009, 20:19
          Länk hit: #427


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Meriona @ 30-08-2009, 21:15) *
          Mycket bra formulerat Monaxe, du och Blomkronan är helt på min linje! tummenupp.gif

          yes.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Rosmarin
          Inlägg 31-08-2009, 11:34
          Länk hit: #428


          Medlem
          Antal inlägg: 2 099
          Medlem sedan:
          07-02-2008
          Medlem nr: 13 936



          CITAT (Meriona @ 30-08-2009, 21:15) *
          Mycket bra formulerat Monaxe, du och Blomkronan är helt på min linje! tummenupp.gif


          yes.gif tummenupp.gif bravo.gif


          --------------------

          Vänliga Hälsningar:
          Rosmarin
          Klimat: Bourgogne Min hemsida


           
          Citera
          Alba
          Inlägg 31-08-2009, 11:35
          Länk hit: #429


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          CITAT (Monaxe @ 30-08-2009, 21:02) *
          Jag håller med dej Blomkronan, här finns många genuint goda och generösa människor som delar med sig av sin kunskap, vänskap och av sina växter. Jag skulle kunna räkna upp flera stycken, men är rädd att glömma någon blush.gif , ni vet vilka ni är!

          Att dessutom ha fått möjligheten att knyta nya vänskapsband IRL med odlaiter är ytterligere en stor bonus.

          Därför känns det skönt att just nämnda misstänksamhet har fått sin förklaring och förhoppningsvis kan Odla nu fortsätta vara det som det ska vara: ett toppenforum för alla som älskar att odla växter och trivs i naturen (och lite tramstrådar oxå)



          tummenupp.gif
           
          Citera
          Leia
          Inlägg 31-08-2009, 20:13
          Länk hit: #430


          Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem sedan:
          20-02-2006
          Medlem nr: 7 103



          Nu har jag inte läst längre än till sid 13 tror jag att det var... Om jag är saknad vet jag inte men jag tittar in då och då men inte alls i samma utsträckning som förut.
          En del av er tänker jag på rätt ofta ändå och undrar hur ni har det men för mig räcker tiden inte riktigt till längre för att hänga på Odla.

          Men då för några år sedan när jag var här mycket så såg även jag reserv som en vän och jag blev först mycket besviken när allt uppdagades. Jag tycker att netaave sammanfattade det jag kände väldigt bra:

          CITAT (netaave @ 27-08-2009, 18:10) *
          Allt var på nåt sätt som att mista en god kompis man aldrig haft. En konstig känsla samtidigt som man var så arg så sörjde jag honom. Men hur kan man sörja nån som aldrig fanns?


          Som någon annan skrev (jag tror att det var "farmor") så skrattade vi massor på den tiden i svammeltråden, och det var precis vad jag behövde just då jag med, då jag på den tiden var sjukskriven efter en svår bilolycka jag varit med om.

          Så nu i efterhand ser jag ändå tillbaka på den tiden med ett leende trots att jag kände mig lurad när allt uppdagades.
          (ska kanske tillägga att jag aldrig hade annan kontakt med reserv än här på forumet och via pm, ni som hade sms och msn kontakt med reserv förstår jag kände er ännu mer lurade...)

          Efter denna händelse blev Odla lite "förstört" för mig, jag satt bara och undrade vilka som var troll och inte, så jag ville inte engagera mig på samma sätt längre.

          Samtidigt har många andra av odlas medlemmar satt sina spår hos mig, tänk vad med hjälp jag fått och tips och råd om allt möjligt! tummenupp.gif
          Ta tex Mulle (tror jag hennes nick är) som utan att vi hade haft någon närmare kontakt skickade Dap spray till min hund från Åland när hon läste att han blev åksjuk i bilen.

          Så nu längre är det i första hand det jag tänker på när jag tänker på Odla - alla trevliga människor jag fått "möta", och jag kommer att fortsätta titta in då och då när tiden finns varken det finns "troll" här eller inte! smile.gif


          Inser nu att jag bara läst kanske hälften av tråden så detta inlägg blir kanske helt fel i där ni är nu, men då får den bli det jag ville gärna skriva detta... smile.gif
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 31-08-2009, 20:29
          Länk hit: #431


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Leia @ 31-08-2009, 21:13) *
          Nu har jag inte läst längre än till sid 13 tror jag att det var... Om jag är saknad vet jag inte men jag tittar in då och då men inte alls i samma utsträckning som förut.
          En del av er tänker jag på rätt ofta ändå och undrar hur ni har det men för mig räcker tiden inte riktigt till längre för att hänga på Odla.

          Men då för några år sedan när jag var här mycket så såg även jag reserv som en vän och jag blev först mycket besviken när allt uppdagades. Jag tycker att netaave sammanfattade det jag kände väldigt bra:



          Som någon annan skrev (jag tror att det var "farmor") så skrattade vi massor på den tiden i svammeltråden, och det var precis vad jag behövde just då jag med, då jag på den tiden var sjukskriven efter en svår bilolycka jag varit med om.

          Så nu i efterhand ser jag ändå tillbaka på den tiden med ett leende trots att jag kände mig lurad när allt uppdagades.
          (ska kanske tillägga att jag aldrig hade annan kontakt med reserv än här på forumet och via pm, ni som hade sms och msn kontakt med reserv förstår jag kände er ännu mer lurade...)

          Efter denna händelse blev Odla lite "förstört" för mig, jag satt bara och undrade vilka som var troll och inte, så jag ville inte engagera mig på samma sätt längre.

          Samtidigt har många andra av odlas medlemmar satt sina spår hos mig, tänk vad med hjälp jag fått och tips och råd om allt möjligt! tummenupp.gif
          Ta tex Mulle (tror jag hennes nick är) som utan att vi hade haft någon närmare kontakt skickade Dap spray till min hund från Åland när hon läste att han blev åksjuk i bilen.

          Så nu längre är det i första hand det jag tänker på när jag tänker på Odla - alla trevliga människor jag fått "möta", och jag kommer att fortsätta titta in då och då när tiden finns varken det finns "troll" här eller inte! smile.gif


          Inser nu att jag bara läst kanske hälften av tråden så detta inlägg blir kanske helt fel i där ni är nu, men då får den bli det jag ville gärna skriva detta... smile.gif

          Hej Leia! Vad kul att "se" dej! smiley_small_hug.gif
          Kom på nu att jag måste gå in och kolla Dinos berättelser. Kanske har kommit till fler sen sist! dunno.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Leia
          Inlägg 31-08-2009, 20:55
          Länk hit: #432


          Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem sedan:
          20-02-2006
          Medlem nr: 7 103



          CITAT (Biggan_ @ 31-08-2009, 21:29) *
          Hej Leia! Vad kul att "se" dej! smiley_small_hug.gif
          Kom på nu att jag måste gå in och kolla Dinos berättelser. Kanske har kommit till fler sen sist! dunno.gif

          Jag är rädd för att jag varit väldigt dålig på att skriva... Det handlar om tiden även där, några blogginlägg har det väll blivit lite då och då (länk till bloggen finns på hemsidan), men jag har lovat Iva (som jag skrev boken tillsammans med) att jag ska sätta igång skrivandet igen.

          Dino hälsar iallfall till en av sina första beundrare! kompiskram.gif
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 31-08-2009, 20:56
          Länk hit: #433


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Leia @ 31-08-2009, 21:55) *
          Jag är rädd för att jag varit väldigt dålig på att skriva... Det handlar om tiden även där, några blogginlägg har det väll blivit lite då och då (länk till bloggen finns på hemsidan), men jag har lovat Iva (som jag skrev boken tillsammans med) att jag ska sätta igång skrivandet igen.

          Dino hälsar iallfall till en av sina första beundrare! kompiskram.gif

          Ge honom en bamsekram, Leia! smiley_small_hug.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 31-08-2009, 22:15
          Länk hit: #434


          Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem sedan:
          23-09-2005
          Medlem nr: 6 573



          Jag har haft IRL-upplevelser av odlaiter och alla jag träffat har varit så trevliga=)
          Funderar på att göra någon slags trädgårdshelg i faggorna här nästa år, för att träffa fler såna=)


          --------------------
           
          Citera
          Berith
          Inlägg 01-09-2009, 06:34
          Länk hit: #435


          Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 18



          CITAT (Leia @ 31-08-2009, 21:13) *
          ---
          Efter denna händelse blev Odla lite "förstört" för mig, jag satt bara och undrade vilka som var troll och inte, så jag ville inte engagera mig på samma sätt längre.---

          Bra sagt, så kände jag också. Och känner väl ibland så fortfarande. Misstänksamheten mot nya sitter kvar, och speciellt mot nya som vet massor om gamla diskussioner.

          Finns ju dom som undrar om det verkligen var Netha som tittade in igen... rolleyes.gif


          --------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-09-2009, 06:59
          Länk hit: #436


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          CITAT (Berith @ 01-09-2009, 07:34) *
          Bra sagt, så kände jag också. Och känner väl ibland så fortfarande. Misstänksamheten mot nya sitter kvar, och speciellt mot nya som vet massor om gamla diskussioner.

          Finns ju dom som undrar om det verkligen var Netha som tittade in igen... rolleyes.gif


          Inte nu längre. Fast lite misstänksamhet kan vara nyttig när vårat forumspöke stryker omkring och är tillfälligt hemlös. Voldemort säger jag bara.laugh.gif


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 01-09-2009, 18:29
          Länk hit: #437


          Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 29



          CITAT (Berith @ 01-09-2009, 07:34) *
          Bra sagt, så kände jag också. Och känner väl ibland så fortfarande. Misstänksamheten mot nya sitter kvar, och speciellt mot nya som vet massor om gamla diskussioner.

          Finns ju dom som undrar om det verkligen var Netha som tittade in igen... rolleyes.gif

          Jag PM.ade till denna signaturen som påstod sig vara Netha och har inget svar fått. Vi hade nämligen lite kontakt via mejl bl.a. så jag ville ta upp den igen men har förlorat hennes mejladress. Ingen svarade som sagt så jag undrar även jag om det var Netha.


          --------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4
           
          Citera
          Alba
          Inlägg 01-09-2009, 19:31
          Länk hit: #438


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          Du skriver så bra Leia.
          Jag känner precis som du ------citat - Efter denna händelse blev Odla lite "förstört" för mig, jag satt bara och undrade vilka som var troll och inte, så jag ville inte engagera mig på samma sätt längre - citat.

          Men jag säger tack och lov för chatten. Där har vi kunnat prata mycket och reda ut mycket. Om någon missförstår kan man rätta direkt och det uppstår ingen misstänksamhet varför någon sa det ena eller det andra.
           
          Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 01-09-2009, 20:47
          Länk hit: #439


          Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem sedan:
          29-05-2005
          Medlem nr: 5 891



          Självfallet försvinner personer då klimatet på sidan är lite aggressivt och så har det ju alltid varit men det är kanske svårt för nya att inse
           
          Citera
          Berith
          Inlägg 02-09-2009, 07:18
          Länk hit: #440


          Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 18



          CITAT (Inga från Närke @ 01-09-2009, 19:29) *
          Jag PM.ade till denna signaturen som påstod sig vara Netha och har inget svar fått. Vi hade nämligen lite kontakt via mejl bl.a. så jag ville ta upp den igen men har förlorat hennes mejladress. Ingen svarade som sagt så jag undrar även jag om det var Netha.

          Såg att hon skrivit i Vem känner vem-tråden sent igår kväll. Konstigt att hon inte svarade dej då?


          --------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
           
          Citera

          30 sidor V  « < 20 21 22 23 24 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 25-04-2024, 22:54
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon