Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nybörjare.., ..med många frågor!
          Gabbe85
          Inlägg 27-01-2015, 12:23
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          27-01-2015
          Medlem nr: 81 178



          Hej alla glada damm fantaster!

          Jag tänkte anlägga en liten damm på vår pyttelilla baksida till sommaren, blir en formpressad på ca 400 l. Baksidan är omgiven av häckar och jag tänkte ha dammen i det ena hörnet av trädgården. Min fråga är nu: finns det fina vattenväxter som tål mycket skugga? Baksidan är i söderläge men det enda ljuset som kommer till dammen är strimmat ljus genom häcken.

          Jag tänker inte ha fiskar i dammen, men målet är att några grodor ska hitta dit så småningom. Problemet är väl att grodor gillar mycket ljus och värme (Blir väl att klippa ner hela häcken annars smile.gif)? Hur "optimerar" man dammen för grodor?

          Vi bor ett stenkast från en skog där det finns en sjö med grodägg på våren, är det olagligt att plocka ett par ägg och plantera i dammen? Och i såfall, borde jag vänta till nästa år när det är bättre balans i dammen?

          Många frågor! coolgleam.gif
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 20:30
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon