Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          5 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Invandrarfientlighet, Hur kan man...?
          Bengalow
          Inlägg 17-01-2015, 18:51
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          I dagens Sydsvenska, så säger en invandrare, Alisar El-Haj: "Jag funderar på, hur folk ser på mig, när ett rasistiskt parti får så många följare. Hat är en väldigt stark känsla."
          Känner ni hat mot enskilda invandrare? Jag måste erkänna, att det kan jag inte! Människor som kommit hit, såsom svenskar en gång till USA, eller andra länder, för att bygga upp ett liv utan brutalitet och andra fasor, måste få en asyl. Att det kostar är en annan sida av saken, men när "hat" styr, så kommer inget av livets kvalitéer att lyftas fram. Hur kan man hata en okänd människa bara för sitt ursprung, SD?
           
          Citera
          vanjalarsa
          Inlägg 17-01-2015, 18:55
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 1 373
          Medlem sedan:
          02-04-2008
          Medlem nr: 14 996



          Jag håller med dig till hundra procent!
          mvh vanjalarsa rolleyes.gif
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 17-01-2015, 19:11
          Länk hit: #3


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Jag hatar absolut inte enskilda invandrare och det tror jag inte att de flesta av SD:s väljare heller gör. Men det finns en gräns för hur många som ett litet land som Sverige kan ta emot.
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 17-01-2015, 19:36
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          Men därifrån till hat - hur långt är det, Huggorm. Jag vill också köra ut "terrorister" och deras "familjer", vars blod är tjockare än vatten, men hur går jag tillväga? Skall vi skapa nya lagar? Skall en mor med en terroriststämplad son få vara kvar? Kommer hon inte att "heja" på sin son, oavsett vad han gjort mot samhället?
          Jag tror att SD har en helt annan syn på människor, och min syn på saken börjar närma sig deras...utan att fördenskull jag är "hatare". Hur skall jag bete mig? Jag kommer aldrig i mitt liv rösta på SD, som min son gjort, nu M eftersom jag ar en social/medmänsklig person. Kan jag hjälpa, så vill jag, men då via skattemedel...

          Redigerat av Bengalow: 17-01-2015, 19:42
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 17-01-2015, 19:58
          Länk hit: #5


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Vi får väl se vad politikerna kommer fram till angående invandring och integration. Jag tror situationen kommer vara en helt annan inför nästa val.
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 17-01-2015, 20:26
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          Det verkar som om du grundar dina tankar på viss erfarenhet? Har du lyssnat på "politiker", eller är det en egen slutsats du dragit? Vad är en "helt annan situation"?
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 17-01-2015, 21:06
          Länk hit: #7


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Det grundar sig på logik. Det finns inget som tyder på att det skall bli färre flyktingskapande konflikter i världen, så vi kan nog förutsätta att flyktingströmmarna kommer vara minst lika stora fram till valet. I fjol delades det ut över 100.000 uppehållstillstånd, vilket motsvarar befolkningen av en hel stad i storlek med Örebro. Det blir alltså lika många igen 2015, 2016, 2017 och vi kommer omöjligen kunna bygga bostäder till så många. Arbetstillfällen finns inte heller. Vi kommer alltså stå inför massiva problem med att kunna ta hand om alla. SD kommer spela stenhårt på de problemen och skulle sannolikt få tillräckligt med röster för att gå från tredje största parti till andra största. Som jag ser på saken kommer de andra partierna bli tvungna att strama upp invandringsreglerna markant, det finns inget alternativ.
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 17-01-2015, 21:35
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          Känner du dig trängd där ute i skogen? Lasta in lite ved i kaminen, och känn dig trygg. Ingen vill bo i din närhet i alla fall...mer än vargarna. Inga syrier eller andra som fruktar för sina liv. Du tar väl hand om dom som ringer på dörren, ger dem mat och lite skjul...tills vidare. Men håll revolvern klar under huvudkudden - man vet inte vad slags fyle det är!!!
          ...och, du, vad menar du att "vi" får ta hand om fler flyktingar? Jag kan en vits om en svinskit..."-vi äpplen flyter" - sa svinskiten och drunknade...! Hur många medmänniskor, utom dig själv, har du tagit hand om, eller hjälpt? (Utanför skatteinbetalningar, som väl mest gått till Norges fattiga?)

          Redigerat av Bengalow: 17-01-2015, 21:41
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 17-01-2015, 22:16
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          CITAT (Huggorm @ 17-01-2015, 21:06) *
          Det grundar sig på logik. Det finns inget som tyder på att det skall bli färre flyktingskapande konflikter i världen, så vi kan nog förutsätta att flyktingströmmarna kommer vara minst lika stora fram till valet. I fjol delades det ut över 100.000 uppehållstillstånd, vilket motsvarar befolkningen av en hel stad i storlek med Örebro. Det blir alltså lika många igen 2015, 2016, 2017 och vi kommer omöjligen kunna bygga bostäder till så många. Arbetstillfällen finns inte heller. Vi kommer alltså stå inför massiva problem med att kunna ta hand om alla. SD kommer spela stenhårt på de problemen och skulle sannolikt få tillräckligt med röster för att gå från tredje största parti till andra största. Som jag ser på saken kommer de andra partierna bli tvungna att strama upp invandringsreglerna markant, det finns inget alternativ.

          håller helt med och det kommer att bli flera alternativ att välja på i nästa val.
          asylrätten vill nog inget parti tumma på men frågan är om man kommer att ge permanenta uppehållstillstånd i framtiden.likaså måste vi börja bygga hus och det kommer att kosta multum särskilt som det är samhället som får betala i slutänden.
          hur det också skall kunna skapas så mycket arbeten är ju också ett stort frågetecken.
          staten måste också ta hand om hela kakan,det är inte rätt att kommunala pengar skall gå till integrationspolitik,de pengarna behövs i den kommunala verksamheten.
          när sd fick stora andelar röster i landets södra kommuner måste vi tänka om. Folk tycks se det som rikspolitikerna inte ser och jag kan delvis hålla med sd-väljarna. enorma kommunala resurser avsätts idag till nysvenskar utan försörjning.
          Kan vi inte få det att funka nu hur gör vi om några år när vi har ytterligare 3-400000 att sörja för? Ulf
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 17-01-2015, 22:23
          Länk hit: #10


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          CITAT (Bengalow @ 17-01-2015, 21:35) *
          Känner du dig trängd där ute i skogen? Lasta in lite ved i kaminen, och känn dig trygg. Ingen vill bo i din närhet i alla fall...mer än vargarna. Inga syrier eller andra som fruktar för sina liv. Du tar väl hand om dom som ringer på dörren, ger dem mat och lite skjul...tills vidare. Men håll revolvern klar under huvudkudden - man vet inte vad slags fyle det är!!!
          ...och, du, vad menar du att "vi" får ta hand om fler flyktingar? Jag kan en vits om en svinskit..."-vi äpplen flyter" - sa svinskiten och drunknade...! Hur många medmänniskor, utom dig själv, har du tagit hand om, eller hjälpt? (Utanför skatteinbetalningar, som väl mest gått till Norges fattiga?)
          Försök att angripa mina argument istället för min person så slipper du skämma ut dig på det där viset.
           
          Citera
          caprifol
          Inlägg 18-01-2015, 08:16
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem sedan:
          16-08-2005
          Medlem nr: 6 380



          CITAT (Bengalow @ 17-01-2015, 21:35) *
          Känner du dig trängd där ute i skogen? Lasta in lite ved i kaminen, och känn dig trygg. Ingen vill bo i din närhet i alla fall...mer än vargarna. Inga syrier eller andra som fruktar för sina liv. Du tar väl hand om dom som ringer på dörren, ger dem mat och lite skjul...tills vidare. Men håll revolvern klar under huvudkudden - man vet inte vad slags fyle det är!!!
          ...och, du, vad menar du att "vi" får ta hand om fler flyktingar? Jag kan en vits om en svinskit..."-vi äpplen flyter" - sa svinskiten och drunknade...! Hur många medmänniskor, utom dig själv, har du tagit hand om, eller hjälpt? (Utanför skatteinbetalningar, som väl mest gått till Norges fattiga?)

          thumbdown.gif thumbdown.gif thumbdown.gif
           
          Citera
          Carl
          Inlägg 18-01-2015, 09:41
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem sedan:
          18-04-2007
          Medlem nr: 9 850




          Röstade inte på SD i detta val. Men kan mycket väl göra det i nästa! Jag hatar inte på något sett invandrare. Jag förstår bara inte hur ekvationen ska gå ihop.

          Har man cirka 400 000 arbetslösa och det tillkommer 80000 per år som ska ha arbete. Så ökar arbetslösheten enkel matematik. Man kan prioritera kvotera att invandrare ska få ett arbete. Men då blir någon annan utan.
          Man kan bara ändra i kön. inget annat.

          Jag kan inte tänka mig hur man ska lyckas tex få invandrare över 45 år ett normalt betalt arbete. Det tar ett minst ett par år för de flesta att lära sig knackig svenska. Vem anställer en sådan person som är minst 50?

          Även om dom fick arbete så kommer dom inte få någon pension som dom kan vara självförsörjande på!

          Redan idag pratar man om en kostnad mellan 30-60 Miljarder per år.

          Många journalister hänvisar till. Hur många invandrare som kom hit på 1700 och 1800 och lika så hur många svenskar som utvandrande till bla USA under denna tid! Men då var det andra tider. Man då fick klara sig själv. Lyckades man inte med det så fick man åka hem eller svälta.


          Tyvärr finns det inte arbeten till alla redan idag! Inte kommer det att finnas i framtiden heller!
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 18-01-2015, 10:22
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          dagens kostnader redogörs det inte för och statistik göms undan.
          Migrationsverkets kostnader går lätt att få reda på då de redovisas i flera källor inkl. deras egen hemsida.
          i runda tal 50 miljarder om året och man har begärt påökt då flyktingströmmarna väntas öka.
          Men det är ju bara en post,hur mycket kommunerna betalar i bostadskostnader,försörjningsstöd samt skola redovisas inte någonstans.
          min egen kommun redovisar försörjningsstöd,ca 20 miljoner och ökande men till det kommer skola och andra åtgärder,t.ex tolkhjälp,extra sfi,m.m. Landstingens kostnader är inte heller redovisade.
          Nu jobbar ju de flesta kommuner med att få ut de som går på försörjningstöd i jobb men då platserna är begränsade så innebär ju det att om en invandrare skall ha förtur till ett arbete blir någon annan satt på undantag.Man kan visst fixa hittepå-jobb men även de betalas oftast av det allmänna och de leder sällan till varaktiga jobb som ger självförsörjning. En rätt meningslös politik.
          Jag ser inte heller att vi i dagsläget kan lösa de framtida problem som vi står inför,enligt min mening har vi slagit i taket.
          Det är kris framförallt på bostadssidan där det i de flesta kommuner idag är bostadsbrist,i flera kommuner akut bostadsbrist. Det slår ju inte bara mot flyktingarna utan i lika hög grad mot de svenskar som söker bostad.
          Det slår även mot företag som får svårt att rekrytera till orten då bostäder saknas.
          Pengamässigt går det givetvis ett tag till,kommunerna skär ner där de kan,svenskarna får nöja sig med mindre service,trasigare vägar och minskat underhåll på kommunens fastigheter.
          Några löneökningar eller utbyggd äldrevård kan man inte heller satsa på.
          Det finns lösningar.
          1. Staten tar hand om sin flyktingpolitik,dvs även ekonomin tills flyktingen är integrerad,kommunen skall inte ha några kostnader.
          2. Migrationsverket bör skaffa egna flyktingmottagningar istället för att hyra till dyra pengar.
          Här skriker minsann inte vänstern om pengar till riskkapitalister,snabbaste sättet idag att tjäna miljoner är att hyra ut en anläggning till migrationsverket. (Bert Karlsson beräknas tjäna 60-80 miljoner enbart i år).
          3. En plan för bostadsbyggande måste fram,nya billigare byggregler samt avreglering av hyresmarknaden.
          4. Föra en aktiv näringslivspolitik som ger fler företag o fler jobb.

          Allt ovan kostar statliga pengar,något politikerna vet men blundar för.
          Alliansen har börjat röra sig i rätt riktning medan vänstersidan blundar hårt.
          Ulf
           
          Citera
          Carl
          Inlägg 18-01-2015, 10:53
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem sedan:
          18-04-2007
          Medlem nr: 9 850




          Håller med dig malermaster! Alla kort ska upp på bordet och diskuteras öppet. Full transparens skå råda Redan idag har sverige ett budget underskott på 60Miljader.

          Om jag har uppfattat det så har man sysselsatt. Om man har sysselsättning minst 1 timmer per vecka. Så det är lätt att dölja arbetslöshet! Enligt min mening så det märklig definition!

          Man ska snabbt se över antal permanenta uppehållstillstånd och utfärda tillfälliga istället.

          även anhörig invandringen bör minskas och ses över

          Man ska söka asyl i det land som man kommer först till och fingeravtryck ska tas. Så reglerna redan idag men följs inte! Antar att dessa länder som asylsökande anländer till. Bara är glada att skicka dom vidare!

          Antal länder som man kan söka asyl ifrån Ska reduceras.
           
          Citera
          anncharlotte
          Inlägg 18-01-2015, 11:25
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 411
          Medlem sedan:
          29-05-2004
          Medlem nr: 3 745



          Sverige har ju en lång historia av både utvandring och invandring.
          Utvandring på grund av fattigdom och svält, invandring av arbetskraft som vi då behövde.
          Även idag drar vi ju nytta av viss arbetskraftsinvandring som vi inte hade klarat oss utan.

          Det handlar ju inte bara om att ta, utan även ge. Det är vår tur att hjälpa utan att räkna det i vinst och förlust.

          Sen kanske det betyder att vi måste börja prioritera om, vi kanske inte har råd med skattesänkningar till dom som inte behöver det. Vi kanske heller inte har råd med vinster i välfärden som försvinner ut i det blå.
          Kanske vi tom måste sänka vår egen standard och tänka om gällande vad vi "måste" ha.

          Och hur mycket invandringen kommer att kosta i sista änden är nog inte lätt att reda ut, vi kommer att behöva arbetskraft i framtiden också.
          Visst en del är äldre av dom som kommer, människor som kanske inte kommer hinna ut i arbetslivet innan dom är för gamla, men det stora flertalet är ändå ganska unga och redo att ganska snart kunna arbeta och försörja sej, utan att vi måste bekosta dom 18 första åren som ändå kostar samhället ganska mycket pengar.

          Att sen fler länder borde ställa upp mer är ju en annan sak och något som vi har svårt att påverka.
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 18-01-2015, 17:43
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (anncharlotte @ 18-01-2015, 11:25) *
          Sverige har ju en lång historia av både utvandring och invandring.
          Utvandring på grund av fattigdom och svält, invandring av arbetskraft som vi då behövde.
          Även idag drar vi ju nytta av viss arbetskraftsinvandring som vi inte hade klarat oss utan.

          Det handlar ju inte bara om att ta, utan även ge. Det är vår tur att hjälpa utan att räkna det i vinst och förlust.

          Sen kanske det betyder att vi måste börja prioritera om, vi kanske inte har råd med skattesänkningar till dom som inte behöver det. Vi kanske heller inte har råd med vinster i välfärden som försvinner ut i det blå.
          Kanske vi tom måste sänka vår egen standard och tänka om gällande vad vi "måste" ha.

          Och hur mycket invandringen kommer att kosta i sista änden är nog inte lätt att reda ut, vi kommer att behöva arbetskraft i framtiden också.
          Visst en del är äldre av dom som kommer, människor som kanske inte kommer hinna ut i arbetslivet innan dom är för gamla, men det stora flertalet är ändå ganska unga och redo att ganska snart kunna arbeta och försörja sej, utan att vi måste bekosta dom 18 första åren som ändå kostar samhället ganska mycket pengar.

          Att sen fler länder borde ställa upp mer är ju en annan sak och något som vi har svårt att påverka.



          tummenupp.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 18-01-2015, 18:04
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          Det är stor skillnad på arbetskraftsinvandring och asylinvandring.
          Arbetskraftsinvandring kan man styra och släppa in bara till de bristyrken som finns.
          Asylinvandring (vilket är det vi har nu) innebär att du inte kan välja utan får istället ett försörjningsbehov.
          Visst,en del kommer i jobb och visst finns här även folk som vi kan använda i arbetslivet men fakta är att de flesta är arbetslösa även efter 5-10 år.
          Frågan är inte huruvida vi skall ha asyl eller inte utan hur vi gör för att möta de stora behov som ställs.
          Nu går det inte längre utan nu måste vi börja avsätta stora resurser till detta och det innebär att annat får stryka på foten.
          det är jättebra att ha en human livssyn men Sverige som land måste också leva,våra äldre tas om hand och sjukvård/skola funka.
          Kom med lösningar istället för plattityder.
          Jag försvarar också asylrätten men ser också baksidan när jag sitter i min politiska nämnd. Ulf
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 18-01-2015, 18:33
          Länk hit: #18


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          CITAT (anncharlotte @ 18-01-2015, 11:25) *
          Sverige har ju en lång historia av både utvandring och invandring.
          Utvandring på grund av fattigdom och svält, invandring av arbetskraft som vi då behövde.
          Även idag drar vi ju nytta av viss arbetskraftsinvandring som vi inte hade klarat oss utan.

          Det handlar ju inte bara om att ta, utan även ge. Det är vår tur att hjälpa utan att räkna det i vinst och förlust.

          Sen kanske det betyder att vi måste börja prioritera om, vi kanske inte har råd med skattesänkningar till dom som inte behöver det. Vi kanske heller inte har råd med vinster i välfärden som försvinner ut i det blå.
          Kanske vi tom måste sänka vår egen standard och tänka om gällande vad vi "måste" ha.

          Och hur mycket invandringen kommer att kosta i sista änden är nog inte lätt att reda ut, vi kommer att behöva arbetskraft i framtiden också.
          Visst en del är äldre av dom som kommer, människor som kanske inte kommer hinna ut i arbetslivet innan dom är för gamla, men det stora flertalet är ändå ganska unga och redo att ganska snart kunna arbeta och försörja sej, utan att vi måste bekosta dom 18 första åren som ändå kostar samhället ganska mycket pengar.

          Att sen fler länder borde ställa upp mer är ju en annan sak och något som vi har svårt att påverka.
          Men hur länge skall vi fortsätta att "betala tillbaka"? Vi har redan tagit emot betydligt fler invandrare än antalet svenskar som emigrerade till Amerika. Vi kan inte vara den kombinerade västvärldens "samvete" hur länge som helst. Det är inte något bra argument för att ha en extremt stor asylinvandring.

          Det är lätt att vara generös när man själv kanske sitter i en amorterad bostad och har ett tryggt jobb. Men vad skall vi göra med våra egna ungdomar som blivit överflödiga på arbetsmarknaden och inte ens kan flytta hemifrån eftersom det inte finns några bostäder?
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 18-01-2015, 19:09
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          Huggorm! Vaddå betala tillbaka? Har du betalat något, mer än skatt i Norge? Fram till 1930 beräknas ca 1,2 miljoner svenskar ha emigrerat, främst till USA, och då hade Sverige ca 5 mille invånare. Statistiken kan du få från Emigrantmuseet i Växjö. Du låter som en engelsman, som vill förbjuda engelska undersåter att återvända till det land dom tillhör. Att jag angriper dig personligen, och inte dina argument, hör samman med dig själv, kommer sig av, att dina åsikter är så förankrade i invandringsfientlighet, att jag har svårt att skilja dessa åt. Hatar du invandrare? Du är så ung, att du inte ens vet om vad dessa, färdigutbildade verkstadsarbetare utförde för Sverige i början av 50-70-talet - ungrare, greker, jugoslaver, italienare. Ingen skolkostnad, fullt utlärda yrkesarbetare direkt in i arbetslivet. Vakna, annars sjunker du, som i min tidigare skröna...


          Redigerat av Bengalow: 18-01-2015, 19:18
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 18-01-2015, 19:44
          Länk hit: #20


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          CITAT (Bengalow @ 18-01-2015, 19:09) *
          Huggorm! Vaddå betala tillbaka? Har du betalat något, mer än skatt i Norge? Fram till 1930 beräknas ca 1,2 miljoner svenskar ha emigrerat, främst till USA, och då hade Sverige ca 5 mille invånare. Statistiken kan du få från Emigrantmuseet i Växjö. Du låter som en engelsman, som vill förbjuda engelska undersåter att återvända till det land dom tillhör. Att jag angriper dig personligen, och inte dina argument, hör samman med dig själv, kommer sig av, att dina åsikter är så förankrade i invandringsfientlighet, att jag har svårt att skilja dessa åt. Hatar du invandrare? Du är så ung, att du inte ens vet om vad dessa, färdigutbildade verkstadsarbetare utförde för Sverige i början av 50-70-talet - ungrare, greker, jugoslaver, italienare. Ingen skolkostnad, fullt utlärda yrkesarbetare direkt in i arbetslivet. Vakna, annars sjunker du, som i min tidigare skröna...
          Om du läser inlägget jag citerade så förstår du vad jag menar med "betala tillbaka".

          Att anse att det finns gränser för hur många invandrare vi kan ta emot är inte att vara invandringsfientlig eller hata invandrare. Jag hatar inga invandrare, varken som grupp eller enskilda personer. Men det finns en gräns för hur många vi kan ta emot, jag vet inte exakt var den gränsen går men det lär uppenbar sig. Och att vi kunde ta emot stora mängder arbetskraftsinvandrare på 50-70-talen beror på att vår industri gick på högfart på den tiden. Det gör den inte längre, den har till stor del flyttat till diverse U-länder. Det är i dessa länder som den stora mängden arbetstillfällen finns nu och det är dit som fler asylsökare borde söka sig. Jag har läst att många afrikaner reser till Brasilien nu för tiden eftersom det är lättare för dom att få jobb där än i Europa. Det tror jag är vägen att gå i framtiden, flyktingströmmarna måste riktas om till andra länder. Vi har en massa länder som utvecklas för fullt nu och behöver arbetskraft, i västeuropa står det däremot mer eller mindre still.
           
          Citera

          5 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 29-03-2024, 12:24
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon