Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > tele zoom
          joulanta
          Inlägg 21-02-2009, 19:00
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 388
          Medlem sedan:
          02-02-2005
          Medlem nr: 4 949



          Vad blir det för skillnad om jag fotar ex fåglar med ett teleobjektiv eller zoom/makro?

          finns det nån som kan visa funderar nämligen på att köpa ett tele har sen tidigare zoom/makro men tycker inte att mina fågel/djurbilder blir så lyckade.

           
          Citera
          HelenN
          Inlägg 21-02-2009, 21:59
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 923
          Medlem sedan:
          11-05-2007
          Medlem nr: 10 333



          Ett Maco använder man väl sig av när man ska ta macrobilder...det vill säga väldigt nära närbilder på blommor och insekter mm:)

          CITAT (joulanta @ 21-02-2009, 19:00) *
          Vad blir det för skillnad om jag fotar ex fåglar med ett teleobjektiv eller zoom/makro?

          finns det nån som kan visa funderar nämligen på att köpa ett tele har sen tidigare zoom/makro men tycker inte att mina fågel/djurbilder blir så lyckade.



          --------------------
          Mitt gamla alias var "Lämås"


          Odlar, påtar och rensar i zon 4. Klicka HÄR för att komma till min trädgårdsblogg.
           
          Citera
          Alba
          Inlägg 22-02-2009, 11:02
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          Ett vanligt makro använder du som Lämås säger när du tar riktiga närbilder.
          Den zoomningen är ju ganska begränsad från kamerans "vanliga" läge och det du zoomar in om du vill ta en närbild på en blomma tex.

          Med teleobjektiv har du helt andra möjligheter beroende på vilket teleobjektiv du köper.
          Med ett ritkigt bra objektiv kan du ju tex stå vid en strandkant och zooma in en fågel som är långt ut på vattnet och du får fågeln som en närbild....som om du var riktigt nära den. Det kan du inte göra med makro zoom.
           
          Citera
          joulanta
          Inlägg 22-02-2009, 11:38
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 388
          Medlem sedan:
          02-02-2005
          Medlem nr: 4 949



          TACK för tipsen då får jag fara till fotoaffären och inhandla ett teleobjektiv. smiley_small_hug.gif
          Men måsste jag köpa det dyraste för att bli riktigt nöjd? Vill inte släpa på ett stativ utan bara ha kamera och bra objektiv med mej.
          Har en canon kamera
           
          Citera
          HelenN
          Inlägg 22-02-2009, 20:57
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 923
          Medlem sedan:
          11-05-2007
          Medlem nr: 10 333



          Vissa kameror har ju stabilisator inbyggd, men visst är det bra med stöd om du har....eller om du kan luta dig mot ett träd eller dyligt. Man kan ju också vara väldigt stadig på hand...och då är det ju ok.
          Jag brukar kolla på Cyberphoto där finns det massor av olika objektiv och olika priser.

          CITAT (joulanta @ 22-02-2009, 11:38) *
          TACK för tipsen då får jag fara till fotoaffären och inhandla ett teleobjektiv. smiley_small_hug.gif
          Men måsste jag köpa det dyraste för att bli riktigt nöjd? Vill inte släpa på ett stativ utan bara ha kamera och bra objektiv med mej.
          Har en canon kamera



          --------------------
          Mitt gamla alias var "Lämås"


          Odlar, påtar och rensar i zon 4. Klicka HÄR för att komma till min trädgårdsblogg.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-04-2024, 18:42
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon