Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad gör ni...
          Karin i Peking
          Inlägg 13-11-2002, 13:47
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 36
          Medlem sedan:
          12-11-2002
          Medlem nr: 329



          ..så här i vinterrusket.. sad.gif ....nu innan alla nya frökataloger kommer så man kan börja frossa i dem? wub.gif

          Själv har jag botaniserat i frysen och kokat en flaska körsbärssaft smile.gif
          Blir nåt för vildarna när de kommer hem.


          --------------------
          Karin i "Peking"
           
          Citera
          Gunvor Nilsson
          Inlägg 13-11-2002, 14:09
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 1 439
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 19



          Jag sitter vid datorn och försöker att vara så tyst som möjligt. Min oäkta hälft var uppe i natt och plogade trottoarer på Östermalm i natt så han sover på söta örat. Så dammsugare och disk får vänta till han vaknar.
          Förra året var det ett förfärlig gnäll att det var så dåligt snöröjt så i år ligger dom i startgroparna när tre flingor kommit i Södertälje! Men när folk parkerar sina bilar kors och tvärs så har dom svårt att komma fram med plogarna.
          Jag har också passat på att röja i frysen - har massor med bär (jag är utrustad med ekorrgener!) så i går blev det röd- och svartvinbärssaft. Men frysen bågnar ändå. Vi är ju bara två i hushållet nu för tiden så det går inte åt så mycket men det glömmer man i bärtider. Det blir att dela ut till släkt och vänner som inte har bärfrossa på hösten.
          Sen har jag en mani till - gamla (och nya) Allt om Trädgård som jag prenumererat på i många år - friskar jag upp teflonminnet med. Planerar i "huvvet" hur det skall se ut nästa år på lotten och i skogstäppan. rolleyes.gif


          --------------------
          user posted image
           
          Citera
          Ann
          Inlägg 13-11-2002, 14:30
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 145
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 37



          Trudelu!!

          Har städat vardagsrummet

          Om det bara var att städa var det väl inte farligt, men det är allt det förbaskade flyttande fram och tillbaka, på en massa krafs som torkas och duttas med.[B]BLÄ !

          Resten av dagen tänker jag omhulda latmasken.
          "Oh den som låge" sa han som satt på sängkanten." smile.gif

          Hej från Ann.
           
          Citera
          Helen i Skåne
          Inlägg 13-11-2002, 15:08
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 817
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 33



          Hej gråskalan!
          Traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaadigt!!! Sitter och försöker bestämma mig för hur broschyren jag pillar med ska se ut på framsidan... wacko.gif
          Roligare att fundera på trädgården. Har haft en bedrövlig mailkonversation med ett företag i flera dagar nu och de har varit OERHÖRT oproffsiga! Så jag är helt ur humör... sad.gif Ska läsa lite inlägg istället och drömma mig bort en stund innan återtåget till arbetsdatorn.

          Helen i Skåne smile.gif


          --------------------

          Vänliga hälsningar Helen i Skåne
           
          Citera
          Lena
          Inlägg 13-11-2002, 16:50
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 587
          Medlem sedan:
          02-11-2002
          Medlem nr: 67



          Hej


          Är ledig från jobbet idag och borde börja tänka på juuuulen, tiden bara rinner iväg, borde städa putsa silver, baka lussekatter, baka bullar till sonens julskyltning, fundera på julklappar, varför väntar man till sista minuten? Olusten kryper i mig idag, bara längtar till våren, tycker alla andra att det är kul med jul, jag får ångest och vill bara rymma från alla middagar och matlagningsbestyr, men det är ju roligt när man är där, men innan......

          Alltså har inte gjort annat är tagit en lång promenad med en granne på förmiddagen, sedan bara latat och gruvat mig för allt som borde göras, inte blir man gladare av kylan heller, hösten försvann ju i ett nafs.

          MVH
          Lena i Sundsvall
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 13-11-2002, 20:50
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Visst är det skönt att bara lata sig ibland. Förr unnade jag mig sällan det, men så blev jag också nästan knäckt av alla "måsten" som jag själv satte upp åt mig. Nu jobbar jag bara på förmiddagarna och kan kosta på mig att sova middag innan barnen kommer hem från skolan om jag känner för det sleep.gif
          Jag tycker det är mysigt med julen, men där får man sätta gränser. Jag vill gärna ha julgardiner och pynta en massa, baka en massa julkakor för det tycker jag är kul, men jag har dragit ner på många saker. Göra leverpastej, egen brunkål och hemmastickade vantar i julklapp, det har jag slutat med, men visst är det stressiga veckor innan jul. Tänker vi efter riktigt så gör nog många av oss fortfarande saker som är måsten och som vi helst hade sluppit, bara för att det går av gammal vana.
          Baka julkakor är i alla fall för tidigt. Det skulle inte finnas en smula kvar i burkarna när helgen väl är här, så jag latar mig nog några veckor till och stressar med allt på slutet som vanligt.
           
          Citera
          Mari i Eslöv
          Inlägg 13-11-2002, 20:59
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem sedan:
          05-11-2002
          Medlem nr: 168



          Storstädar! och då menar jag verkligen storstädar. Varenda pinal åker ut från skåp och lådor, allt flyttas på och allt putsas....Puh!
          Men gud vad skönt och rent det känns när allt är färdigt. Och så mycket man kan kasta bort som bara ligger där ifall att man behöver det.

          Till helgen ska vi baka pepparkakor och pepparkakshus, annars hinns det inte med innan lucia.
          Så är det när man jobbar kommunalt och alla tider på dygnet rolleyes.gif

          Och så ska lillen ha McDonalds kalas, och sedan ska gubben ha 40-årskalas. Så nog finns det att göra alltid.


          --------------------
          Mari i Marieholm
           
          Citera
          Elvy
          Inlägg 13-11-2002, 22:27
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 47
          Medlem sedan:
          02-11-2002
          Medlem nr: 68



          Vad alla är duktiga!!!![COLOR=green]nu börjar
          det krypa julnoja i mej också.[/FONT]
          Det finns massor att göra, skåp ,putsa koppargrejer,baka saffransbröd
          och minst 3 sorters kakor , de är stenhårda måsten, :blink:annars
          strejkar gubben wub.gif Städa går ju an ,putsa alla fönster,blääääää
          Sen lite julpynt och nya gardiner, gå ut och äta julbord på min födelsedag
          3dec. nam,nam, lucia, sedan laddar vi för resan till sol och
          bad och blommor, inte utan att jag gläder mej biggrin.gif 14 dagar skaplig
          värme, inte skrapa bilruta, ej skotta snö, lat ska ja vaaaaa!!!!!!!!
          Elvy


          --------------------
          Faber est suae quisque fortunae!!!!!!!!!!Carpe Diem!!!
           
          Citera
          Ina
          Inlägg 13-11-2002, 23:22
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 2 225
          Medlem sedan:
          31-10-2002
          Medlem nr: 12



          Har varit och lämnat blod och efter det gått och drömt i världens läckraste blomsteraffär. Kom hem med en Hoya nummularoides, en Astrophytum myriostigma, en amaryllis "Joker" och en namnlös Kalanchoë med rostfärgade blad. Den sistnämnda ser helläcker ut - som om den redan är vissen, fast den växer wacko.gif Bortsett från dessa utsvävningar är det mest pluggande som gäller, både biggrin.gif och blink.gif och sad.gif samtidigt, om man nu kan tänka sig det...
          Julnojan bojkottar jag fullständigt! Gör bara det som är roligt och struntar i alla fiktiva "måsten", det är det som funkar bäst för mig.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 03-05-2024, 11:37
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon