Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Telia, Jag blir tokig
          malcolm
          Inlägg 26-04-2011, 22:55
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Har haft Telia som internetleverantör sedan -95 och det har fungerat alldeles utmärkt men nu... Beställde bredbandstelefoni via dem och sedan dess fungerar ingenting, varken bredband, TV eller telefon, suttit i telefonkö flera timmar till deras support och fått olika svar från diverse tekniker men inte, den senaste påstod dock att jag har ett avbrott på linjen och att det skall fixa sig till på onsdag och jag får väl hopas på det då. Just nu är jag uppkopplad med Comviq kontantsticka men jag kommer att begära kompensation för detta men det blir väl till att sitta i telefonkö en gång till då för detta. Har alltid vidhållit att Telia är bra även om de är dyra men nu vete tusan, betalar dyrt för något som inte fungerar och det är inte så länge sedan min kabel till huset blev utbytt och nu är det så här IGEN! ranting.gif
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 07-05-2011, 00:11
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Jag blir vansinnig på det här, det fungerar fortfarande INTE. En tekniker från Telia var här och tillbringade en hel eftermiddag hos mig utan resultat, han kopplade om och gjorde allt jag redan gjort utan framgång. Till slut beställde han hit ett nytt modem som kom fram idag men det gjorde ingen skillnad, problemen kvarstår och jag överväger att byta teleoperatör. Har altid hävdat att Telia varit bra men nu har jag definitivt ändrat åsikt, de har "prackat" på mig teknik som inte fungerar men hävdar ändå att det är min grejor det är fel på trots att det bevisligen inte är så. Internet och bredbands-TV fungerar utmärkt om jag kopplar in den gamla utrustningen men då blir jag utan telefon fast enligt Telia skall det inte vara så. Undrar om de vet vad de pratar om egentligen och jeg funderar som sagt allvarligt på att byta bolag.
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 11-05-2011, 20:10
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Nu är jag så trött på Telia att jag beslutat mig för att byta bolag men vad skall jag ha istället för bredband via telefonjacket, bredbands-TV, telefon etc. ?
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 11-05-2011, 20:56
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Många som ringer just nu... kan inte ta emot ditt samtal... Snacka om service... thumbdown.gif
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-05-2011, 07:48
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Lugn, allt skall bli bättre. Igår blev Telia nytt, ny logga och ny färg. Alla problem är lösta. Personligen hoppas jag på ett bra avgångserbjudande så jag kan lämna skutan.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 24-05-2011, 10:25
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Igår var en annan tekniker här och se, nu fungerar det men inte med den utrustning som jag först fick. Blev två burkar tiil för att få bredbandstelefonin och tvilligboxen till TV:n att fungera. Enligt teknikern har jag för dålig bandbredd på min telelina hem för att thomsonmodemet jag först fick skulle fungera, nu kör jag med mitt gamla ZyXEL plus några extraburkar och det fungerar alldeles utmärkt men det lär ta mig ett par dagar att reda ut det ormbo som uppstått efter alla försök att få igång alltsammans. Blir till att fundera lite hur jag skall få plats med de fem "boxar" som krävs för att telefon, TV och internet skall fungera men jag kommer säkert på nå´t listigt sätt.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 18-04-2024, 05:39
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon