Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Pepparrot, Såg ett tips
          Eva St
          Inlägg 15-02-2003, 17:12
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 2 514
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 58



          Såg ett tips att man kan sätta pepparrot i en sådan där Potatistunna från Willab. Eftersom jag inte fått så jättebra skörd av potatis i den kanske det kan vara något att sätta pepparrot istället eller vad tror ni.
          Eva St


          --------------------
          Skjut inte upp till i morgon vad du kan ha nöje av idag.

          Mitt album
           
          Citera
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 15-02-2003, 20:39
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 20



          Todeloo,

          Om man sköter vattningen borde man kunna odla superbra svartrötter i tunnan .-)

          Hälsar ingrid
           
          Citera
          Eva St
          Inlägg 16-02-2003, 10:38
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 2 514
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 58



          HALLÅ HALLÅ

          Hur odlar jag svartrötter och hur använder man dem.
          Har aldrig haft den äran att bekanta mig med svartrötter skulle vara intressant att höra lite om dem.
          Eva St


          --------------------
          Skjut inte upp till i morgon vad du kan ha nöje av idag.

          Mitt album
           
          Citera
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 16-02-2003, 12:12
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 20



          Tja jag är nog inte rätt person att fråga EGENTLIGEN då jag itne lyckas så bra varken med svartrötter eller haverrotsrötter - men det är ett förslag på vad man kan odla - eller varför itne daikon de långa asiatiskq vita rättikorna/rädisorna.

          Svartrot pch haverrot smakar som sparris ungefär och kräver en lång utvecklignsdtid - och djup lucker jord och jämn vattning.

          Hälsar ingrid
           
          Citera
          Eva St
          Inlägg 16-02-2003, 12:30
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 2 514
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 58



          Varför jag funderade på Pepparrot i Potatistunnan var att jag nu har satt den i utkanten av en kulle där det kommit upp blad så fint varje år men när jag ska ta de förgrymmade rötterna har de varit ihåliga. Om det beror på min odling
          eller på att jag haft gäster som kalasat på dem vet jag inte men det är ju inte precis vad man hoppas på om jag säger så. Tänkte då att detta kunde vara ett bättre alternativ. Är det någon som kan tala om varför mina rötter blivit ihåliga så vore jag mycket glad.
          Eva St


          --------------------
          Skjut inte upp till i morgon vad du kan ha nöje av idag.

          Mitt album
           
          Citera
          Maggan i Piteå
          Inlägg 16-02-2003, 13:19
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 17
          Medlem sedan:
          08-02-2003
          Medlem nr: 701



          ....sätta pepparrot i en sådan där Potatistunna från Willab....

          - vilken superbra idé... Jag har länge velat prova odla pepparrot men inte hittat nån bra plats för den (jag vet att den "brer ut sig"). Dessutom här uppe i zon 5-6 är det kanske bäst att tunnan får stå i växthuset till en början, så det hinner bli nån skörd.

          Tusen tack för tipset!

          Hjälp - hur använder man detta "Citat". Jag provaden men taggen skrivs ju ut, och jag vill ha den citerade texten i en ruta (som ni andra) - ser man på "Förhandsgranska" hur inlägget kommer att se ut - jag menar utan att taggen [Citat] syns???
           
          Citera
          Annki
          Inlägg 16-02-2003, 17:16
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 978
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 40



          Svartrötter är tacksamt att odla men ett helsike att få upp ur jorden. Jag odlade svartrötter för fyrafem år sedan och får fortfarande upp svartrotsblast där jag numera har blomsterland. Suck!

          Pepparrot skulle jag aldrig komma på tanken att odla. Den sprider sig som en galning och är gratis i många dikesrenar och allmänningar. Trots att jag INTE odlar den, har jag den på spridda ställen i halva kolonilotten. Och det är lögn i världen att få upp alla rötter. Så ska man nu promt odla den, är tunna säkert bra. Se bara till att du inte frisserar roten över komposten. Den älskar komposter!


          --------------------
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd
           
          Citera
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 16-02-2003, 18:07
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 20



          Ihåliga pepparötter?
          Oj då! Jag vet bara att man skall gräva och sätta om sin pepparrot regelbundet om man skall skörda. Sjäv ha jag en - men dne skördar jag itne av det är en VARIEGERAD en d v s den har vitspräckliga blad och är hemskt snygg. Den står dock tämligen rymningssäkert :-))

          Hmm - kanske jag skall ha någe annat i min potatistunna i år jag med. Hmm.....hmmm .... fast det blir inte svartrötter och itne haverrot - hmmm - jag skall nog komma på någe. I värsta fall en squash ;-))

          Funderar ingrid
           
          Citera
          Gunvor Nilsson
          Inlägg 16-02-2003, 19:22
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 1 439
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 19



          CITAT (Maggan i Piteå @ 16-02-2003, 13:19)
          Hjälp - hur använder man detta "Citat". Jag provaden men taggen skrivs ju ut, och jag vill ha den citerade texten i en ruta (som ni andra) - ser man på "Förhandsgranska" hur inlägget kommer att se ut - jag menar utan att taggen [Citat] syns???

          Du klickar bara på Citera i den ruta du läste och vill ha citatet ur! (Titta upp till höger i den här rutan du tittar i nu! = "Citera)
          Du skall inte klicka på Citat-taggen ovanför skrivrutan. Om du kollar i rutan under skrivrutan så har du citatet du förde över. Om du inte vill ha med hela texten så kan du ta bort det som inte skall vara med.


          --------------------
          user posted image
           
          Citera
          Maggan i Piteå
          Inlägg 17-02-2003, 09:24
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 17
          Medlem sedan:
          08-02-2003
          Medlem nr: 701



          CITAT (Gunvor Nilsson @ 16-02-2003, 19:22)
          Du klickar bara på Citera i den ruta du läste och vill ha citatet ur! (Titta upp till höger i den här rutan du tittar i nu! = "Citera)


          Tusen tack Gunnel - som du ser så lyckades jag med hjälp av din beskrivning!
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 26-04-2024, 01:30
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon