Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > En växt som kan göra mitt rum renare/syrligare/trevligare!, Växt i dator rum.
          Datorblomma
          Inlägg 29-12-2018, 11:52
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem sedan:
          29-12-2018
          Medlem nr: 88 468



          Hej!
          Jag trodde aldrig att jag skulle registrera mig på en blomsida laugh.gif

          I vilket fall så är jag här då jag har tänkt att en växt kan göra luften renare och samt så är det bra med lite extra syre i rummet (?)

          I vilket fall så så önskar jag mig en växt som jag kan ta hand om och då skulle det passa bra om den klarar av mörkare rum / torr luft. Som sagt så tänkte jag ha den i mitt rum där jag har en TV + Dator och det blir lätt dammigt och mörkt här inne, så en enkelskött växt som klarar av det hårda klimatet här skulle vara toppen så länge det går an.
          Och en växt som inte drar till sig ohyra/löss o sådant skulle ju också vara bra.

          Om det finns någon mirakelväxt så skulle det vara perfekt!

          Någon ni kan tipsa/råda om? Och vad ska man tänka på men den växten? (att ha öppna fönster under vintern avstår jag helst ifrån så, om det också passar så skulle det vara super!)

          Tack på förhand!
           
          Citera
          johnny_j
          Inlägg 29-12-2018, 15:30
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 551
          Medlem sedan:
          27-05-2015
          Medlem nr: 82 006



          En luftrenare och en plastblomma kanske? biggrin.gif


          --------------------
          Mvh
          Johnny
           
          Citera
          Datorblomma
          Inlägg 29-12-2018, 15:54
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem sedan:
          29-12-2018
          Medlem nr: 88 468



          CITAT (johnny_j @ 29-12-2018, 15:30) *
          En luftrenare och en plastblomma kanske? biggrin.gif


          Haha, ja.. kanske vore bäst men en luftrenare omvandlar ju inte koldioxid till syre tongue.gif
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 29-12-2018, 20:36
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          Men du! Det är ju en Tulipanaros du skall skaffa dig!

          Allvarligt talat, den mängd syre som en blomma producerar kan du inte mäta. Din luft innehåller 79% kväve, 16% syre och en hel del andra gaser, bl.a. ädelgaser.
          Om du skall ha högre innehåll av syre, så kommer det inte att påverka dig positivt - det är inte din kropp anpassad för. Lider du av syrebrist, så skaffa en syretub, men var ytterst försiktig med utsläppen. På lasarettet får man doser om 1-2 liter per minut, om man är lungsjuk...vid akuta fall mer.
          En grön växt som inte behöver så mycket ljus är Garderobsblomma. Försök med den

          Redigerat av Bengalow: 29-12-2018, 20:46
           
          Citera
          Datorblomma
          Inlägg 30-12-2018, 08:00
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem sedan:
          29-12-2018
          Medlem nr: 88 468



          CITAT (Bengalow @ 29-12-2018, 20:36) *
          Men du! Det är ju en Tulipanaros du skall skaffa dig!

          Allvarligt talat, den mängd syre som en blomma producerar kan du inte mäta. Din luft innehåller 79% kväve, 16% syre och en hel del andra gaser, bl.a. ädelgaser.
          Om du skall ha högre innehåll av syre, så kommer det inte att påverka dig positivt - det är inte din kropp anpassad för. Lider du av syrebrist, så skaffa en syretub, men var ytterst försiktig med utsläppen. På lasarettet får man doser om 1-2 liter per minut, om man är lungsjuk...vid akuta fall mer.
          En grön växt som inte behöver så mycket ljus är Garderobsblomma. Försök med den


          Hej! tack för utförligt svar!
          Ska titta på garderobsblomma! En fråga dock, är det dåligt ifall man byter plats på blomman ofta? Tex om man har den i ett mörkare rum med datorer och sedan när man lämnar rummet så låter man den stå vid ett fönster eller i ett vardagsrumm med öppna fönster så solljus kan titta in.

          Redigerat av Datorblomma: 30-12-2018, 08:00
           
          Citera
          johnny_j
          Inlägg 01-01-2019, 17:07
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 551
          Medlem sedan:
          27-05-2015
          Medlem nr: 82 006



          CITAT (Datorblomma @ 30-12-2018, 08:00) *
          är det dåligt ifall man byter plats på blomman ofta? Tex om man har den i ett mörkare rum med datorer och sedan när man lämnar rummet så låter man den stå vid ett fönster eller i ett vardagsrumm med öppna fönster så solljus kan titta in.

          Låter som ett allvarligt problem eller troligen som ett skämt skulle jag tro.


          --------------------
          Mvh
          Johnny
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 21:28
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon