Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > "Dum" fråga om tagetes....
          tiagirl
          Inlägg 02-03-2007, 11:55
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 168
          Medlem sedan:
          25-04-2006
          Medlem nr: 7 508



          Står på påsen osv att man ska så i april men kan man inte så dom NU, eller tidigare för att ha plantor själv "i tid"?? Eller hur har plantskolorna sått dom så man förköper sig dyrt till alla krukor för ens egna inte kommit upp eller bara e fåniga små kvistar?


          --------------------
           
          Citera
          mulle
          Inlägg 02-03-2007, 12:12
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 629
          Medlem sedan:
          13-07-2004
          Medlem nr: 4 069



          Det går hur bra som helst att så nu också. Jag skulle ha ett tagetesfält en sommar och då sådde jag tidigt för tidig blom.
          Mulle
           
          Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 02-03-2007, 12:22
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem sedan:
          22-04-2004
          Medlem nr: 3 363



          Tagetes växer otroligt snabbt, ett år sådde jag 14/2 och hade nästan som små "träd" i slutet på April eftersom jag var tvungen att knipsa bort knopparna 3-4ggr. (man brukar knipsa bort de första knopparna för att få buskigare plantor) Men har du tillgång till extra belysning så kan du så nu. Men har du ingen belysning så är risken att du får lång o gängliga plantor pga av att ljuset ute ännu inte räcker till. Men om 14 dagar borde det inte vara några större problem med det heller


          --------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album


           
          Citera
          tiagirl
          Inlägg 02-03-2007, 12:37
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 168
          Medlem sedan:
          25-04-2006
          Medlem nr: 7 508



          CITAT (Lady Hamilton @ 02-03-2007, 12:22) *
          Tagetes växer otroligt snabbt, ett år sådde jag 14/2 och hade nästan som små "träd" i slutet på April eftersom jag var tvungen att knipsa bort knopparna 3-4ggr. (man brukar knipsa bort de första knopparna för att få buskigare plantor) Men har du tillgång till extra belysning så kan du så nu. Men har du ingen belysning så är risken att du får lång o gängliga plantor pga av att ljuset ute ännu inte räcker till. Men om 14 dagar borde det inte vara några större problem med det heller


          Jaså, ta bort knopparna? Det måste jag försöka komma ihåg.

          Jodå, jag har belysning! Har ockuperat endel i stora källarrummet där jag odlar för fullt. Det är så fint så! Och funktionellt så klart! smile.gif

          Då ska här odlas tagetes snarast. Och så sen förhoppningsvis kunna hålla fingrarna i styr längre fram till våren så jag inte förköper mig på plantor!!!


          --------------------
           
          Citera
          Jonas70
          Inlägg 02-03-2007, 13:37
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 928
          Medlem sedan:
          12-09-2006
          Medlem nr: 8 580



          Har du extraljus går det säkert bra att så rätt snart. Det är väl mest att du måste ju ha plats för alla plantor oxå. tongue.gif


          --------------------
          Jonas

          Alldeles ny ägare av ett växthus på 10 m2
          Zon 1
          Min trädgårdsblogg
           
          Citera
          tiagirl
          Inlägg 02-03-2007, 14:53
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 168
          Medlem sedan:
          25-04-2006
          Medlem nr: 7 508



          CITAT (Jonas70 @ 02-03-2007, 13:37) *
          Har du extraljus går det säkert bra att så rätt snart. Det är väl mest att du måste ju ha plats för alla plantor oxå. tongue.gif


          Hrm.... yes.gif Jag har plats! NU!!! Så det går det ingen nöd på. Bara det...att...mars och april-lådorna med fröer är knökafulla och det är egentligen redan kört med plats! g.gif Endel åker ju ut i garaget nu när det kommit upp en bit men det är ju lite fullt där, får inte plats med hyllor!!!


          --------------------
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 23-04-2024, 10:25
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon