Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat
Laddar varukorgen
0 kr(0 st)
  • Totalt: 0 kr
Till kassan

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
> Hur mycket får ni plats med i pallkragarna?
Erika zon 4
Inlägg 07-04-2003, 07:13
Länk hit: #1

Medlem
Antal inlägg: 202
Medlem nr: 199

Sitter här med block och penna och funderar på vad jag ska sätta i mina pallkragar. Kom ju på att här finns det flera som är vana odlare i pallkragar så jag tänkte höra hur mycket det får plats i en pallkrage?
Jag har en förmåga att tro att det ska gå o odla mycket mer än vad det gör på liten yta. Så vad hade ni i era pallkragar och hur mycket av varje? Hur mycket plats kräver tex. en vaxböna och en sqaush?

Citera
Hannele
Inlägg 07-04-2003, 08:28
Länk hit: #2

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

Låna Odla i Kvadrat av Mel Bartholomew på biblioteket.

--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
KURT
Inlägg 07-04-2003, 08:32
Länk hit: #3

Medlem
Antal inlägg: 10 440
Medlem nr: 34

CITAT (Erika zon 4 @ 07-04-2003, 08:13)
Sitter här med block och penna och funderar på vad jag ska sätta i mina pallkragar. Kom ju på att här finns det flera som är vana odlare i pallkragar så jag tänkte höra hur mycket det får plats i en pallkrage?
Jag har en förmåga att tro att det ska gå o odla mycket mer än vad det gör på liten yta. Så vad hade ni i era pallkragar och hur mycket av varje? Hur mycket plats kräver tex. en vaxböna och en sqaush?

Det står ju också ofta på påsarna hur tätt det skall placeras. Fördelen med pallkrage är ju att man kan göra upphöjd bädd och man kan ha extra mullrik jord, det kan ju vara bra för krävande växter. Men skall man odla sqaush så får man nog max plats med 2 st plantor i en pallkrage.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-11-2019, 12:41

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon