Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vilket träd är detta?
          ludenben
          Inlägg 09-08-2018, 20:59
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem sedan:
          31-07-2018
          Medlem nr: 87 966



          Hej
          Jag behöver hjälp med att identifiera vilken typ av träd jag har utanför huset. Det är ett prydnadsträd och fanns när vi flyttade in i huset. Jag har hittills inte behövt fundera så mycket på vilken sort det är, men nu har det växt sig så stort att jag skulle behöva klippa det lite. Då vill jag gärna kunna ta reda på när bästa tiden för klippning är och om det är ok att klippa med vanlig häcksax. Bifogar ett par bilder. Någon som känner igen det?
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  20180809_130048_small.jpg ( 509.54k ) Antal nedladdningar: 4
          Bifogad fil  20180806_101534_HDR_small.jpg ( 469.83k ) Antal nedladdningar: 1
           
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 09-08-2018, 21:17
          Länk hit: #2


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Det är en naverlönn, förmodligen någon klotformad specialsort. Men oavsett, bästa tiden att beskära är egentligen juli, den kommer ju att försöka skapa nya löv för att kompensera för de som försvann och om man väntar för länge hinner inte nytillväxten avhärda innan vintern. Men du kan säkert beskära nu, åtminstone om du inte tar så mycket. Och vanlig häcksax går säkert bra.
           
          Citera
          ludenben
          Inlägg 09-08-2018, 22:00
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem sedan:
          31-07-2018
          Medlem nr: 87 966



          Tack för tips! Då sätter jag fart och börjar klippa med en gång. Jag är ganska nöjd med storleken som den är nu, så jag tänkte inte ta så mycket.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 07:19
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon