Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Agenda 2030
          silos
          Inlägg 01-11-2018, 16:21
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          https://youtu.be/efZtUOsV6No

          Kan detta vara verkligen sant?
          I såna fall är det mycket skrämmande!
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-11-2018, 16:56
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Här får du en mer officiell agenda: https://www.regeringen.se/regeringens-polit...ch-agenda-2030/


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          silos
          Inlägg 01-11-2018, 17:04
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          CITAT (Gossen Ruda @ 01-11-2018, 16:56) *


          Lita inte på den ett ögonblick!!!
          Det kommer att bli kaos och detta vill ju globalisterna för att skapa en ny värld med endast en religion och inga gränser mellan nationer!
          Vi kommer att bli totalt toppstyrda!

          Allt detta vill Stefan Löven och de andra partitopparna ned men inte SD!

          Det blir en Antkrist samhälle och allt om det står i Bibeln men folket vill inte veta!
          Men alla kommer att veta och då är det för sent!
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-11-2018, 17:52
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Vad jag hoppas på är att alla religioner försvinner så människan kan tänka klart utan förutfattade meningar. Alla religioner är bluff och båg, skapade av människor för människor.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          silos
          Inlägg 01-11-2018, 18:01
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          CITAT (Gossen Ruda @ 01-11-2018, 17:52) *
          Vad jag hoppas på är att alla religioner försvinner så människan kan tänka klart utan förutfattade meningar. Alla religioner är bluff och båg, skapade av människor för människor.


          Och du tror att människor skulle blir bättre då?!?

          Jag vill inte diskutera tro med dig eftersom vi inte har samma Gud!
          Jag respektera dig och din åsikt!
           
          Citera
          silos
          Inlägg 01-11-2018, 18:08
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          https://youtu.be/xTsK6eL4dKE
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-11-2018, 18:55
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          CITAT (silos @ 01-11-2018, 18:01) *
          Och du tror att människor skulle blir bättre då?!?

          Jag vill inte diskutera tro med dig eftersom vi inte har samma Gud!
          Jag respektera dig och din åsikt!

          Förhoppningsvis skulle det kunna bli bättre när starkt troende inte har några gamla mossiga skrifter att hänvisa till. Jag tänker inte tvinga dig att bli sekulär men det vora bra om alla barn fick växa upp utan att bli intvingade i en tro. Många missdåd har skett under religionernas täckmantel.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          silos
          Inlägg 01-11-2018, 19:01
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          CITAT (Gossen Ruda @ 01-11-2018, 18:55) *
          Förhoppningsvis skulle det kunna bli bättre när starkt troende inte har några gamla mossiga skrifter att hänvisa till. Jag tänker inte tvinga dig att bli sekulär men det vora bra om alla barn fick växa upp utan att bli intvingade i en tro. Många missdåd har skett under religionernas täckmantel.


          Jag förstår dig!
          Sekulär blir jag inte!!!

          Jag har inte tvingat mina barn på att tro på Gud!

          Det är verkligen vidrigt att hemskheter göra i religioners täckmantel!
           
          Citera
          Mjärden
          Inlägg 02-11-2018, 00:51
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          CITAT (Gossen Ruda @ 01-11-2018, 16:56) *

          Idén är bra, att Sverige ensidigt skall ställa om sig och tro att andra länder skall följa efter är en naiv tanke, som Miljöpartiet har hyllat. Att verka för en bättre världsordning bör ske inom FN,s ram, men att det skulle leda till en enda världsstat tror jag är en utopisk tanke. Vi kan räkna upp land på land, som inte ens med vapenhot släpper allra minsta makt ifrån sig, vi ser statschefer som utplånar stora delar av sitt folk för att behålla makten. Och inte hjälper det att försöka utplåna alla religion heller (det gick inte i Sovjetunionen), då det är en viktig ventil för många människor att klara av livet.
          På något sätt borde FN kunna gripa in om ett enskilt land som Brasilien börjar avverka regnskogen, då det är en åtgärd som berör hela jorden eller USA handelskrig med Kina, som hotar att försämra luften katastrofalt. Vidare att inrätta ett beskogningsprogram för att motverka den globala uppvärmningen samt att se till att kvinnor får utbildning i de fattiga länderna är åtgärder som gör skillnad. Sen tycker jag att Sverige skall sluta med att uppmana folket att göra en massa uppoffringar som noll och ringa betydelse utan mer är till för att döva samvetet.

          Vad gäller kopplingen till Bibeln är det inte helt klart vad som avses med "jorden". Jag tror att jorden för dem var begränsat till området runt Israel och knappast hela jordklotet (man trodde väl att jorden var platt) Tidigare var Hitler Antikrist, men han misslyckades med att erövra världen, Islam har nått en bit på väg, men sålänge Kina står emot lär det inte lyckas. Nej, jag tror inte risken för ett totalitärt jordklot är mycket liten, det finns för många länder och folk, som inte låter sig underkuvas.
           
          Citera
          silos
          Inlägg 02-11-2018, 02:23
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          https://youtu.be/qZjYQ_EWOAc
          Här talar de mycket om Sverige!
           
          Citera
          Mjärden
          Inlägg 02-11-2018, 19:30
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          Skall kanske tillägga att på 1960-talet talades det mycket om "den gula faran" dvs att Kina och kommunismen skulle ta över världen. Det blev heller inget med det. Jag måste säga att jag är imponerad av att Kina kan klara att ge så många människor en dräglig standard.

          Jag skulle kunna tänka mig att en tanke med Agenda 2030 är att man skall försöka utjämna levnadsstandarden på jorden, så att alla till slut får en låg "basstandard". Det är väl här som folkomflyttningarna kommer in och så att människor från fattiga områden flyttas till rikare områden och de rikare områdenas standard blir lägre pga att fler människor skall försörjas. Sen kommer det i alla system finnas personer, som skaffar sig förmåner utöver den allmänna standarden, det har vi sett i historien många gånger och skulle säkerligen ske även i en världsstat.
          Ett sätt att skapa kaos är om någon smart person kommer på hur man skall krascha internet, att hela systemet åt upp sig själv inifrån, det skulle verkligen skapa KAOS.
           
          Citera
          tomas99
          Inlägg 07-11-2018, 09:59
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem sedan:
          27-05-2004
          Medlem nr: 3 728



          CITAT (Mjärden @ 02-11-2018, 19:30) *
          Skall kanske tillägga att på 1960-talet talades det mycket om "den gula faran" dvs att Kina och kommunismen skulle ta över världen. Det blev heller inget med det. Jag måste säga att jag är imponerad av att Kina kan klara att ge så många människor en dräglig standard.

          Jag skulle kunna tänka mig att en tanke med Agenda 2030 är att man skall försöka utjämna levnadsstandarden på jorden, så att alla till slut får en låg "basstandard". Det är väl här som folkomflyttningarna kommer in och så att människor från fattiga områden flyttas till rikare områden och de rikare områdenas standard blir lägre pga att fler människor skall försörjas. Sen kommer det i alla system finnas personer, som skaffar sig förmåner utöver den allmänna standarden, det har vi sett i historien många gånger och skulle säkerligen ske även i en världsstat.
          Ett sätt att skapa kaos är om någon smart person kommer på hur man skall krascha internet, att hela systemet åt upp sig själv inifrån, det skulle verkligen skapa KAOS.



          Det är rasism att prata om gula faran.


          --------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 07-11-2018, 23:02
          Länk hit: #13


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Är inte kineserna på god väg att ta över Världen då? Halva Afrika är snart kinesiskt och hälften av allt vi importerar kommer väl därifrån
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 08-11-2018, 12:05
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          Imperier kommer, imperier går...grekerna, romarna, mongolerna, engelsmännen, amerikanerna för att nämna några. Det är som arr blåsa upp ballonger - till slut spricker dom på grund av "megalomani". Att Kina blir en större maktfaktor än USA är ganska givet. Trump försöker med tvång att få länder att rätta in sig i ledet, medan kineserna kommer med bistånd och "hjälp". Vad väljer en korrupt statschef i Afrika, tror ni?

          Redigerat av Bengalow: 08-11-2018, 12:11
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 08-11-2018, 13:14
          Länk hit: #15


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Redan Napoleon pratade om kinesernas annalkande storhetstid
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 08-11-2018, 14:54
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          Och innan dess så lär venetianarna ha hört om Kina, genom Marco Polo. Mycket av sådana "sanningar" är nutida efterkonstruktioner och icke trovärdiga. Marcos' berättelser till en medfånge har ju betvivlats länge, men vissa händelser kan ju påvisas och som verkligen skett. Tja, lika säkert som att kinesernas sanning inte överensstämmer med Trumps - som exempel... Vad är då sanning? Något som alla kan enas om? I så fall är det en förljugen värld vi lever i, med alla oenigheter!

          Redigerat av Bengalow: 08-11-2018, 14:55
           
          Citera
          Mjärden
          Inlägg 08-11-2018, 21:09
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          CITAT (tomas99 @ 07-11-2018, 09:59) *
          Det är rasism att prata om gula faran.

          I så fall får du kritisera min historielärare från realskolan 1962-65, som myntade uttrycket "gula faran".
           
          Citera
          Mjärden
          Inlägg 08-11-2018, 21:14
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          CITAT (Bengalow @ 08-11-2018, 12:05) *
          Imperier kommer, imperier går...grekerna, romarna, mongolerna, engelsmännen, amerikanerna för att nämna några. Det är som arr blåsa upp ballonger - till slut spricker dom på grund av "megalomani". Att Kina blir en större maktfaktor än USA är ganska givet. Trump försöker med tvång att få länder att rätta in sig i ledet, medan kineserna kommer med bistånd och "hjälp". Vad väljer en korrupt statschef i Afrika, tror ni?

          Jag känner ingen oro över att kineserna etablerar sig i Afrika, tvärtom kan det stoppa islamiseringen av Afrika, som är en stor bromskloss för utveckling. Hellre kommunism än islamism.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 19-04-2024, 16:58
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon