Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Sälg, naturlig, var köpes?
          Gossen Ruda
          Inlägg 02-06-2012, 21:26
          Länk hit: #21


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Sälg är ännu mer kortlivad än exempelvis björk.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Azur
          Inlägg 03-06-2012, 10:34
          Länk hit: #22


          Gäster






          CITAT (Huggorm @ 02-06-2012, 21:41) *
          Den ser inte direkt hamlad ut, jag tror det är en naturlig form. Hur som helst vore det dumt att ge sig på den nu, det tror jag inte den hade överlevt

          Håller med. Gamla f.d. hamlade träd brukar se ut mer så här.

           
          Citera
          Trädgårdskarin
          Inlägg 17-05-2021, 11:56
          Länk hit: #23


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          17-05-2021
          Medlem nr: 94 443



          Hej!

          Detta är en gammal tråd men jag har ramlat in på den så många gånger under mitt sökande efter ett ställe som säljer Sälg (Salix Caprea) så jag känner att jag måste dela med mig nu när till slut har ett svar på frågan! Kanske är det fler som söker efter samma sak!

          Det finns nämligen ett ställe som säljer Sälg! Och det är Cramers Blommor, se länk nedan.

          https://shop.cramersblommor.com/vaxter/trad...-65-100-barrot/

          Det säljs alltså i 10-pack på barrot och är spön, så det tar ju några år innan de vuxit till sig. Men jag är så glad över att ha hittat ETT enda ställe som säljer Sälg. Känns som att det borde finnas en större marknad i detta nu när Sälgens stora värde för den biologiska mångfalden och våra pollinatörer uppmärksammats så mycket på senaste tiden.

          Hoppas att några fler blir inspirerade till att planera en sälg (eller 10) i sin trädgård!


           
          Citera
          WayuU
          Inlägg 20-05-2021, 13:58
          Länk hit: #24


          Medlem
          Antal inlägg: 20
          Medlem sedan:
          09-04-2007
          Medlem nr: 9 694



          Häftigt...
          Jag har inte varit inne på denna site på flera år, av tråkiga anledningar.
          Nu skulle jag in här och ställa fråga och såg att min gamla tråd sen nästan 10 år tillbaka ligger högt upp och enormt många som har läst tråden, vilket glädjer mig, vilket betyder att värdet av sälgen sprider sig smile.gif

          Tänka sig att just nu som jag kommer tillbaka till siten så har du Karin faktiskt äntligen hittat någon som säljer Sälg biggrin.gif
          Nu ska jag handlar av dem. Kul.

          Tack så mycket för att du informerade här i tråden.



          CITAT (Trädgårdskarin @ 17-05-2021, 12:56) *
          Hej!

          Detta är en gammal tråd men jag har ramlat in på den så många gånger under mitt sökande efter ett ställe som säljer Sälg (Salix Caprea) så jag känner att jag måste dela med mig nu när till slut har ett svar på frågan! Kanske är det fler som söker efter samma sak!

          Det finns nämligen ett ställe som säljer Sälg! Och det är Cramers Blommor, se länk nedan.

          https://shop.cramersblommor.com/vaxter/trad...-65-100-barrot/

          Det säljs alltså i 10-pack på barrot och är spön, så det tar ju några år innan de vuxit till sig. Men jag är så glad över att ha hittat ETT enda ställe som säljer Sälg. Känns som att det borde finnas en större marknad i detta nu när Sälgens stora värde för den biologiska mångfalden och våra pollinatörer uppmärksammats så mycket på senaste tiden.

          Hoppas att några fler blir inspirerade till att planera en sälg (eller 10) i sin trädgård!

           
          Citera

          2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 26-04-2024, 16:39
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon