Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Sparrisodling
          svartnos
          Inlägg 10-04-2013, 15:10
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem sedan:
          10-11-2010
          Medlem nr: 35 276



          Tjena.

          Jag har en vision om en egen sparrisodling och har planterat sparrisfrö.
          Idag är plantorna ca 20 cm höga.
          Hur höga kan dom bli innan man ska plantera ut dom? Ska man plantera om dom i större krukor redan nu? Plantorna bor just nu i pluggboxar.

          Jag tänkte att när jorden reder sig och jag vant sparrisen vid värme så ska dom ner i pallkragar, så att dom kan växa till sig ordentligt. Nästa år ska dom ner i sparrisbassängen. Är det fel att göra så? När jag planterar dom nästa år, kommer jag då få vänta ytterligare i 3 år eller är det 3 år som gäller från man planterade fröerna.
          Jag vet att honplantorna ska tas bort och det kommer jag att se när dom växer upp i kragen, därför vill jag ej plantera dom i bassängen redan nu för då blir det kanske glapp i bassängen när man sliter upp honplantorna.
          Har 80 st plantor så jag hoppas på många bra hanplantor.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 26-04-2024, 23:06
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon