Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

          2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ginseng
          pejori
          Inlägg 18-10-2013, 20:47
          Länk hit: #21


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          CITAT (Chili Linkan @ 18-10-2013, 18:22) *
          Ginseng är inte att jämnföra med nervgifter! Mycket konstig liknelse må jag tycka... Ginseng är inte att jämnföra med droger över huvud taget, märks att du inte har koll på vad du snackar om.

          Och sporadisk då och då gör föga nytta, men kortare perioder och under dessa regelbundet, om du läser på hur Ginseng (som är en adaptogen) funkar så förstår du varför.

          Snarare att du inte har koll på, vad du skriver.

          Liknelsen var att du skrev " Du bör dock inte använda det i för långa perioder i sträck." Alltså då och då.
          Sedan var det. " extract i alkohollösning" Säkert jättenyttigt och alkohol är en drog, oavsett om det är i ampullform eller flaskform.


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          Chili Linkan
          Inlägg 19-10-2013, 17:29
          Länk hit: #22


          Medlem
          Antal inlägg: 335
          Medlem sedan:
          20-01-2012
          Medlem nr: 75 393



          Det finns alternativ utan alkoholextract, dock så är dem sällan lika potenta då alkoholen bevarar ginsengens kvalite utmärkt. Den lilla mängd alkohol man får i sig är ingenting mot nyttan som ginsengen ger.

          Detta anser jag vara stor skillnad mot att dricka sig berusad eller ens en folköl.
           
          Citera
          GuldFantomen
          Inlägg 07-10-2023, 11:25
          Länk hit: #23


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          07-10-2023
          Medlem nr: 98 310



          CITAT (*Stintan* @ 11-07-2013, 22:27) *
          Är det inte en massa socker i såna drycker?

          11g /100ml i Red bull läste jag nu.


          Monster är sockerfri (dom gör ett ganska stort nummer av det, tillsammans med Reign (deras systerbolag) likadant om man har turen att komma över Bang ((en amerikansk direktimoprt ofta har jag fått för mig)

          Men tillbaka till ämnet - de flesta energidrickorna idag är sockerfria med typ enda undantaget redbull original.
          Våga inte fråga mig om allehanda andra sötningsmedel och smakämnen dom stoppar i dom å andra sidan.

          Fast samtidigt övriga livsmedel är också preparerade på allehanda olika sätt;
          frusna ärtor rullade i socker för att inte klumpa ihop sig, likadant med styckfrysta pannkakor, (för oss lata) mjölken (ofta även nötmjölkerna) är berikade med dvitaminet från fårull (insåg med förvåning under åren jag levde som vegan)

          Men ämnet var det ja - dessa drycker ovan nämnda är också starkare än klassisk RB och PK, istället för att röra sig i sfären av ca 2 kaffekoppar per burk landar de andra på 200mg per burk.

          Men ginseng då, det är en adaptogen som balanserar nivåerna av signalsubstanser i kroppen,
          Alltså är din kropp i balans verkar den inte nämnvärt på annat än rening och stöttning av inre organ,
          Lider du däremot av ex.vis dopamin brist eller lägre än brukliga seratoninnivåer blir effekten mer märkbar.
          Men jag skulle rekomendera att dra öronen åt dig när man köper färdiga extrakt och tinkturer, kom ihåg - marknaden är inte kontrollerad.

          Jag köper mald råvara, nu senast Rysk Rot (falsk ginseng) men med samma funktioner, och som gammal missbrukare kan jag säga att 1 torrgram gav ordentlig sjuss jämfört med syntetiska jag var van med sedan tidigare i livet.
          Problem? Aa uppenbara - 1g är en enorm volym och att det smakar dra åt helsike så dåligt. Länge.

          Men jag vågar mig inte heller på egen tinktur av den, har tre som står redan - nässelrötter, valerina och Echinacea.
          Passar också på att kapa här; nån som är hemma på detta med tinkturer här? Börjar bli lite orolig beträffande iaf 2 av dom 🤣
           
          Citera

          2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):


           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 20:18
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon