Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

          2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Funktion för att ta bort inlägg i Småprat ur Nya Inlägg, trädgårdsrelaterade inlägg drunknar i småpratet
          naturtomt-enisse...
          Inlägg 17-09-2012, 08:33
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 37
          Medlem sedan:
          08-09-2012
          Medlem nr: 77 019



          Jag skulle gärna vilja ha en inställning så att inlägg i Småprat inte visades i Nya inlägg-listan.

          Nånstans mellan hälften och två tredjedelar av alla inlägg postas i Småprat, och trädgårdsrelaterade inlägg drunknar i mängden småprat. Det är också svårt att bara ignorera inläggen eftersom de ofta har "eldfängda" titlar ("Sådan är kapitalisten", "Lars Vilks - konstnär eller...?", "Är hebreiska språket DNA av skapelsen" etc etc).

          Det får gärna vara default-inställnign att småprat visas i Nya Inlägg, men det vore himla trevligt att det gick att stänga av.
           
          Citera
          Anja Danmark
          Inlägg 17-09-2012, 11:10
          Länk hit: #2


          Gäster






          CITAT (naturtomt-enissen @ 17-09-2012, 09:33) *
          Jag skulle gärna vilja ha en inställning så att inlägg i Småprat inte visades i Nya inlägg-listan.

          Nånstans mellan hälften och två tredjedelar av alla inlägg postas i Småprat, och trädgårdsrelaterade inlägg drunknar i mängden småprat. Det är också svårt att bara ignorera inläggen eftersom de ofta har "eldfängda" titlar ("Sådan är kapitalisten", "Lars Vilks - konstnär eller...?", "Är hebreiska språket DNA av skapelsen" etc etc).

          Det får gärna vara default-inställnign att småprat visas i Nya Inlägg, men det vore himla trevligt att det gick att stänga av.


          Helt enig - jeg er på Odla.nu for at læse om have/trädgård - det ville være fint, hvis man kunne nøjes med det smile.gif

           
          Citera
          Anja Danmark
          Inlägg 18-11-2012, 08:44
          Länk hit: #3


          Gäster






          CITAT (Anja Danmark @ 17-09-2012, 11:10) *
          Helt enig - jeg er på Odla.nu for at læse om have/trädgård - det ville være fint, hvis man kunne nøjes med det smile.gif


          Da jeg åbnede Nye indlæg her til morgen, var det kun 1/4 af dem, der var have-/trädgårdsrelaterede - jeg efterlyser stadig en mulighed for selv at vælge, hvad man vil se i Nye indlæg...

          Når man går ind på Forumoversigten, er der jo allerede de overordnede kategorier, så mon ikke det med teknikken kunne løses, så man kunne vælge den kategori, som man ville se nye indlæg i? Jeg overvejer desværre meget at droppe Odla helt, fordi det ikke-haverelaterede fylder så meget nu.

          Mvh
          Anja

           
          Citera
          RitRat
          Inlägg 18-11-2012, 10:35
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 1 153
          Medlem sedan:
          22-04-2009
          Medlem nr: 22 570



          Jaaa, exakt!
          Detta har pratats om förut, det finns en äldre tråd om detta, och som jag förstår, så jobbar redaktionen på det. Eller åtminstone undersöker om det tekniskt är möjligt.

          För att motverka dominansen av Småprat, så borde vi starta MÅNGA fler trädgårdstrådar, så att de kommer upp i antal och börjar dominera istället.

          Jag har försökt de senaste dagarna att starta en tråd per dag, men vi måste bli många fler! Berätta, fråga, och inte bara läs! :-)


          --------------------
          /// Ritva, med en trädgård i zon 5 i Sverige samt en i subtropiska Västafrika.
          Och mitt kostval är vegg.
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 18-11-2012, 11:22
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          Att småprat dominerar på morgnarna beror helt och hållet på att ingen verkar vara intresserad av att dryfta trädgårdsfrågor på kvällar och nätter. Så om de som vill ha bättre balans mellan avdelningarna i "nya inlägg" funktionen skriver mycket i trädgårdsdelarna tidiga morgnar och sena kvällar så finns inte det problemet kvar.
          Jag är inte alldeles säker på att man ens kan tekniskt lösa problemet att själv kunna välja vad som syns där. Men vi får hoppas på det. smile.gif
           
          Citera
          fvd
          Inlägg 18-11-2012, 14:03
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 1 371
          Medlem sedan:
          21-08-2009
          Medlem nr: 25 623



          De som vill småprata får gärna göra det för mig men jag vill inte se det. Jag tycker att det är störande och otrevligt. Jag nöjer mig inte med att göra si och så mm för att slippa. Forumansvariga bör ta det här på allvar vi är många som tycker så här vilket prioriterar ni ? Det är ingen lösning att vi skall öppna trådar antingen det finns ett behov eller inte av dem för att fixa det här. Det är inget tekniskt problem att ordna det här det handlar om vilja. Om inget händer kommer många trädgårdsintresserade att tröttna på allvar. Jag vill inte ha fler debatter om det här utan ett svar från er som är ansvariga ja eller nej och sedan rättar jag mig efter det i demokratisk ordning och tar konsekvenserna.


          --------------------
          Zon 1
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 18-11-2012, 14:34
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 10 191
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          tummenupp.gif
          Blir det ett ja eller nej. Kan vi få ett svar.


          --------------------





           
          Citera
          Anma
          Inlägg 18-11-2012, 14:48
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          Ber om ursäkt om jag trampade i galen tunna med mitt inlägg.


          Idag får ni ingen svar i alla fall tyvärr då ingen av de ansvariga finns närvarade, det är söndag.


           
          Citera
          fvd
          Inlägg 18-11-2012, 14:54
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 1 371
          Medlem sedan:
          21-08-2009
          Medlem nr: 25 623



          Det var inget fel på ditt inlägg Anma du bara förklarade du gör ett bra jobb. Vi väntar på svar från forumledningen.


          --------------------
          Zon 1
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 18-11-2012, 14:57
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (fvd @ 18-11-2012, 14:54) *
          Det var inget fel på ditt inlägg Anma du bara förklarade du gör ett bra jobb. Vi väntar på svar från forumledningen.

          Oki! smile.gif

          Jag har mailat Staffan nu angående det här.
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 18-11-2012, 17:35
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          De som klagar på att "småprat" tar för stor plats har ju alla möjligheten att dra sig ur detta forum. Det är bara klagandet för klagandes skull som kommer fram. Om man inte vill läsa "småprat" så är det väl bara att ge tusan i det. Det hela verkar på mig som bönders klagan på vädret.
          Vill ni ha större aktivitet på andra delar av forumet, så sätt igång och skriv själv - Anja i Danmark har visst skrivit 3 insändare i år, och klagar sedan på inaktivitet...
          Det finns mer än 26000 medlemmar. Hur många är aktiva? Det ger goda siffror för att debitera en annonsör. Skulle man slopa "småprat" - den aktiva delen av Odla, så hade 90% av annonsintäkterna försvunnit, och därmed Odla.nu. Detta drivs inte med idealitet. Det kostar pengar...
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 18-11-2012, 17:49
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 10 191
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Nu är det ingen diskussion som är på tapeten utan väntan på ett svar från forumledningen.


          --------------------





           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 18-11-2012, 18:06
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          Ta bort Småprat och Odla kommer att förlora många som är både i Småprat och Trädgårdstrådarna.

          Om ni som bara vill ha Trädgård inte trivs så är det bara att hoppa över Småprat.


          De som är mycket i Småprat får ju hoppa över de trädgårdstrådar de inte vill läsa .


          Förstår inte problemet.


          Om ni nu inte vill ha bort Småprat helt och hållet ?!

          Vi får väl se vad de ansvariga säger , då vet vi vilka som vill ha bort Småprat.


          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          Anja Danmark
          Inlägg 18-11-2012, 19:01
          Länk hit: #14


          Gäster






          CITAT (Bengalow @ 18-11-2012, 17:35) *
          De som klagar på att "småprat" tar för stor plats har ju alla möjligheten att dra sig ur detta forum. Det är bara klagandet för klagandes skull som kommer fram. Om man inte vill läsa "småprat" så är det väl bara att ge tusan i det. Det hela verkar på mig som bönders klagan på vädret.
          Vill ni ha större aktivitet på andra delar av forumet, så sätt igång och skriv själv - Anja i Danmark har visst skrivit 3 insändare i år, och klagar sedan på inaktivitet...
          Det finns mer än 26000 medlemmar. Hur många är aktiva? Det ger goda siffror för att debitera en annonsör. Skulle man slopa "småprat" - den aktiva delen av Odla, så hade 90% av annonsintäkterna försvunnit, och därmed Odla.nu. Detta drivs inte med idealitet. Det kostar pengar...


          Vil bare oplyse dig om, at jeg har skrevet 21 indlæg siden 1. oktober og har ikke klaget over inaktivitet nogen steder smile.gif





          CITAT (mamamaggan @ 18-11-2012, 18:06) *
          Ta bort Småprat och Odla kommer att förlora många som är både i Småprat och Trädgårdstrådarna.

          Om ni som bara vill ha Trädgård inte trivs så är det bara att hoppa över Småprat.
          De som är mycket i Småprat får ju hoppa över de trädgårdstrådar de inte vill läsa .
          Förstår inte problemet.
          Om ni nu inte vill ha bort Småprat helt och hållet ?!

          Vi får väl se vad de ansvariga säger , då vet vi vilka som vill ha bort Småprat.


          Jeg vil ikke have Småprat væk - vil bare som flere andre have muligheden for kun at vælge Nye indlæg i Trädgårdsforummet uden at få de andre med smile.gif

          Det er kun en teknisk ting - intet andet smile.gif
           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 18-11-2012, 19:28
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          Anja, att ta bort Småprat från Nya Inlägg är i princip detsamma som att ta bort Småprat helt och hållet.

          Vi som vill ha möjligheten att se allt som hänt sedan senaste besök kommer inte att kunna se vad som hänt i Småprat och varför ska vi nekas att se det ?

          Är det verkligen så jobbigt att låta bli att gå in på Småprat , ni ser ju vilka inlägg som det är och då är det bara att hoppa över dem precis som den som inte vill gå in på alla nya inlägg själv väljer vilka h*n vill läsa.

          Förstår fortfarande inte problemet. Om jag går in och bara vill läsa nya inlägg i Småprat så får ju jag låta bli att gå in på de andra inläggen , precis lika jobbigt som för er att låta bli att gå in på de nya inläggen i Småprat.


          Varför ta bort en så utmärkt valfrihet som det är att låta medlemmarna själva välja vilka nya inlägg de vill läsa eller inte läsa ?!

          Tillägg : Vad blir nästa steg ? Att de som bara vill ha t ex sådant som handlar om rosor ska få en funktion som gör att det bara är det som kommer upp under Nya inlägg ?

          Redigerat av mamamaggan: 18-11-2012, 19:33


          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          RitRat
          Inlägg 18-11-2012, 19:33
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 1 153
          Medlem sedan:
          22-04-2009
          Medlem nr: 22 570



          CITAT (mamamaggan @ 18-11-2012, 18:06) *
          Ta bort Småprat och Odla kommer att förlora många som är både i Småprat och Trädgårdstrådarna.


          Småprat ska ju absolut vara kvar, ingen har sagt något annat. Det är bara olika valmöjligheter i "Nya inlägg" vi har diskuterat. "Hoppa över" gör vi ju nu hela tiden, det går ju det också, fast man får bläddra lite mer än om trådarna var separerade.

          Eftersom det finns en avdelning som heter Synpunkter och förslag, så har det nu kommit detta förslag några gånger.
          Ingen behöver ta illa upp.
          Vi får se vad ledningen kommer fram till.
          :-)


          --------------------
          /// Ritva, med en trädgård i zon 5 i Sverige samt en i subtropiska Västafrika.
          Och mitt kostval är vegg.
           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 18-11-2012, 19:50
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          Läs mitt svar till Anja .


          Varför ska den som vill veta vad som hänt i Småprat sedan förra gången inte få veta det ?


          Den som bara vill veta vad som hänt i Småprat och / eller bara några andra trådar får ju scrolla förbi allt annat.



          Vad är det som gör det så extra jobbigt för er som måste gå förbi Småprat så att ni måste förstöra valfriheten för andra ?



          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          RitRat
          Inlägg 18-11-2012, 19:55
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 1 153
          Medlem sedan:
          22-04-2009
          Medlem nr: 22 570



          Valfrihet åt ALLA var på tal. I den andra tråden som handlar om samma sak, var det ett bra förslag mot slutet just nu.

          Nämligen detta förslag, lånat från den andra tråden:
          CITAT (Kryddan03 @ 07-09-2012, 19:43)
          Använder själv aldrig "Nya inlägg" så jag är inte säker på hur det ser ut egentligen. Men, jag antar att alla nya inlägg som gjorts sedan man senast var på forumet radas upp efter någon slags ordning (datum, mest aktiv el dyl). Det borde ju vara ganska enkelt att istället lägga in t ex en rullmeny där man själv kan göra sitt val: "Nya inlägg i hela forumet", "Nya inlägg i trädgårdsforumet", "Nya inlägg i allmänna forumet" etc?

          Vi väntar!!

          Redigerat av RitRat: 18-11-2012, 19:59


          --------------------
          /// Ritva, med en trädgård i zon 5 i Sverige samt en i subtropiska Västafrika.
          Och mitt kostval är vegg.
           
          Citera
          Anja Danmark
          Inlägg 18-11-2012, 20:57
          Länk hit: #19


          Gäster






          CITAT (RitRat @ 18-11-2012, 19:55) *
          Valfrihet åt ALLA var på tal. I den andra tråden som handlar om samma sak, var det ett bra förslag mot slutet just nu.

          Nämligen detta förslag, lånat från den andra tråden:
          CITAT (Kryddan03 @ 07-09-2012, 19:43)
          Använder själv aldrig "Nya inlägg" så jag är inte säker på hur det ser ut egentligen. Men, jag antar att alla nya inlägg som gjorts sedan man senast var på forumet radas upp efter någon slags ordning (datum, mest aktiv el dyl). Det borde ju vara ganska enkelt att istället lägga in t ex en rullmeny där man själv kan göra sitt val: "Nya inlägg i hela forumet", "Nya inlägg i trädgårdsforumet", "Nya inlägg i allmänna forumet" etc?

          Vi väntar!!


          Tak - lige præcis hvad jeg mener smile.gif

          Ingen skal udelukkes - man skal bare kunne vælge selv...
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 18-11-2012, 21:10
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Jag kan inte riktigt förstå varför detta blivit en så stor fråga. Men visst om alla kan välja vad de vill se, så är det väl bra!

          Redigerat av Aqvakul: 18-11-2012, 21:11


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera

          2 sidor V   1 2 >
          SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):


           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 21:15
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon