Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kort rapport, Trädgårdsmässan
          titti49zon6
          Inlägg 30-03-2007, 15:48
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem sedan:
          15-03-2005
          Medlem nr: 5 169



          här kommer en rapport från mässan, en förutsättning för att klara av en hel dag är att ha sköna skor smile.gif
          hade vad jag trodde var skönt igår men jag hade fruktansvärt ont i fötterna i går kväll så idag fick det bli crocs
          Mycket att se på och det verkar som att mässan blir bättre o bättre med åren, jag har då iallafall lyckats bränna
          iväg en hel del sköna slantar dessa två dagar whist.gif
          Ett gäng pellissticklingar, 10 fuchsiasticklingar,3 julrosor varav en dubbel, hostor och Dahliaknölar men inte från holländarna dom gick jag förbi, fröpåsar blev det också en del mest från Impecta där jag igår stod både 11 och 13 och väntade o spanade efter odlaiter som inte dök upp no.gif men idag fick jag utdelning och har träffat 5 stycken vilket var jättekul bravo.gif
          Odla knappen har jag burit väl synlig och min kärra är också utrustad med knapp så ni som ska dit imorgon och kanske inte har nån knapp kan väl hälsa på mig iallafall wub.gif
          ja, det finns som sagt väldigt mycke att se på och ögat vill ha mycke, tur att jag flyger så jag måste begränsa mina inköp
          annars hade jag nog kunnat bränna iväg en hel månadslön eller mer
          Imorgon hoppas jag att vi blir många Odlaiter som träffas om än bara för att säga hej till varandra
          Har inte kunnat lägga in bilder men det kommer nästa vecka när jag kommer hem
          Ha en trevlig helg alla



          --------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6
           
          Citera
          aanderss
          Inlägg 30-03-2007, 16:06
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem sedan:
          23-01-2007
          Medlem nr: 8 994



          CITAT (titti49zon6 @ 30-03-2007, 16:48) *
          här kommer en rapport från mässan, en förutsättning för att klara av en hel dag är att ha sköna skor smile.gif
          hade vad jag trodde var skönt igår men jag hade fruktansvärt ont i fötterna i går kväll så idag fick det bli crocs
          Mycket att se på och det verkar som att mässan blir bättre o bättre med åren, jag har då iallafall lyckats bränna
          iväg en hel del sköna slantar dessa två dagar whist.gif
          Ett gäng pellissticklingar, 10 fuchsiasticklingar,3 julrosor varav en dubbel, hostor och Dahliaknölar men inte från holländarna dom gick jag förbi, fröpåsar blev det också en del mest från Impecta där jag igår stod både 11 och 13 och väntade o spanade efter odlaiter som inte dök upp no.gif men idag fick jag utdelning och har träffat 5 stycken vilket var jättekul bravo.gif
          Odla knappen har jag burit väl synlig och min kärra är också utrustad med knapp så ni som ska dit imorgon och kanske inte har nån knapp kan väl hälsa på mig iallafall wub.gif
          ja, det finns som sagt väldigt mycke att se på och ögat vill ha mycke, tur att jag flyger så jag måste begränsa mina inköp
          annars hade jag nog kunnat bränna iväg en hel månadslön eller mer
          Imorgon hoppas jag att vi blir många Odlaiter som träffas om än bara för att säga hej till varandra
          Har inte kunnat lägga in bilder men det kommer nästa vecka när jag kommer hem
          Ha en trevlig helg alla

          trevligt
           
          Citera
          Margith
          Inlägg 30-03-2007, 16:20
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem sedan:
          30-01-2004
          Medlem nr: 2 746



          Åhh Titti om du visste hur avundsjuk jag är på dig som får vara där -cry-.gif

          Fast det vet du väl kanske... giggle.gif


          --------------------
          Margith, zon 6

          Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)
           
          Citera
          kristerh
          Inlägg 30-03-2007, 18:54
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem sedan:
          01-04-2004
          Medlem nr: 3 128



          har oxså kommit tillbaks från en dag på mässan, alldeles öm i fötterna...
          ovanligt lite folk tycker jag att det var, och inte en enda odlait såg jag, fast jag spanade inte så mycket... man har ju annat att titta på whistling.gif
          Gjorde av med straxt över 1000:- på bla följande
          1 orkidé
          Jer-Ray änglapelargon 3 st,
          Whychwood pelargon, 2 st på olika ställen... måste ha fastnat för den...
          p. gibbossum, ska dofta banan på natten... låter spännande
          p. acetosum 2 st
          p patons unique
          p. black knight, 2 st
          av en sur kärring hos holländarna köpte jag 3 st av något som hette: crinum powellii, hon blev sur för att jag blev lovad att allt skulle vara dubbelt endast idag, tex skulle jag få 6 st och betala för 3 av dem jag köpte, köpte dem inte 1:a gången eftersom de var stora och jag tyckte att det var otympligt att släpa på dem hela dagen, tänkte att jag kommer tillb innan jag ska åka hem,
          nåväl när jag kommer tillb så påstår de att de aldrig sagt att det skulle vara dubbelt på allt utan bara på vissa saker...
          innan jag gick iväg första gången så frågade jag speciellt om det gällde crinumen oxså och ja det gällde allt...
          egentligen skulle jag bara lämnat allt o köpt hos någon annan, men de hade inte lika stora ex,
          har bara en sak att säga om henne..... surkärring!!! devil.gif devil.gif -fear-.gif

          Många pelargoner blev det, och jag tycker att det känns som om pelargonerna var det som såldes mest, nästan alla sålde pellisar,
          fuchsior har jag så många sedan tidigare, så det fick vara.


          --------------------
          kristerh zon 2-3
           
          Citera
          Susanna
          Inlägg 30-03-2007, 19:24
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 1 278
          Medlem sedan:
          13-05-2003
          Medlem nr: 1 399



          Hej Titti!

          Kul att träffas idag! Inspirerad av dig gick jag och köpte tre julrosor! De är verkligen jättefina och jag hoppas nu att jag inte tar död på dem...
          Annars blev det en del fuchsiasticklingar, hoya, frön från Impecta, Örtagården, Runåbergs och Rara växter. Jag har som har frön för tre livstider......Två böcker kom med hem också. Dahlior blev det visst också. Säkert har jag också hunnit glömma något.

          Skulle också vilja vara där imorgon och lyssna på Kerstin och träffa er andra!


          --------------------
          Susanna
          (med fritidshus i zon 1)
           
          Citera
          Magdis
          Inlägg 30-03-2007, 19:27
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem sedan:
          05-07-2004
          Medlem nr: 4 012



          Åh vad jag önskar att jag också vore där! Kul att få lite rapport iallafall. Hoppas på att få se många bilder sedan. smile.gif
           
          Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 30-03-2007, 20:42
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem sedan:
          26-05-2004
          Medlem nr: 3 723



          CITAT (kristerh @ 30-03-2007, 19:54) *
          p. gibbossum, ska dofta banan på natten... låter spännande


          Det gör den, när den blommar alltså! Blommorna luktar skumbanan på natten, man blir jättegodissugen!! yes.gif

          Anki


          --------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

          mitt album
           
          Citera
          Irene_L
          Inlägg 30-03-2007, 22:25
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem sedan:
          13-02-2005
          Medlem nr: 5 006



          Åhhhh jag är såååå trött efter mässan men nöjd och längtar redan till nästa års mässa! tummenupp.gif
          Jag köpte inte så mycket men det blev en ängatrumpetstickling. trädgårdstidningar, bricka som man har under krukorna, massor av fina blomstervykort och lite annat smått.

          Jag träffade också titti, kollba och sollan. Jätteroligt att se er! yes.gif

          Kort det blev det inga för så klart glömde jag kameran hemma duh.gif

          Ja det var en trevlig mässdag!







          --------------------
          Irene sår och odlar i zon 3
           
          Citera
          Magdis
          Inlägg 31-03-2007, 10:57
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem sedan:
          05-07-2004
          Medlem nr: 4 012



          CITAT (Irene_L @ 30-03-2007, 23:25) *
          Kort det blev det inga för så klart glömde jag kameran hemma duh.gif


          Näääääääj! -fear-.gif
           
          Citera
          Irene_L
          Inlägg 31-03-2007, 11:03
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem sedan:
          13-02-2005
          Medlem nr: 5 006



          Jo tyvärr Magdis. crying.gif
          Vi får hoppas att de andra har bättre minne än mig. flirting.gif
          biggrin.gif

          Redigerat av Irene_L: 31-03-2007, 11:07


          --------------------
          Irene sår och odlar i zon 3
           
          Citera
          Jill-Ulrika
          Inlägg 31-03-2007, 11:09
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 505
          Medlem sedan:
          08-06-2004
          Medlem nr: 3 819



          Spännande och jag är också jättenyfiken på vilka trädgårdsteman, nyheter och trender man kunde utskilja på mässan eller sålde de bara växter? Själv har jag nog aldrig varit på en större trädgårdsmässa men det får bli snart!


          --------------------
          Sävedalen zon I-II
          Min trädgårdsblogg
           
          Citera
          Alba
          Inlägg 31-03-2007, 12:29
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          Åh så roligt att läsa om era shoppingrundor.

          Ha en fortsatt trevlig helg bland alla växter.

           
          Citera
          cosmos
          Inlägg 31-03-2007, 14:59
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 123
          Medlem sedan:
          06-06-2006
          Medlem nr: 7 897



          Vi var på mässan i torsdags...och letade efter olika sorters vivor..röda gullvivor fanns förra året och dom här svartgula trädgårdsvivorna!
          Letade efter lite ovanliga violer och minipenseer..det brukar finnas!
          Vi hittade dom iallafall inte...det var bara pelargoner ,fuchsior och änglatrumpeter vart man vände sig...uppenbarligen är det väldigt populärt..men det är inget jag går igång på!
           
          Citera
          Farmor
          Inlägg 31-03-2007, 16:29
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 274
          Medlem sedan:
          25-09-2005
          Medlem nr: 6 581



          Cosmos, du får gå tillbaka i morgon. Jag såg en hel del olika vivor som var helt undebara hos en försäljare. Kanske fanns det på fler ställen, men trots att jag inga skulle ha så kommer jag ihåg just dom här blommorna.

          Vad jag köpte? Ja, det blev så klart 3 saintpaulior till och 1 petrocosmea och 1 chirita. Behöver verkligen inte fler blommor inne, men är man tokig så är man. duh.gif Vidare köpte jag två underbara, röda keramikkrukor. Den ena är en ampel att ha på väggen. Flott! Ett par trädgårdstidningar och ett bokmärke blev det också.

          Idag först har jag ont i kroppen och det var i torsdags jag var på mässan. Jag var där i 6 timmar så det är klart att det känns. Men det är värt lite ont för jag håller med flera av rapportörerna som säger att mässan blir bara bättre och bättre.


          --------------------
          Anne
           
          Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 31-03-2007, 18:12
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 18 592
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 31



          CITAT (cosmos @ 31-03-2007, 15:59) *
          Vi var på mässan i torsdags...och letade efter olika sorters vivor..röda gullvivor fanns förra året och dom här svartgula trädgårdsvivorna!
          Letade efter lite ovanliga violer och minipenseer..det brukar finnas!
          Vi hittade dom iallafall inte...det var bara pelargoner ,fuchsior och änglatrumpeter vart man vände sig...uppenbarligen är det väldigt populärt..men det är inget jag går igång på!



          Om det var fleråriga violer så hade ju den där tysken som säljer alpiner (Staudengärtnerei Alpine Raritäten) en del violer jag köpte en cerise doftviol av honom. Han hade en del perenna primulor också + fina sippor, aurikler mm och allt kostade inte jättemycket även om han hade en del verkliga rariteter som kostade ganska mycket.

          Jag gillade även den där firman som sålde skotsk sättpotatis i småförpackningar ca 5-7knölar per förpackning, odlar man i hink behöver man inte så många fler.

          Fast den montern jag var mest imponerad av var den där kvinnan från thailand(??) som gjorde underbara konstgjorda växter av bröddeg (bröd, lim och handkräm + oljefärger var innehållet hon hade lärt sig degen av sin mor) oerhört verklighetstrogna orkideer mm. Och inte speciellt dyrt när man tänker efter vilket jobb hon lagt ner.

          +Det blev ju såklart en del här och där, några saintpauliablad, någon Chirita och Streptocarpella, någon chiliplanta hos chilepepparsällskapet, några sparrisplantor, Willabs tomathinkar med vattenreservoar etc.


          --------------------
          Mvh Åsa


          Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
           
          Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 01-04-2007, 00:52
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem sedan:
          22-04-2004
          Medlem nr: 3 363



          Ja nu äntligen är jag hemma.........Tusen tack alla odlaiter som gjort denna dag oförglömlig thanks.gif Återkommer i morgon (eller senare i dag rättare sagt) För nu är jag så trött ¨så jag kommer att stupa i säng...........


          --------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album


           
          Citera
          Eva St
          Inlägg 01-04-2007, 01:00
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 2 514
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 58



          Följer tråden med spänning vill veta allt om hur det var nu när jag lyckas missa varenda trädgårdsmässa i år slap.gif
          Är inte ett dugg avundsjuk - det tror ni bara crying.gif


          --------------------
          Skjut inte upp till i morgon vad du kan ha nöje av idag.

          Mitt album
           
          Citera
          mulle
          Inlägg 01-04-2007, 23:03
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 2 629
          Medlem sedan:
          13-07-2004
          Medlem nr: 4 069



          Jag var där i fredags och träffade Titti av en slump och Kerstin av planering.
          Den bästa mässan på många år, tycker jag.
          Gladast är jag över att jag nu är medlem i STA.
          Och så är jag väldigt förtjust i min lilla nya clematis, översållad med limegröna, små blommor...
          Och i mina rödbladiga corydalis som jag hittade hos en tysk försäljare...
          Mulle
           
          Citera
          malin72
          Inlägg 02-04-2007, 14:00
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem sedan:
          17-04-2006
          Medlem nr: 7 440



          nu finns det lite bilder i mitt album under ja vad hette den träffen mässan -07 tror jag giggle.gif


          --------------------
          mvh / malin zon 2 - 3


          yg400.gif

          "För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

          välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm
           
          Citera
          Margith
          Inlägg 02-04-2007, 14:17
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem sedan:
          30-01-2004
          Medlem nr: 2 746



          Tack snälla malin för bilderna kram1.gif Det är så roligt att få se Odlaiter "irl"

          Vänta bara, om 20 år sisådär, har jag gått i pension, och då banne mig ska jag åka till mässan laugh.gif




          --------------------
          Margith, zon 6

          Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)
           
          Citera

          2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 25-04-2024, 11:16
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon