Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Bästa plastväxthuset typ Jula/Rusta för balkongen
          Miroslav
          Inlägg 14-04-2016, 09:56
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem sedan:
          14-04-2016
          Medlem nr: 83 439



          Hej!

          Sammanfattning: Finns det några växthus typ som de med plastduk från Jula/Rusta fast lite dyrare och bättre?

          Jag och min sambo tänkte ställa ut ett växthus på balkongen. Vi är lyckligt lottade med en mycket stor balkong, men som det är nu så är den kal och trist som ett parkeringshus. Det ska det bli ändring på!

          Vi söker ett växthus som vi kan åka och köpa och sätta upp direkt. Vi är hyresgäster och studenter så vi vill ha något som vi kan plocka ned när vi är klara med studierna och ska flytta.

          Det finns två saker som vi har emot Julas/Rustas växthus: För det första så verkar ingen vara nöjd med plasten, utan den går sönder i vädret. För det andra så vill vi ha höga tomatplantor där inne, och då är hyllorna mest i vägen.

          Vår budget är 2000 kr, så vi skulle kunna lägga oss i en prisklass över den som vi sett på Jula/Rusta, men något sånt har vi inte hittat. På VidaXL så kunde man köpa ett väggväxthus som såg väldigt imponerande och lämpligt ut, men omdömena på internet angående VidaXL var mycket kritiska, så vi skippar det.

          Har ni några tips på uppslag? Jag som skriver är inte hemmets växtintresserade, så jag är lite nybörjare på det här med växthus.
           
          Citera
          Miroslav
          Inlägg 15-04-2016, 09:43
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem sedan:
          14-04-2016
          Medlem nr: 83 439



          Det slutade med att vi köpte två stycken 1,2 m höga växtskåp i trä! Där kommer vi få in gott om tomatplantor!
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-04-2024, 04:10
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon